1983 Alfa Romeo Arna
Byla sice vyhlášena italským kulturním dědictvím, ale jinak je to ukázkový propadák. Vyráběla se mezi lety 1983 a 1987 a šlo o společný projekt s japonským Nissanem – odtud zkratka Arna (Alfa Romeo Nissan Autoveicoli). Konkurence Volkswagenu Golf měla spojit japonskou karoserii s italskými pohonnými jednotkami.
Během čtyř let se prodalo jen 60 tisíc kusů, což přispělo k převzetí značky koncernem Fiat, který projekt okamžitě zastavil. Nissan si v Evropě vybudoval vlastní továrnu v Sunderlandu ve Velké Británii a obě značky byly nakonec rády, že se Arny zbavily.
1996 Cadillac Catera
Ve tvarech Cadillacu Catera pozná zkušené oko Opel Omega. Tehdy obě značky patřily do koncernu GM. Cadillac se chtěl přiblížit mladší klientele, a místo aby vyvinul nový model, použil v Evropě oblíbenou omegu. S cenou kolem třiceti tisíc dolarů mělo být auto na americkém trhu levnější a přitom větší než konkurenční Audi A4 a BMW 3.
Vůz vstoupil na trh pod sloganem „Cadillac, co mění směr“ a tváří kampaně byla modelka Cindy Crawfordová. Nestačilo to. Vůz se potýkal s technickými problémy, pro mladé Američany byl málo sportovní. Během pěti let se prodalo pouze 95 tisíc kusů.