Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který „jen“ posouvá důležité schopnosti svého předchůdce na novou úroveň.
SsangYong Rexton

SsangYong Rexton | foto: SsangYong

Každý, kdo někdy uvažoval o pořízení auta do terénu, jistě narazil na korejskou značku SsangYong. Ta si nejprve vybudovala v devadesátých letech slušný respekt s modelem Musso, který bohatě využíval techniku Mercedesu, aby pak i své nejvěrnější příznivce zmátla nahrazením mussa hned třemi podobně velkými modely: Actyon, Kyron a Rexton. 

Zatímco actyon šokoval svým vzhledem (ideově jde o předchůdce BMW X6) a kyron upadl v zapomnění, rexton dokázal zaujmout praktickými schopnostmi i dovednostmi v terénu a udržel se v nabídce dodnes.

SsangYong Rexton
SsangYong Rexton

První generace debutovala v roce 2001 a přes dva velké a několik drobnějších faceliftů vydržela ve výrobě až do letošního roku (test čtěte zde). Vždy využívala žebřinový rám odvozený od první generace Mercedesu ML (samonosnou karoserii měly až následující generace mercedesu) a po většinu času se v nabídce vyskytovaly i pohonné jednotky i motory od stuttgartské automobilky.

Obměna modelu po 16 letech už z podstaty věci musí znamenat obrovský skok, ale v tomto případě jde o posun takovým směrem, že by to člověk v dnešní „nízkoemisní“ době nečekal. Pro nový rexton existuje jeden velmi pádný důvod: má i nadále žebřinový rám, ale zcela nový – z 82 % vyrobený z vysokopevnostní oceli. Navíc je tento ssangyong prvním off-roadem na světě, v jehož konstrukci je použita extrémně pevná ocel lisovaná pod tlakem 1,5 GPa.

Zavěšení kol je nezávislé, vpředu disponuje dvojitými příčnými rameny, vzadu pak pracuje multilink. Tato kombinace představuje dobrý kompromis mezi terénními schopnostmi a jízdním komfortem. Na rozdíl od většiny relevantních konkurentů se rexton i nadále obejde bez vzduchového odpružení, které sice posouvá možnosti podvozku, ale za cenu zbytečné složitosti a vysokých servisních nákladů při přetěžování vozu jízdou v terénu.

SsangYong Rexton

Předchůdce nabízel i alternativu v podobě tuhé zadní nápravy. To s novou generací mizí, nicméně dvě různé konstrukce zůstávají – verze s automatickou převodovkou mají zadní nápravu sofistikovanější, což mimo jiné přináší zvětšení světlé výšky z 203 na 224 mm.

Poháněna jsou vždy zadní kola, ta přední lze i za jízdy připojit „natvrdo“. K dispozici je též redukční převodovka. O pohon se stará 2,2litrový čtyřválec vlastní konstrukce o výkonu 133 kW. Ve spojení s šestistupňovým manuálem má 400 Nm a utáhne 2,7 tuny, sedmistupňový automat původem od Mercedesu přenáší 420 Nm a zvládne vlek o hmotnosti až tři tuny. Příští rok se přidá i benzinový dvoulitr spárovaný s šestistupňovým automatem od Aisinu.

Zevnějšek je impozantní. Ačkoliv auto s rozměry 4850 x 1960 x 1825 mm není přehnaně velké, díky plným tvarům vypadá obrovsky. Při pohledu zvenku tento dojem podporují i vysoká kapota a masivní zadní sloupky, uvnitř pak vysoký posaz a pro off-roady typický nadhled zpoza volantu.

Interiér nakonec skýtá nejvíc překvapení. Nejen že komfortní, multimediální i bezpečnostní výbava plně odpovídá zařazení do střední třídy. Především se radikálně zvýšila kvalita použitých materiálů a úroveň dílenského zpracování. Rexton je nyní uvnitř bytelný, má sladěné barvy a textury různých plastových dílů a nepáchne uvnitř po lepidlech. Jestliže předchozí generace dávala dost subjektivních důvodů k posměškům, ta nová je pohledem přísných současných měřítek povedeným autem.

SsangYong si však u nás momentálně nekoupíte. Přitom ceny jsou alespoň u našich západních sousedů poměrně příznivé – základní specifikace se bude prodávat od 31 tisíc eur, tedy 810 tisíc korun.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...