Skromný sympaťák z Frankfurtu: Suzuki Baleno

  17:11aktualizováno  17:11
V devadesátých letech byl baleno nenápadný model, který možná nevynikal designem ani výkony, díky jednoduchému ovládání a festovnosti na něj však majitelé vzpomínají v dobrém. Před lety zapomenuté jméno Suzuki vrací na silnice.

Suzuki Baleno | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Automobilový svět je paralyzovaný obří emisní kauzou koncernu Volkswagen. Firma Suzuki je teď možná ráda, že se s německým mamutem rozešla tak trochu ve zlém (viz. box). Na autosalonu ve Frankfurtu, který zavírá v neděli 27. září, si Suzuki dělá radost novinkou se staronovým jménem Baleno.

Je to jedno z nejsympatičtějších aut ve Frankfurtu, obyčejné, vcelku pohledné, prostorné. Konkurent Škody Fabie hraje méně na notu moderních interiérů plných elektronických vychytávek, které penzista pro cesty na nákup a k doktorovi stejně neumí ovládat a nepotřebuje. A právě těm se baleno bude líbit. Na druhou stranu uspokojí i vnuka, který chce spárovat smartphone s palubním systémem ovládaným přes sedmipalcový dotykový displej. Systémy automatického brzdění před překážkou nebo parkovací kameru však může mít novodobé baleno taky.

Auto stojí na zcela nové architektuře, která klade důraz na maximální lehkost a pevnost. Oproti konkurentům je prý skelet balena o 10 procent tužší, je ale taky o 15 procent lehčí. Koncepce podvozku je na danou kategorii a velikost auta (na délku má baleno čtyři metry) standardní: vepředu McPherson, vzadu torzní příčka.

Při zabouchnutí dveří plechový zvuk překvapí, na to už nejsme zvyklí ani u moderních malých aut. Vnitřek je střídmý. Kabina je díky velkému rozvoru (252 cm) hezky prostorná, kufr má skvělých 355 litrů.

Suzuki Baleno

Pod kapotou je přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet vybavený systémem přímého vstřikování benzinu, který nabídne 111 koní výkonu (82 kW) a 170 kroutících newtonmetrů. K mání bude i provedení s atmosferickým čtyřválcem 1,2 Dualjet, nabízejícím výkon 66 Kw a 120 Nm.

Fotogalerie

Menší z motorů může být spojen s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem, druhý k manuálu přidává variátorový automat.

Zajímavá je varianta SHVS, to je provedení s „lehkou hybridizací“. Elektromotor integrovaný se startérem pomáhá motoru při akceleraci a pak akumuluje energii při brzdění do li-ion baterií. Toto provedení má svými parametry spotřeby zastoupit v nabídce balena diesel, který se z kategorie malých aut vytrácí.

Partnerství vedlo k ochlazení vztahů

Před týdnem japonská automobilka koupila od Volkswagenu zpět své akcie (stálo to 91,5 miliardy Kč), které mu prodala před pěti lety v rámci dohody o partnerství. Prodej podílu nařídil Volkswagenu arbitrážní soud.

Automobilky Volkswagen a Suzuki chtěly spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a v Suzuki doufali, že získají napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si firma nemohla dovolit. Od uzavření dohody však společnosti neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy postupně ochladly.

  • Nejčtenější

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Země EU schválily novou bezpečnostní výbavu, promítne se do ceny aut

Členské země Evropské unie formálně schválily seznam povinných bezpečnostních technologií, kterými budou vybaveny nové...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky
Premium

Český pamětník vypráví, jak učil indiány v Chile montovat octavie

Představte si, že vás šéf pošle na služební cestu na druhou stranu zeměkoule, aniž byste uměli cizí řeč. A na dva roky....

Dodávkové hvězdy Fordu frčí na elektřinu, transit kvůli tomu zhubl

Žádné žebřiňáky. Dnešní dodávky jsou komfortní a plné moderní výbavy. Vyzkoušeli jsme Transit, který se po šesti letech...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

Stěhování výroby toyot po Evropě: důležitý Yaris míří do Kolína

Od roku 2021 bude v kolínské fabrice naplno vládnout Toyota. Podle informací iDNES.cz tam přesune výrobu svého ...

Advantage Consulting, s.r.o.
SPECIALISTA BROUSÍCÍCH CNC STROJŮ

Advantage Consulting, s.r.o.
Královéhradecký kraj, Pardubický kraj
nabízený plat: 25 000 - 27 000 Kč

Najdete na iDNES.cz