Suzuki Swift zhubl o 120 kilogramů a sází na hybridní pohon

  14:01aktualizováno  14:01
Předchozí Swift bylo obratné a docela pohledné auto s absurdně malým kufrem. Nová generace se snaží zesílit tradiční přednosti modelu a odstraňuje největší handicap.

Suzuki Swift | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Suzuki platí především za výrobce motorek a malých SUV, ale jeho model Swift je ikonou, která má v nabídce japonské firmy nezastupitelné místo. Proto se představuje již třetí novodobé provedení tohoto modelu, které opět rozvíjí známé designové téma: krátká karoserie se svisle orientovanými světly vepředu i vzadu, velmi strmé čelní sklo a černé sloupky karoserie.

Nová generace přináší několik novinek: velkou masku chladiče, kliky zadních dveří skryté v rámu bočního okna a plnější, zaoblené tvary bočních partií. Vrcholné verze k tomu dostanou plně diodové světlomety, leštěné disky kol a na přání i dvoubarevné lakování, které Swift dosud nabízel jen ve speciálních edicích.

Auto dostalo velmi lehkou a kompaktní platformu Heartect, kterou sdílí s modely Ignis a Baleno. Díky tomu hmotnost klesla o 120 kg, nejlehčí provedení váží pouhých 840 kg. Karoserie se zkrátila o 10 mm, ale zároveň o 20 mm narostl rozvor. Nový Swift je navíc o 15 mm nižší a o 40 mm širší. Při téměř nezměněném formátu se tedy značně proměnily proporce vozu. Délka se přitom na rozdíl od většiny konkurentů drží stále hluboko pod čtyřmi metry, konkrétně na 3 840 mm. Zásadní novinkou je zvětšení kufru z 211 na 265 litrů. Teď už tedy Swift uveze více než jen malý nákup.

Fotogalerie

Interiér má složitější design než dosud, palubní deska je navíc mírně natočena k řidiči. Ve výbavě nebude chybět multimediální systém s navigací a rozhraním pro ovládání mobilního telefonu, ani automatická klimatizace nebo adaptivní tempomat. Paletu asistenčních systémů tvoří varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, autonomní brzdění a automatické přepínání dálkových světel. Drobnou, ale podstatnou novinkou je možnost ovládat palubní počítač z volantu – to ve Swiftu dosud chybělo.

Nabídka motorů se s novou generací znatelně rozšíří, celkem bude na výběr osm různých kombinací pohonné jednotky a převodového ústrojí. Základem je i nadále atmosférický čtyřválec 1,2 l, tentokrát však s výkonem 66 kW a nově doplněný o technologii DualJet. Zdvojený vstřikovací systém umožňuje přesněji dávkovat palivo, což přináší úsporu paliva ve výši 5 %. Tento agregát bude možné kombinovat s manuální převodovkou, samočinnou skříní CVT a manuálem doplněným o pohon všech kol.

Nad dvanáctistovkou se ještě objeví litrový tříválec s turbem nabízený s pětistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým měničovým automatem. Nabídne 82 kW a podle typu převodovky 170, nebo 160 Nm.

Pro všechny varianty s manuální převodovkou bude navíc k dispozici kompaktní hybridní pohon SHVS. Ten tvoří startér-generátor připojený k motoru přes klínový řemen a malá lithium-iontová baterie pod sedadlem řidiče. Systém ulehčuje spalovacímu motoru při rozjezdech a akceleraci a baterie také napájí palubní elektroniku. Podle oficiálních údajů snižuje spotřebu o 0,3 l/100 km, přitom hmotnost verzí SHVS je jen o 10 kg vyšší než u běžných motorů.

Na rozdíl od předchozí generace se nový Swift nebude vyrábět v Maďarsku, ale bude se do Evropy vozit z Japonska. Prodej se rozeběhne v květnu.

Autoři:

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Avia oslaví století koncem naftových náklaďáků, přejde na elektropohon

Avia D120 EURO 5

Avia Motors končí na podzim se sériovou výrobou nákladních aut se spalovacími motory. V Přelouči se chtějí do budoucna...

Nová Dieselgate. Německá média tvrdí, že VW stále švindluje s emisemi TDI

Turbodieselový motor řady EA 288

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí také u novějších...

GLB: sedm míst na základech malých mercedesů s pohonem předních kol

Mercedes GLB

Po vlažném přijetí někdejšího GLK to vypadalo, že se hranám u Mercedesu na dlouho odzvonilo. Nakonec se vracejí jen po...

Najdete na iDNES.cz