Parádní koncept nového suzuki ukrývá hádanku pro znalce

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Jednoduchý, silný design zdobí koncept Suzuki, který by jednou mohl nahradit oblíbený model Jimny. V Ženevě automobilka s iM-4 představuje novou platformu pro malá auta, která počítá i s hybridním pohonem a náhonem na všechna čtyři kola.

Suzuki mohutně přezbrojuje a své jednoduché robustní modely nahrazuje modernějšími, ovšem často s výrazně pozměněnou koncepcí. Zákazníci zvyklí na zavedenou nabídku mnohdy nemají mezi čím vybírat, ale Suzuki hlavně doufá, že naláká nové.

Slavná Vitara je v nové, aktuálně uváděné generaci už jen stínem terénního auta, které je pravidelně použitelné mimo silnice. Přišlo o rámový podvozek a je z něj klasické SUV (více zde).

Nástupce se možná rýsuje i pro obratného šplhavce jménem Jimny. I v případě iM-4 půjde o posun k líbivosti SUV. Bílý koncept hybridního mrňouse totiž patří k nejpohlednějším na ženevském výstavišti. Sněhobílý koncept zachovává kapesní míry Jimnyho: délka je 3 693 mm, výška 1 709 a šířka 1 566 milimetrů, rozvor náprav je 2 438 mm. Osmnáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky rozměru 215/45.

Suzuki iM-4

Koncept iM-4, představený na švýcarském autosalonu, je mild hybrid, což znamená, že neumí jezdit jen na elektřinu. Elektromotor jen vypomáhá při rozjezdech nebo akceleraci spalovacímu motoru. V jednotce, kterou u Suzuki pojmenovali SHVS (Smart Hybrid Vehicle Suzuki), spojuje benzinovou dvanáctistovku s elektromotorem živeným Li-ion bateriemi.

FOTOGALERIE

Suzuki iM-4
Suzuki iM-4
Suzuki iM-4

Minimalisticky tvarované auto zaujme odvážným pojetím proporcí a líbivým čumákem. Pro opravdové znalce připravili designéři Suzuki speciální odkaz na zapomenutý historický model.

Tři výřezy v zadním sloupku totiž odkazují na Suzuki Fronte Coupé (LC10W) z roku 1971 s motorem vzadu, které oblékla tehdy stoupající superstar automobilového designu Giorgetto Giugiaro.

Suzuki Fronte Coupé

Suzuki Fronte Coupé

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

Redaktor iDNES.cz František Dvořák v diskusním pořadu Rozstřel. (13. září 2019)

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si...

Autofotka týdne: Vodní dýmka a zhmotnění Ďábla ve Frankfurtu

Ramsmobile Protos RM-X2

Když už máte definitivní pocit zmaru nad uniformitou dnešního autoprůmyslu svázaného regulacemi, bičovaného politiky a...

Elektrická Honda E je miláček publika, do Česka přibzučí za dva roky

Honda e

Honda konečně dotáhla do sériové podoby svůj první elektromobil. Malý hatchback s jednoduchým pojmenováním E má...

Najdete na iDNES.cz