SsangYong chce dobýt Evropu. Dokázat to má malé SUV Tivoli

aktualizováno 
Nové malé SUV Tivoli by mělo vrátit SsangYong do hry. Značka prochází novou životní etapou pod křídly indického koncernu Mahindra, který ho zachránil před smrtí. Tivoli nevypadá špatně a rozhodně má šanci uspět. Pokud bude cenově výhodné.

SsangYong Tivoli | foto: SsangYong

Jihokorejská značka není v Evropě neznámá i v Česku se její modely prodávají dlouhodobě. Časy populárních off-roadů Musso a Korando první generace jsou ale už dávno pryč. Pryč jsou i časy, kdy výtvory SsangYongu získávali jeden primát nejošklivějších aut za druhým, i když pár modelů z té doby v poupravené podobě přežilo do současnosti. SsangYong mezi tím zbankrotoval a záchranu našla značka až u investorů z Indie. V současné době patří firma pod koncern Mahindra. 

Fotogalerie

Aktuální nabídka SsangYongu je složená převážně z SUV či off-roadů. I u nás jsou známé modely Rexton, Kyron, Actyon, výjimečně i nové Korando. K tomu je v portfoliu MPV jménem Rodius a na domácím trhu se prodává i velký sedan Chairman, který vypadá jako Mercedes třídy S. Vysmívaný design si stále nesou modely Actyon a Kyron, ani SUV Rodius zrovna moc krásy nepobralo. Naopak Korando je nenápadné a Rexton ostudu také neudělá.

Aktuálně má sice SsangYong budoucnost docela jistou, mateřská Mahindra je silná firma. Produkce ale zatím nedosahuje kapacitních možností a tak SsangYong musí přijít s modely, které se budou prodávat v Evropě a možná do budoucna i v USA. Tam zatím značka nepůsobí, ale pokukuje po možnostech, jak na americký trh proniknout.

Loni SsangYong vyrobil 140 000 aut, což je ale o 100 000 méně, než činí kapacita továrny nedaleko Soulu. A právě 100 000 kusů ročně by se mělo vyrábět nového malé SUV Tivoli, které zatím výrobce ukázal v předpremiéře, tu výstavní si novinka odbude příští týden na autosalonu v Ženevě. Uvedenou produkci ale neplánuje firma hned letos, to by se mělo vyrobit a prodat okolo 35 000 kusů tivoli. Od příštího roku by už novinka měla prázdné kapacity továrny využít naplno. Tivoli vzniklo z konceptu XIV, který výrobce v několika podobách ukazoval na předešlých evropských autosalonech.

SsangYong Tivoli

Design tivoli je na SsangYong dobrý, trochu připomíná Nissan Juke a to především bočními zadními partiemi. Předek je originální, takto přední sklo přecházející do střechy jsme už viděli u Mini, Suzuki Swift a nebo i Fabie 2. Celkově má Tivoli šanci zaujmout, vzhled není nudný a ani nepřipomíná ošklivky actyon nebo kyron.

Tivoli je klasické SUV, tedy v podstatě zvýšený a opticky nafouknutý hatchback. Terénní vlastnosti tady nebudou podstatné, přestože se za příplatek bude nabízet i verze s pohonem všech kol. Základ bude mít poháněnou přední nápravu a ani (zatím nespecifikovaná) světlá výška nenasvědčuje tomu, že by se tivoli hodilo na tvrdou práci v terénu. Naopak by se mělo ukazovat ve městech. Proto výrobce připravil dvoubarevné lakování s odlišnou barvou střechy, chromované lišty a jen velmi decentní oplastování na spodních partiích auta.

Auto je dlouhé 4,2 metru, což je spíš na spodní hranici kategorie. Výrobce ale upozorňuje na šířku 1,795 metru, která je na daný segment nadprůměrná. I uváděný objem zavazadlového prostoru 423 litrů vypadá slušně a je rozhodně nadprůměrný.

Pohon budou zajišťovat tři agregáty. Dva benzinové a jeden diesel. Zatím bude ale k dispozici jen jeden motor a to atmosférická zážehová jednotka s objemem motoru 1,6 litru. Je to zcela nový motor s výkonem 92 kW. Víc podrobností k němu zatím výrobce neprozradil. Výkon na kola bude přenášet buď manuální nebo automatická převodovka Aisin. Vždy se šesti stupni.

SsangYong Tivoli

Později přijde pod kapotu stejně objemný diesel, který je pro úspěch modelu v Evropě naprosto nezbytný. Opět by mělo jít o vlastní vývoj, ale technické detaily zatím známé nejsou. Třetí jednotkou by měl být benzinový agregát s objemem 1,2 litru a s turbodmychadlem. Opět rozumná volba s ohledem na trendy a konkurenci v Evropě.

SsangYong si věří především v úrovni zpracování interiéru a s nabídkou výbavy. Jak se mu to v prvním případě povedlo, můžete posoudit z fotografií. Na výběr budou tři barevné varianty: černá, béžová a červená. Za příplatek bude k dispozici multimediální systém se sedmipalcovým displejem, kožené čalounění a další prvky výbavy.

Detaily SsangYong zveřejní v Ženevě a to včetně termínu uvedení na evropský trh a taktéž ceny.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Najdete na iDNES.cz