Středa 19. února 2020, svátek má Patrik
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 19. února 2020 Patrik

Vzrušující originální ssangyong vzpomíná na ulítlý design minulosti

aktualizováno 
SsangYong je korejský výrobce, který se proslavil jedněmi z nejošklivějších aut poslední doby. Nový koncept XAV vzpomíná na nekonvenční styl automobilky a přidává odkaz na konkurenční Toyotu.

SsangYong XAV | foto: SsangYong

SsangYong to dotáhl se svými „kreacemi“ až ke krachu. Pod novým vlastníkem z Indie to čtvrtá největší korejská automobilka zkouší znovu. Nyní se téměř výhradně zaměřuje na vozy kategorie SUV. Řada z nich je v prodeji i na českém trhu.

Fotogalerie

V poslední době se designový jazyk SsangYongu o poznání zklidnil. Přesto jsou vozy tohoto výrobce stále originální. První vůz vytvoření po převzetí indickou Mahindrou dává vzpomenout na staré časy. I když tak výstřední jako „legendární“ model Rodius nový model Tivoli není.

Na autosalonu v jihokorejském Soulu představil SsangYong nový koncept XAV, který odkazuje na druhou generaci modelu Korando. Ta se však stále vyrábí jako TaGaz Tager v Rusku. Nový koncept nemá nic společného s druhou generací modelu, která je teď v nabídce - test čtěte zde

SsangYong Korando

Druhá generace SsangYongu Korando

Na původní korando odkazují například blikače, které od přední masky přecházejí až k přednímu blatníku. I blatníky odkazují na první korando, jsou také hranaté.

Jméno nového konceptu je zkratkou pro eXciting Authentic Vehicle, tedy v překladu Vzrušující originální vůz. 

SsangYong XAV

SsangYong XAV

V designu nového konceptu lze vystopovat stopy jiného konkurenčního vozu. Celkovým pojetím se nový koncept podobá Toyotě FJ Cruiser. Na toto SUV odkazuje nový jihokorejský koncept podobným tvarem střechy. Stejně tak je střecha vyvedena v bílé barvě. I Toyota FJ Cruiser má hranaté blatníky, celkově však působí více „retro“.

Náhradní kolo umístěné na zadních dveřích zmiňované Toyoty má nový koncept od SsangYongu vzadu jen naznačené. Místo kola má na zadních dveřích schránku na lepící sadu.

XAV je postaven na šasi modelu Tivoli, který se představil Evropě na březnovém autosalonu v Ženevě, má však pro dnešní dobu typické hybridní provedení. Čtyřválec o objemu 1,6 litru tak doplňují tři elektromotory.

Toyota FJ Cruiser

Toyota FJ Cruiser

Přední elektromotor s výkonem 10 kW slouží jako generátor, dvojice elektromotorů umístěných u zadní nápravy produkují 60 kW. Nový koncept tedy má pohon všech kol.

Koncept má vzduchový podvozek, stejně jako kameru a senzory, které dokáží sledováním povrchu upravit nastavení podvozku. Více toho prozatím SsangYong neprozradil.

Vize XAV do výroby jistě nezamíří ve vystavené podobě. Ukazuje ale další směřování jihokorejského výrobce. Ten vidí ve vozech SUV svoji budoucnost. S touto kategorií vozů má také bohaté zkušenosti.

Jedním z modelů od SsangYongu, které nepatří do kategorie SUV, je letitý převzatý Mecedes-Benz třídy E, který Korejci vyrábí už od roku 1997. Mimo Jižní Koreu se vozy SsangYong produkují také v Rusku a na Ukrajině.

Autor:
  • Nejčtenější

S historickou značkou je amen. Americký mamut v nouzi opouští další trhy

Sto dvanáct let starý detroitský mamut General Motors neprožívá své nejlepší období. Zatím stále největší americká...

Zdroj života. Elektrické SUV Škoda Enyaq si vypůjčilo jméno z irštiny

První škodovka postavená na modulární elektrifikované platformě MEB koncernu Volkswagen si vzala jméno z irského slova...

Belgie zakázala kouření v autě. V Itálii je pokuta až pět tisíc eur

V několika evropských státech již zákaz kouření ve vozidlech nějaký rok funguje. Mezi nové státy omezující kouření v...

Projeli jsme se Hondou E. Městským autem pro mileniály se srdcem závodníka

Honda to s elektromobilitou myslí opravdu vážně. Do roku 2023 bude mít u všech svých modelů v nabídce i...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyfoťte svou garáž a vyhrajte k ní nová vrata

Někdo v ní prostě parkuje svůj vůz, případně kolo. Jiný si ji přetvoří v dílnu a autoservis, nebo do ní chodí prohlížet...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Jak se falšuje maso. Šunku bez „éček“ by nikdo nekoupil, říká odborník

Podvody s potravinami jsou staré jako lidstvo samo. Jen se postupně změnily metody. „Za záměnu hovězího masa za koňské...

Premium

Karlův most je jen most, stěžují si turisté. Kritika nešetří ani další památky

Do Česka loni přijel rekordní počet turistů. Památky si u nich leckdy vysloužily i bizarní recenze na internetu,...

  • Další z rubriky

S historickou značkou je amen. Americký mamut v nouzi opouští další trhy

Sto dvanáct let starý detroitský mamut General Motors neprožívá své nejlepší období. Zatím stále největší americká...

Vtípky, šifry i vychloubání. Značkou na přání se pyšní wartburg i hasiči

Někdo se chce pochlubit světu, jakou káru že si to pořídil, jiný chce pobavit kolegy šoféry a chodce, další si z...

Premium

Závodit v Brně bylo krásné, vzpomíná božský Ago, nejlepší na motorce

Italský švihák Giacomo Agostini je jednou z nejslavnějších osobností motorsportu všech dob. Nikdo jiný se nemůže...

Premium

Co to klepe na podvozku. Podceňovat první příznaky problému se nevyplácí

Auto v plně funkčním stavu by mělo tiše překonávat i velké nerovnosti. Hluk od podvozku obvykle znamená problém.

Advantage Consulting, s.r.o.
ANDROID DEVELOPER PRO AMBICIOZNÍ PROJEKT

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 45 000 - 75 000 Kč

Najdete na iDNES.cz