Praděda na technické
Automuzeum PS.Speicher z německého Einbecku a tamní technická stanice TÜV Nord v dubnu našly skvělý způsob, jak si udělat bezplatnou reklamu. Majitel muzea se svým 129 let starým exemplářem Benzu Victoria, který se řídí řídítky a vypadá spíše jako kočár, vyrazil na 2 kilometry vzdálenou technickou kontrolu do tamní stanice TÜV Nord po vlastní ose. Patrně nejstarší vůz v Německu a možná i na celém světě se silniční registrací pohání třílitrový jednoválec s výkonem 6 koní, údajně dosáhne nejvyšší rychlosti 30 km/h a spotřebuje cca 20 l benzinu na 100 kilometrů. Jedná se o vůz s výrobním číslem 99. V pražském NTM je dokonce ještě o rok starší Victoria s číslem 76, ta ale nemá schválení pro silniční provoz.
„Victoria prošla hlavní kontrolou na výbornou!“, prohlásil po kontrole v Einbecku inspektor Thorsten Rinke z TÜV. Světelný test nebyl nutný, vůz má totiž pouze lampy, které svítí svíčkami. Smí tedy jezdit jen za světla. Chybí i naprosto vše, co mají moderní auta. Jednalo se tedy v podstatě o propagaci muzea i TÜV Nord. Vůz totiž musí splňovat předpisy v době výroby. A ty v roce 1894 vlastně žádné neexistovaly… Tak za dva roky v Einbecku znovu na viděnou!