Tři různé barvy
V říjnu roku 1991 se červená TATRA MTX 2-05 stala hvězdou prvního novodobého autosalonu na výstavišti v Praze-Holešovicích. Dle dobových informací se na autosalonu sešlo až 600 tisíc návštěvníků. Poměrně velký zájem a euforie z doby vedl k velkému prohlášení firmy Metalex, že připravuje stokusovou sérii originálního československého supersportu. Nakonec však mezi roky 1991 a 1993 vznikly tři vozy: červený, bílý a černý. Čtvrtý exemplář v podobě stavebnice bez hnacího ústrojí putoval do Ameriky.
Mnohé zájemce možná odradila vysoká základní cena 2 740 000 Kč. Pro srovnání – přeci jen konstrukčně vyzrálejší osmiválcové Ferrari Mondial T obestřené mnohem lepší imagí v té době stálo jen o 400 000 Kč více. Kolik by stála dnes? Těžko říci, hodnotu takovýchto exkluzivit je vždy těžké přesně určit.
Druhý vůz s bílým lakem byl kompletován v roce 1992. Měl červený interiér, zdokonalenou palubní desku a stejně jako červený vůz měl motor Tatra s karburátory. Zakoupil ho zákazník z bývalé NDR a používal ho jako show car. Po jistě době prošel opravou zádě v dílnách MTX. Do provozu byl přihlášen v Karlových Varech.
Poslední kompletní Tatra MTX v černém vnějším laku byla dokončena v červnu 1993. Jako jediná měla motor osazený elektronicky řízeným vstřikováním Bosch K-Jetronic. Černý vůz původně zakoupil italský obchodník žijící v Brně. Několikrát si ho nechal přenastavit včetně světlé výšky, až se ho definitivně zbavil. Po nějakou dobu byla černá Tatra MTX vystavena v muzeu sportovních automobilů v Lánech.
Osmého května 1997 zaznamenal černý vůz český rychlostní rekord v podobě hodnoty 210,895 km/h jako průměr ze dvou jízd na dráze jednoho letmého kilometru v obou směrech, za volantem seděl Petr Bold. Na konci měřeného úseku a letmém kilometru na dráze bývalého vojenského letiště Hradčany u Mimoně se přitom pohyboval rychlostí okolo 260 km/h a ještě měl tendenci zrychlovat. Maximální dosažená rychlost byla údajně 265 km/h, jako rekord se ovšem zapisuje průměr obou jízd.
O měsíc později zvrátil významným způsobem tyto hodnoty rychlostí speciál Ecorra V8 Sport (vycházejí z T700 s motorem Tatra V8). Průměrná rychlost 270,8 km/h a maximální dosažená 289 km/h. Dle předpisů se může pokus o národní rychlostní rekord uskutečnit pouze jednou za rok. Oficiálně ho tedy drží černá Tatra MTX V8i.