1960 Citröen Bijou
Britské pobočce Citroënu se moc nedařilo prodávat jinde úspěšný model 2 CV „Kachna“, rozhodla se proto postavit vlastní vůz konkurující Mini. Název dostal podle francouzského slova pro cenově dostupný šperk. Na podvozku 2 CV postavili karoserii z laminátu. Ale tento pokus zákazníci chtěli ještě méně a během pěti let se vyrobilo jen 205 kusů.
1981 DeLorean DMC
Auto z trilogie Návrat do budoucnosti skutečně existovalo, jen neumělo cestovat časem. Projekt měl podvozek od Lotusu, karoserii od Giugiara a charismatického majitele, přesto dopadl katastrofálně.
John DeLorean dal dohromady prototyp sportovního vozidla s futuristickým vzhledem, motorem uprostřed, nezávislým zavěšením kol a dveřmi otevíranými nahoru. Problematická byla nerezová karoserie s odkrytým a nelakovaným plechem a poddimenzovaný šestiválcový motor.
DeLorean našel pro výrobu továrnu v Severním Irsku, kde byla tehdy velká nezaměstnanost, a proto od britské centrální vlády obdržel dotaci 94 milionů dolarů. Prodeje byly zahájeny v roce 1981, ale moc dobře nešly. Majitel proto sehnal investici z USA, ale ani to nepomohlo – firma šla do likvidace.
Britská vláda chtěla peníze vrátit, DeLorean na to však neměl, navíc byl chycen v New Yorku s kufrem plným kokainu za 24 milionů dolarů. Následovalo mnohaleté období soudních sporů, kdy se snažil prokázat, že šlo o policejní provokaci.