SUV a crossovery
Opel Mokka
Po roční přestávce se vrací malý crossover od Opelu jménem Mokka. Design se nečekaně důsledně inspiruje konceptem GT X, vůz na platformě PSA má o 2 cm delší rozvor, ale celkově je o 12 cm kratší – měří jen 4,15 metru. Zároveň je nová Mokka zástupcem nového designového směru, kdy světlomety a maska chladiče tvoří jeden celek. Spojené a z palubní desky vstupující jsou také displeje přístrojového štítu a multimediálního systému.
Použitý technický základ znamená změnu nabídky pohonů. Se 4x4, který byl konkurenční výhodou první Mokky, se už nepočítá, naopak dorazí elektrická verze. Konvenční verze budou zastupovat dvě varianty benzinového tříválce 1,2 Turbo a naftový čtyřválec pojmenovaný jednoduše 1,5 Diesel. Nabídka se tak bude do značné míry podobat Peugeotu 2008 druhé generace, který se začal prodávat nedávno.
Ford Puma ST
Tříválec 1,5 EcoBoost o výkonu 200 koní, tedy 147 kW, míří z Fiesty ST i pod kapotu crossoveru Puma. Logickým krokem tak vznikl unikátní vůz, podobně silnou verzi totiž žádný z konkurentů nemá – ostatní městské crossovery se omezují na nejrůznější sportovně pojaté pakety. To byl ostatně dosud i případ Pumy, která běžné motorizace kombinuje s paketem ST-Line.
Puma ST zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a v zatáčkách jí pomůže mechanický samosvorný diferenciál Quaife. Podvozek má tužší stabilizátory a odpružení je přitvrzené nejen ve srovnání s ostatními verzemi Pumy, ale i s Fiestou ST. K dalším specifikům patří speciální dusíkem plněné tlumiče se zdvojenými plášti od Hitachi, strmější řízení a posílená brzdová soustava s 325mm kotouči vpředu.
Peugeot 3008
Střední crossover od Peugeotu se proměnil po vzoru nejnovějších modelů značky. Zcela nové jsou přední světlomety se světly denního svícení zaříznutými dolů do nárazníku jako kly. Maska chladiče už není samostatným prvkem, ale volně přechází do plochy nárazníku. Drobnými úpravami prošel i interiér, kde zaujme především zvětšený dotykový displej multimediálního systému. K novinkám ve výbavě patří noční vidění, které je v této kategorii stejně ojedinělé jako u modelu 508, kde ho Peugeot představil poprvé.
Auta vybavená automatem mohou nově mít adaptivní tempomat, který drží odstup až do úplného zastavení a umí se postarat i o opětovný rozjezd. Asistent pro jízdu v pruhu je nově doplněn o udržování pozice v rámci daného pruhu. Méně příznivou změnou je vyškrtnutí dvoulitrového dieselu. Ten zůstává vyhrazen spřízněné sedmimístné 5008, která zase i nadále nenabízí plug-in hybrid.