Elektromobily získají energii ze střechy garáže

aktualizováno 
Auta jezdící na elektřinu čelí kritice za to, že jejich palivo vzniká v tepelných elektrárnách, které vypouštějí škodlivé látky do ovzduší, nebo v jaderných reaktorech. Německá společnost Juwi však tvrdí, že solární panely na střeše garáže vyprodukují dost elektřiny na to, aby auto ujelo ročně 12 tisíc kilometrů na energii ze slunce.

Carport | foto: Solar Carport

Elektromobily hodlá začít vyrábět v nejbližších letech řada automobilek. Solar Carport, jak firma své stanice pro zaparkování a zároveň nabíjení auta nazývá, může mít podobu klasické garáže nebo parkovacího přístřešku. V obou případech fotovoltaické články nad autem mění světlo na elektrickou energii.

Německá firma však uznává, že energie pro 12 tisíc ročně najetých kilometrů nebude mnohým řidičům stačit. Aby nebylo nutné čerpat další elektřinu z klasických elektráren, zbytek spotřeby pokryjí stále rozšířenější větrníky.

Zástupci firmy Juwi spočítali, že pro 48 milionů aut, která jsou v Německu registrována, by bylo zapotřebí postavit čtyři tisíce větrných elektráren. V případě, že by mělo každé auto k dispozici solární dobíjení. V současné době po Německu energii z větru zachycuje 20 tisíc větrníků.

"Jedno solární parkoviště by přišlo na tři tisíce eur," řekl německému zpravodajskému magazínu Der Spiegel Matthias Willenbacher, jeden ze zakladatelů společnosti Juwi, která se zaměřuje na projekty spojené s obnovitelnými zdroji energie.

Laciněji získaná energie se začne podle něj majiteli vyplácet po době odpovídající padesátému až šedesátému natankování nádrže benzinem. Vedle soukromých parkovacím stání by řidičům mohly v budoucnu dobití akumulátorů nabízet například také parkoviště u supermarketů.

Podle zastánců využívání obnovitelných zdrojů energie, které by mohly pohánět elektromobily, hovoří pro energii z větru a slunce také další vývoj cen. Zatímco ropná paliva budou zřejmě dražší, náklady na solární panely a získávání obnovitelné energie klesají.

Matthias Willenbacher jezdí Teslou Roadster, elektromobilem s tvary sportovních vozů. Firma Juwi by ráda změnila svůj celý vozový park za elektromobily, ale zatím to má jeden háček. Nemá je kde koupit.

Autor:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v našich testovacích jízdách.

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná,...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být...

VW a Ford vytvoří alianci, společnou dodávku představí v roce 2022

Ford může nabídnout Volkswagenu velké zkušenosti s vývojem dodávek. Model...

Německá automobilka Volkswagen se dohodla s americkým konkurentem Ford Motor na vytvoření globální...

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Volvo 50t Eur5 mix 12m3 sklápěč
Volvo 50t Eur5 mix 12m3 sklápěč

r.v. 2009, naj. 426 000 km, diesel
2 607 550 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz