Kamerový systém začne v dubnu měřit rychlost na opraveném úseku D1

  18:06aktualizováno  18:06
Ředitelství silnic a dálnic plánuje měření rychlosti na opraveném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Měřit rychlost projíždějících vozidel by nový kamerový systém mohl začít v testovacím provozu od konce dubna.

Dálnice D1 prochází postupnou opravou. Rekonstrukce bude trvat několik let. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Hned poté může systém začít pokutovat lidi, kteří v uzavírkách na stavbě dálnice nebudou dodržovat nařízenou osmdesátikilometrovou rychlost, uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Na růst agendy už je připravená radnice v Rosicích, kam bude vyřizování těchto přestupků spadat.

„Chceme dbát na dodržování rychlostních limitů právě na omezených úsecích,“ uvedl Rýdl. Po dokončení oprav se kamerový dohled nad dodržováním rychlosti přesune na další opravovaný úsek. Ministerstvo dopravy již dříve uvedlo, že nehodlá takto přísně sledovat dodržování povolené rychlosti po celé délce dálnice, ale jen v rizikových úsecích.

„Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Od dodržování rychlosti ve zúženích si slibujeme větší bezpečnost řidičů, plynulejší provoz na D1 a méně nehod,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Podle něj jde úřadu o prevenci, nikoliv o vybírání pokut.

Detekční kamery umí po projetí automobilu měřeným úsekem automaticky vypočítat rychlost vozidla a tyto informace předat policii a příslušným obcím s rozšířenou působností.

ŘSD plánuje do léta pořídit dalších pět podobných zařízení, která by se postupně měla objevit na dalších opravovaných úsecích. Nyní jsou na dálnici D1 rozestavěné tři úseky a dalších šest staveb by mělo být zahájeno během letošního roku.

Kromě zařízení, se kterými se počítá pro odhalování přestupků s možností automatického rozesílání pokut, plánuje ŘSD rozšířit síť radarů pro statistická měření a varování řidičů. Jeden takový systém v předchozích dnech silničáři instalovali na pražském okruhu po sjedu z D1 ve směru na dálnici D5.

Jde o radar, který kontroluje rychlost všech projíždějících vozidel v obou směrech a ukládá data o rychlosti spolu s registračními značkami vozidel. Značky rychle jedoucích vozů toto zařízení zobrazuje na elektronických tabulích u silnice, což podle předchozích zkušeností dokáže řidiče od překračování rychlosti odradit, dodal mluvčí.

Radary hlídají řidiče i na úsecích D1, které se stále opravují:

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Vídeň zastavila testy autonomních minibusů, nabourala do něj chodkyně

Autonomní mikrobusy Navya testuje vídeňský dopravní podnik.

Konsorcium auto.Bus – Seestadt už několik měsíců testuje ve Vídni provoz dvou malých minibusů bez řidiče. Jeden z nich...

Najdete na iDNES.cz