Zmrzlinová aféra zastínila novinky BMW a Mini
Čínští spotřebitelé se v posledních letech stávají se stále kritičtější vůči sebemenším projevům západní nadřazenosti a různým skutečným nebo i domnělým nespravedlnostem. Tyto kauzy dokonce občas přerůstají až v bojkot spotřebitelů. Z minulosti je známa i řada příkladů, kdy majitelé své auto (např. Lamborghini či Maserati) nechali demonstrativně zničit palicemi, poté co byli nespokojeni s přístupem obchodního zástupce.
Letos vyvolala v Šanghaji velké pozdvižení „zmrzlinová aféra Mini-BMW“. Na stánku britské značky totiž zdarma rozdávali zmrzlinu. Na jednom videu ale bylo zachyceno, jak ji nabízejí cizincům, ale odmítají ji dát čínským návštěvníkům.
Zástupci mnichovské automobilky vše rychle „hasili“ tím, že prohlásili, že byla zmrzlina určená pro zaměstnance, ale pachuť po tomto incidentu přesto zůstala. Stal se druhým nejvyhledávanějším tématem na čínské platformě sociálních médií Weibo s více než 93 miliony zhlédnutí spolu s negativními komentáři k incidentu ve stylu: „Tohle mi vzalo dobré pocity vůči BMW“. I takovéto malé zaklopýtnutí může znamenat velkou ekonomickou škodu.
V očích mnohých tak zastínilo velkolepou premiéru nejsilnějšího elektrického BMW i7 M70 xDrive s výkonem 660 koní, modelu XM Project Red, prodlouženého X1 LWB či konceptu i Vision Dee. V případě Mini pak upraveného konceptu Aceman s digitálním osobním asistentem, který má podobu postavičky britského buldoka jménem Spike.