Na obchvatu Prahy se pojede pomaleji kvůli hluku, jinak EU nepošle peníze

  11:00aktualizováno  11:00
Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou na pražském okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí a chystá vybudování protihlukových stěn. Zjistilo se, že pět let stará stavba nesplňuje hlukové předpisy, což může ohrozit proplacení příspěvku, který na stavbu přislíbila Evropská unie.

Pražský okruh (ilustrační snímek) | foto:  Radek Cihla, MAFRA

„Zpětné vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí se dotklo třiadvaceti významných projektů navržených na spolufinancování z Operačního programu Doprava 2007-2013,“ vysvětluje ministerstvo dopravy.

Peníze z EU na dopravu

Operační program Doprava byl ve své době největší operační program v České republice - připadalo na něj 5,821 mld. EUR, tj. zhruba 22 % ze všech prostředků pro ČR z fondů EU pro období 2007-2013. Více zde

Změny projektů mezi procesem EIA (hodnocení dopadu stavby na životní prostředí) a realizací stavby by totiž mohly podle oficiálního prohlášení ministerstva negativně ovlivnit životní prostředí. Ministerstvo také přiznává, že důvodem jsou i hrozící komplikace v čerpání dotací. Na stavbu obchvatu totiž přispěla EU, ale peníze zatím nejsou dočerpané.

Musí se tedy přistoupit k takzvaným kompenzačním opatřením. „Nejvýznamnější se týká Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí, kde se na několik měsíců snížila maximální povolená rychlost a chystá se vybudování protihlukových stěn.

„K překračování hlukových limitů na Pražském okruhu dochází především v Dobřejovicích, kde Ředitelství silnic a dálnic již začalo s přípravami výstavby dodatečných protihlukových opatření,“ vysvětluje ministerstvo dopravy.

Fotogalerie

„Proměnným dopravním značením jsme snížili maximální rychlost v těchto místech pro osobní automobily na 100 km/h a v nejbližších dnech dopravními značkami snížíme rychlost na 70 km/h také pro kamiony. Počítáme s tím, že výstavbu všech nezbytných protihlukových opatření na tomto úseku Pražského okruhu ukončíme nejpozději do konce června 2016,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Celkově vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí Ministerstvo životního prostředí provádělo u 23 projektů, které dosud Evropské unie neproplatila.

„Snížení rychlostního limitu na Pražském okruhu by mělo přispět právě k profinancování této stavby z prostředků Operačního programu Doprava 2007 – 2013,“ uvádí ministerstvo dopravy v tiskovém prohlášení.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Nová Škoda Octavia v plné parádě. Prototypy trénují v Česku

Škoda Octavia

Do odhalení nové Škody Octavie zbývají měsíce. Premiéra se podle posledních informací ze zákulisí stihne ještě letos....

Elektromobilem do Itálie od zásuvky k zásuvce: nejdražší byla zmrzlina

Hyundai Kona Electric na slavné Via Chiantigiana skrze srdce Toskánska.

V dojezdu na „jednu plnou“ se elektromobily nemohou s vozy poháněnými spalovacími motory rovnat. Dojezd novějších...

Prodeje dodávek se zvyšují, ale ne kvůli ekonomickému růstu

Toyota Proace City

Zatímco registrace nových osobních aut letos citelně klesají, těch lehkých užitkových naopak rostou. Říká to něco o...

První kilometry se Škodou Kamiq. Ve všech verzích je to pohodář

Škoda Kamiq

Začátkem září se první zákazníci dočkají nových malých SUV Škoda Kamiq. My už jsme usedli za volant tohoto modelu,...

Němci mění pravidla silničního provozu. Pomohou cyklistům a zvýší pokuty

Policejní auto před centrálním nádražím ve Frankfurtu nad Mohanem (2. srpna...

Německý ministr dopravy Andreas Scheuer nechal přepracovat pravidla silničního provozu. Všichni, kdo se jej účastní,...

Další z rubriky

První kilometry se Škodou Kamiq. Ve všech verzích je to pohodář

Škoda Kamiq

Začátkem září se první zákazníci dočkají nových malých SUV Škoda Kamiq. My už jsme usedli za volant tohoto modelu,...

Zámek auta musí ochránit i při nehodě. Vyrábí je v Přelouči

Zámek předních dveří po zásahu hasičů

Centrální zamykání aut, které dnes všichni považují za samozřejmost, představila německá skupina Kiekert již v roce...

KOMENTÁŘ: Ekoalarmisté plánují konec aut a zásobování Prahy rikšami

Nákladní doprava „poslední míle“ v podání Fordu

Ekologická úzkost se u některých lidí dostala do stratosférických výšin. Už nevědí, jestli ještě mohou dýchat. Nad...

Najdete na iDNES.cz