Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

  12:46aktualizováno  12:46
Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka nového, prémiově vybaveného s extra silným motorem. Má to dva háčky. Musíte mít staré auto na přestavbu a k tomu až pět milionů korun.

Hummer H1 Mil-Spec Automotive | foto: Mil-Spec Automotive

Hummer H1 je legenda. Auto bylo postavené na základu čistě vojenského HMMWV, což znamená v překladu vysoce mobilní víceúčelové kolové vozidlo. Slangově nazývané Humvee, z čehož vzniklo jméno civilní verze Hummer. Vůz proslavil a do civilní výroby poslal herec Arnold Schwarzenegger. Ještě předtím, než se stal kalifornským guvernérem a začal jezdil elektromobily, byl totiž obrovským fanouškem vojenského speciálu a inspiroval výrobce k tvorbě civilní verze a vlastně i založení celé značky.

Fotogalerie

Původní a nejikoničtější Hummer H1 vyráběl od roku 1992 výrobce vojenského originálu AM General, od druhé generace měl prodej a výrobu na starosti General Motors. Jenže přišla celosvětová ekonomická krize, která měla na odbyt Hummerů výrazný vliv a navíc samotný General Motors bojoval o holé přežití, když procházel bankrotem. Prodej licence do Číny však životnost monstrózních aut neprodloužil.

Přesto na světě zůstalo mnoho nadšenců, pro které je Hummer stále přitažlivé auto. Především původní varianta H1, která se vyráběla do roku 2006. Novější H2 a H3 jsou už pro mnohé příliš civilní, přestože v některých variantách se stále těší značné oblibě u části zákazníků. 

I v roce 2018 si můžete pořídit nového Hummera H1. Tedy jeho novou stavbu na základě původního auta. Stojí za ní společnost Mil-Spec Automotive sídlící nedaleko amerického Detroitu. Ta se rozhodla H1 přepracovat na moderní off-road a přistoupila k přestavbě velmi detailně. 

Už nyní si můžete pořídit první edici nazvanou Launch Edition. Ovšem není to nic lidového. Buď si koupíte už první hotové auto, které je aktuálně v prodeji za 250 000 dolarů, což je v přepočtu asi 5,6 milionu korun. Nebo si můžete přistavit svůj starý kus a firma vám ho upraví. Pak zaplatíte přibližně 4,8 milionu korun. Problém bude i se základním H1, který by neměl být v dezolátním stavu. A právě takové kusy nejsou zrovna levné, pod milion korun se dostanou jen výjimečně. 

Při dovozu do Evropy si zájemci musí připravit mnohem vyšší částku, protože se připlácí za clo, daň a dopravu. Moderní Hummer není levná záležitost, na silnici je však nepřehlédnutelný (šířka se zrcátky je 2,65 metru) a výkon pohonné jednotky je impozantní. 

Hummer H1 Mil-Spec Automotive
Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Mil-Spec Automotive pro pohon vybralo jednotku Duramax, což je agregát od General Motors, který vznikl ve spolupráci s Isuzu. Konkrétně byla použita verze LBZ, která poháněla Hummer H1 v posledních letech výroby. Dieselový agregát má osm válců a objem 6,6 litru. Originál měl maximálně 270 kW a 880 Nm, jenže u Mil-Spec Automotive ho ručně opětovně sestavili, poladili a teď má 367 kW a brutálních 1 350 Nm. Výkon na všechna kola přenáší převodovka Allison 1000. 

Nové jsou panely karoserie z leteckého hliníku, firma vyměnila i nárazníky, přidala litá kola a udělala desítky dalších úprav oproti originálu. To samé platí i o interiéru, který je úplně nový, luxusní. I když detailní obrázky naznačují, že absolutní kvalitu z luxusních aut zde čekat nemůžeme, je to stále off-road s vojenským základem. A nutno dodat, že vše je decentní a z auta se nestalo pouťové zboží. Přesto se zájemce může těšit na bezklíčkové zámky, elektrická okna, klimatizaci, prémiový audiosystém a další výbavu. 

Hummer H1 Mil-Spec Automotive
Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Přestože Mil-Spec Automotive se svým Hummerem vzbudil zájem po celém světě, tak zatím vyrobil jediný kus a ten je na prodej. Další firma teprve plánuje stavět a je otázkou, kolik zakázek se jí podařilo získat. 

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Další z rubriky

Ať roztajou. Newyorská policie zabavila padesátku zmrzlinářských vozů

Zmrzlinářské auto na 7th Avenue v centru New Yorku

Letošní sezona letního mlsání zmrzliny v New Yorku je ohrožena. Tamní policie zabavila 46 pojízdných zmrzlinářských...

Dálniční poplatky v Evropě: Německo zdarma, draho je v zemích s mýtem

Mýtnice na novém dálničním mostě u Svinesundu

Dálniční poplatky v zahraničí se oproti loňsku příliš nezměnily. Ve většině okolních zemí zůstaly ceny stejné, mírně...

Pneumatiky pro rallye se vybírají podle teploty vzduchu i pořadí na startu

Pneumatiky se vybírají podle teploty vzduchu i pořadí na startu

Druhý letošní start Jana Kopeckého se soutěžním speciálem Škoda Fabia R5 evo v seriálu mistrovství světa automobilových...

Najdete na iDNES.cz