Suzuki Swift zhubl o 120 kilogramů a sází na hybridní pohon

  14:01aktualizováno  14:01
Předchozí Swift bylo obratné a docela pohledné auto s absurdně malým kufrem. Nová generace se snaží zesílit tradiční přednosti modelu a odstraňuje největší handicap.

Suzuki Swift | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Suzuki platí především za výrobce motorek a malých SUV, ale jeho model Swift je ikonou, která má v nabídce japonské firmy nezastupitelné místo. Proto se představuje již třetí novodobé provedení tohoto modelu, které opět rozvíjí známé designové téma: krátká karoserie se svisle orientovanými světly vepředu i vzadu, velmi strmé čelní sklo a černé sloupky karoserie.

Nová generace přináší několik novinek: velkou masku chladiče, kliky zadních dveří skryté v rámu bočního okna a plnější, zaoblené tvary bočních partií. Vrcholné verze k tomu dostanou plně diodové světlomety, leštěné disky kol a na přání i dvoubarevné lakování, které Swift dosud nabízel jen ve speciálních edicích.

Auto dostalo velmi lehkou a kompaktní platformu Heartect, kterou sdílí s modely Ignis a Baleno. Díky tomu hmotnost klesla o 120 kg, nejlehčí provedení váží pouhých 840 kg. Karoserie se zkrátila o 10 mm, ale zároveň o 20 mm narostl rozvor. Nový Swift je navíc o 15 mm nižší a o 40 mm širší. Při téměř nezměněném formátu se tedy značně proměnily proporce vozu. Délka se přitom na rozdíl od většiny konkurentů drží stále hluboko pod čtyřmi metry, konkrétně na 3 840 mm. Zásadní novinkou je zvětšení kufru z 211 na 265 litrů. Teď už tedy Swift uveze více než jen malý nákup.

Fotogalerie

Interiér má složitější design než dosud, palubní deska je navíc mírně natočena k řidiči. Ve výbavě nebude chybět multimediální systém s navigací a rozhraním pro ovládání mobilního telefonu, ani automatická klimatizace nebo adaptivní tempomat. Paletu asistenčních systémů tvoří varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, autonomní brzdění a automatické přepínání dálkových světel. Drobnou, ale podstatnou novinkou je možnost ovládat palubní počítač z volantu – to ve Swiftu dosud chybělo.

Nabídka motorů se s novou generací znatelně rozšíří, celkem bude na výběr osm různých kombinací pohonné jednotky a převodového ústrojí. Základem je i nadále atmosférický čtyřválec 1,2 l, tentokrát však s výkonem 66 kW a nově doplněný o technologii DualJet. Zdvojený vstřikovací systém umožňuje přesněji dávkovat palivo, což přináší úsporu paliva ve výši 5 %. Tento agregát bude možné kombinovat s manuální převodovkou, samočinnou skříní CVT a manuálem doplněným o pohon všech kol.

Nad dvanáctistovkou se ještě objeví litrový tříválec s turbem nabízený s pětistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým měničovým automatem. Nabídne 82 kW a podle typu převodovky 170, nebo 160 Nm.

Pro všechny varianty s manuální převodovkou bude navíc k dispozici kompaktní hybridní pohon SHVS. Ten tvoří startér-generátor připojený k motoru přes klínový řemen a malá lithium-iontová baterie pod sedadlem řidiče. Systém ulehčuje spalovacímu motoru při rozjezdech a akceleraci a baterie také napájí palubní elektroniku. Podle oficiálních údajů snižuje spotřebu o 0,3 l/100 km, přitom hmotnost verzí SHVS je jen o 10 kg vyšší než u běžných motorů.

Na rozdíl od předchozí generace se nový Swift nebude vyrábět v Maďarsku, ale bude se do Evropy vozit z Japonska. Prodej se rozeběhne v květnu.

Autoři:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně

Koncern Volkswagen rozjel výrobu baterií pro elektromobily. Zatím se učí. Musí však spěchat, protože automobilky...

Premium

Mobil, snění, děti vzadu: čtvrtina řidičů bourá kvůli roztržitosti

Telefonování, SMS, ovládání klimatizace, denní snění nebo hádka s dětmi vzadu. To jsou jen některé příčiny, proč jsou...

Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.

Najdete na iDNES.cz