Po komornějších ročnících kvůli covidu jsou největší čínské autosalony zpět v původní formě. A ukazují, že inovačnímu tempu tamních značek ty evropské mnohdy přestávají stačit. Inflace novinek je velká, již se v tom je lehké ztratit, a to ani řada místních značek v Šanghaji nevystavovala. Číňané navíc začínají preferovat místní výrobce před zahraničními, což hodně pociťují mnozí, včetně Škody. Konkurence je stále větší a v poslední době se projevuje ostrou cenovou válkou.
V džungli čínských značek se není lehké vyznat. Trendem jsou stále především vyspělé palubní systémy, s funkcemi, které umožňují cestující zpívat karaoke nebo při jízdě hrát hry. Autosalon v Šanghaji byl zajímavý nejen kvůli tomu podívat se, co je nového na čínském trhu, ale i vzhledem k tomu, co můžeme brzy očekávat od čínských značek na tom evropském.
Domácí značky agresivně získávají podíl na trhu a ty zahraniční musí být velmi opatrné na chování vůči místním zákazníkům. I zcela malý lapsus dokáže nadělat velké škody, jak ukázala letošní „zmrzlinová aféra Mini-BMW“.
Čína potvrzuje, že přebírá vládu nad autoprůmyslem![]() |
Pojďme se podívat, co nového se letos v Šanghaji „urodilo“. Představil se nejen onen Polestar 4, který zcela postrádá zadní okno, ale i velké SUV, které umí plavat, supersport, jež umí na místě poskakovat do výšky a zvládne jezdit jen po třech kolech, ale rovněž třeba i auto speciálně navržené pro převoz malých dětí, či přelomové baterie od firmy CATL, které mají šanci udělat revoluci nejen v letectví, ale i v autoprůmyslu.
Autofotka týdne: Soutěž o nejhloupější nápad pro moderní auto vyhrává...![]() |
Nejzajímavější novinky a události přinášíme v následujícím přehledu.