Čtvrtek 29. července 2021, svátek má Marta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. července 2021 Marta

Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který „jen“ posouvá důležité schopnosti svého předchůdce na novou úroveň.

SsangYong Rexton | foto: SsangYong

Každý, kdo někdy uvažoval o pořízení auta do terénu, jistě narazil na korejskou značku SsangYong. Ta si nejprve vybudovala v devadesátých letech slušný respekt s modelem Musso, který bohatě využíval techniku Mercedesu, aby pak i své nejvěrnější příznivce zmátla nahrazením mussa hned třemi podobně velkými modely: Actyon, Kyron a Rexton. 

Zatímco actyon šokoval svým vzhledem (ideově jde o předchůdce BMW X6) a kyron upadl v zapomnění, rexton dokázal zaujmout praktickými schopnostmi i dovednostmi v terénu a udržel se v nabídce dodnes.

SsangYong Rexton
SsangYong Rexton

První generace debutovala v roce 2001 a přes dva velké a několik drobnějších faceliftů vydržela ve výrobě až do letošního roku (test čtěte zde). Vždy využívala žebřinový rám odvozený od první generace Mercedesu ML (samonosnou karoserii měly až následující generace mercedesu) a po většinu času se v nabídce vyskytovaly i pohonné jednotky i motory od stuttgartské automobilky.

Obměna modelu po 16 letech už z podstaty věci musí znamenat obrovský skok, ale v tomto případě jde o posun takovým směrem, že by to člověk v dnešní „nízkoemisní“ době nečekal. Pro nový rexton existuje jeden velmi pádný důvod: má i nadále žebřinový rám, ale zcela nový – z 82 % vyrobený z vysokopevnostní oceli. Navíc je tento ssangyong prvním off-roadem na světě, v jehož konstrukci je použita extrémně pevná ocel lisovaná pod tlakem 1,5 GPa.

Zavěšení kol je nezávislé, vpředu disponuje dvojitými příčnými rameny, vzadu pak pracuje multilink. Tato kombinace představuje dobrý kompromis mezi terénními schopnostmi a jízdním komfortem. Na rozdíl od většiny relevantních konkurentů se rexton i nadále obejde bez vzduchového odpružení, které sice posouvá možnosti podvozku, ale za cenu zbytečné složitosti a vysokých servisních nákladů při přetěžování vozu jízdou v terénu.

SsangYong Rexton

Předchůdce nabízel i alternativu v podobě tuhé zadní nápravy. To s novou generací mizí, nicméně dvě různé konstrukce zůstávají – verze s automatickou převodovkou mají zadní nápravu sofistikovanější, což mimo jiné přináší zvětšení světlé výšky z 203 na 224 mm.

Poháněna jsou vždy zadní kola, ta přední lze i za jízdy připojit „natvrdo“. K dispozici je též redukční převodovka. O pohon se stará 2,2litrový čtyřválec vlastní konstrukce o výkonu 133 kW. Ve spojení s šestistupňovým manuálem má 400 Nm a utáhne 2,7 tuny, sedmistupňový automat původem od Mercedesu přenáší 420 Nm a zvládne vlek o hmotnosti až tři tuny. Příští rok se přidá i benzinový dvoulitr spárovaný s šestistupňovým automatem od Aisinu.

Fotogalerie

Zevnějšek je impozantní. Ačkoliv auto s rozměry 4850 x 1960 x 1825 mm není přehnaně velké, díky plným tvarům vypadá obrovsky. Při pohledu zvenku tento dojem podporují i vysoká kapota a masivní zadní sloupky, uvnitř pak vysoký posaz a pro off-roady typický nadhled zpoza volantu.

Interiér nakonec skýtá nejvíc překvapení. Nejen že komfortní, multimediální i bezpečnostní výbava plně odpovídá zařazení do střední třídy. Především se radikálně zvýšila kvalita použitých materiálů a úroveň dílenského zpracování. Rexton je nyní uvnitř bytelný, má sladěné barvy a textury různých plastových dílů a nepáchne uvnitř po lepidlech. Jestliže předchozí generace dávala dost subjektivních důvodů k posměškům, ta nová je pohledem přísných současných měřítek povedeným autem.

SsangYong si však u nás momentálně nekoupíte. Přitom ceny jsou alespoň u našich západních sousedů poměrně příznivé – základní specifikace se bude prodávat od 31 tisíc eur, tedy 810 tisíc korun.

Autoři:
  • Nejčtenější

Do Česka zamíří ojetiny po povodních. Takové auto je dobré jen do šrotu

Německo, Belgie a Nizozemsko, těžce postižené povodněmi ze závěru minulého týdne, patří mezi země, ze kterých se do...

Policie přebírá kodiaqy za čtvrt miliardy, Hamáček má elektrický enyaq

Skoro na den přesně před rokem prohlásil ministr vnitra Jan Hamáček, že octavie začínají být policistům malé. Jeho...

Zkusili jsme nejlepší nabíječku v ČR: doplní 1200 km/h, energii bere z vody

Je na ní 12 ultrarychlých nabíjecích stojanů, elektřina pochází výhradně z vodní elektrárny a má nadstandardní zázemí...

KOMENTÁŘ: Cesta do elektromobilního pekla. Auta přinášejí víc problémů než výhod

Premium Nová doba elektromobilní nás vrátí o půlstoletí zpátky: auto bude luxus, mobilita taky a draze to zaplatíme všichni. I...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nový problém pro elektromobily: Čína kontroluje dodávky magnetů

Západní svět, zejména Evropská unie, se rozhodl v zájmu záchrany planety v blízké budoucnosti nahradit spalovací...

KOMENTÁŘ: Cesta do elektromobilního pekla. Auta přinášejí víc problémů než výhod

Premium Nová doba elektromobilní nás vrátí o půlstoletí zpátky: auto bude luxus, mobilita taky a draze to zaplatíme všichni. I...

Mlčeti zlato. Profesionální vyjednavač vysvětluje, jak jednat s dětmi či šéfem

Premium Každý člověk vyjednává v průměru pětkrát za den. Doma s partnerem, s dětmi, v práci se šéfem, s podřízenými. Radim...

Český vlk z Wall Street jde k soudu. Hlavní roli v kauze Via Chem má miliardář Sisák

Premium Schyluje se k dlouho očekávané soudní bitvě, v níž je hlavní postavou známý český finančník a miliardář Petr Sisák...

  • Další z rubriky

Ojetý outlander shánějte s dieselem od VW nebo nesmrtelným benziňákem

Premium Mitsubishi Outlander můžeme považovat za průkopníka stále populárnější kategorie SUV na evropském trhu. Japonci tato...

Hybridní ferrari bez zpátečky. Prohnali jsme tisíckoňové monstrum

Exkluzivně Plug-in hybridy jsou pevnou součástí automobilismu dneška. Jejich hlavním úkolem je dostát tlaku na snižování emisí. A...

Zámečník zkouší zachránit elektrické fiasko německé pošty. Zájem mají rybáři

Premium Další, kdo se přesvědčil, že vyrábět elektrická auta zatím není udržitelný druh byznysu, je Německá pošta (skupina...

OBRAZEM: Tisíce koní ve smyku. Poláci oslavili výročí města závody v driftu

Polská Ketř (Kietrz) leží nedaleko českých hranic. Na oslavu sedmi set let toho nevelkého města se jeho představitelé...

LETNÍ SOUTĚŽ: Přidejte svůj tip na výlet a hrajte o jednu z 10 krásných cen
LETNÍ SOUTĚŽ: Přidejte svůj tip na výlet a hrajte o jednu z 10 krásných cen

Vkládejte svoje tipy na výlety s dětmi a vyhrávejte hodnotné ceny po celé léto. Sdílejte svoje oblíbená místa, hodnoťte tipy ostatních, hrajte o...

Dabéři Naked Attraction: Byli jsme v šoku, že něco takového může vůbec existovat

Nahota je televizní evergreen a stále dokáže diváky přikovat u obrazovek. Počátkem devadesátých let to bylo Tutti...

Královská rodina znovu pohromadě. Palác ukázal společné foto

Členové švédské královské rodiny se po delší době opět setkali. Snímek, na kterém je král Carl XVI. Gustaf (75) s...

Ostych a stud před kolegy jsou ztracená energie, míní Vica Kerekes

Slovenská herečka maďarského původu Vica Kerekes (40) přijala nabídku režiséra Tomáše Svobody a zahraje si v jeho...

Neteř princezny Diany se vdala. Vzala si o 32 let staršího miliardáře

Lady Kitty Spencerová (30) se vdala. Neteř princezny Diany si vzala jihoafrického módního magnáta Michaela Lewise (62)....

Britney Spears se ukázala nahoře bez. Prý na protest proti otci

Britney Spears (39), která s otcem bojuje u soudu kvůli opatrovnictví a správě jejího majetku, zveřejnila na sociálních...