Plug-in hybridy
Peugeot 508 SW
Po sérii konceptů přichází v sériové podobě první ultravýkonný plug-in hybrid od Peugeotu. Jmenuje se 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) a nabízí efektní kombinaci parametrů. Kombinace benzinové šestnáctistovky a dvou elektromotorů dává 360 koní (265 kW) a 520 Nm, jedná se tak o nejvýkonnější vůz v historii značky. Liftback či kombi s pohonem všech kol zvládne sprint na stovku za 5,2 sekundy a při 250 km/h ho zastaví omezovač rychlosti.
Pro tyto výkony byl upraven podvozek s rozšířeným rozchodem a 20palcovými koly obutými do pneumatik Michelin Pilot Sport. Posílené přední brzdy mají průměr 380 mm. Přehlédnout nelze designové úpravy podtržené nazelenalými detaily. Co se týká provozních parametrů, 508 PSE ujede čistě elektricky až 42 km, emise CO2 dosahují 46 g/km (zejména proto jde o plug-in hybrid) a navzdory instalací baterií se nezmenšil kufr.
Range Rover Velar Hybrid
Na vlnu dobíjecích hybridů rychle naskakuje i britský specialista na offroady. Range Rover Velar P400e kombinuje dvoulitr s 220 kW a elektromotor se 105 kW, oba dohromady dávají zhruba 400 koní. Baterie s kapacitou 17,1 kWh stačí k dojezdu 52 km, na 80 % se rychlým nabíjením dobije za půl hodiny.
Při využití výkonu naplno hybridní Velar zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. To je dokonce o tři desetiny lepší hodnota než u nově uvedeného benzinového třílitru P400, který má totožné maximum výkonu a výpomoc 48V mild-hybridní soustavy. Našince však nejspíš nejvíc zaujme nový řadový šestiválec spalující naftu. Jmenuje se D300, má 220 kW, 650 Nm a také jde o mild hybrid.
Land Rover Defender Hybrid
Po pouhém roce na trhu nový Defender přepřahá na nové motory. Hlavní chloubou je plug-in hybrid P400e, benzinový dvoulitr s 220 kW kombinuje se 105kW elektromotorem. Celkové parametry 297 kW a 640 Nm jsou na offroad až absurdní, stejně jako sprint na stovku za 5,6 sekundy. Baterie o kapacitě 19,2 kWh pokryje 43 km čistě elektrické jízdy. Emise CO2 dosahují 74 g/km, což je na plug-in hybrid nezvykle vysoká hodnota (automobilky se snaží kvůli zvýhodněním dostat pod 50 g). Land Rover to vysvětluje snahou nezmenšit příliš velkou baterií interiér.
Podobně nezvyklou změnou je nahrazení stávajících naftových dvoulitrů šestiválcovými třílitry. Základní verze D200 má 147 kW jako stávající čtyřválec, maximum 500 Nm je ale o 70 lepší. Prostřední verze D250 má 183 kW a 570 Nm, vrcholná D300 se pak chlubí 221 kW a 650 Nm. Zajímavostí řadových šestiválců je dvojice turbodmychadel s variabilní geometrií lopatek. Čtyřválce zůstávají ve výrobě, ale jen pro mimoevropské trhy ve zjednodušené verzi Euro 5.
MG HS PHEV
Crossover MG HS vzdáleně připomíná Mazdu CX-5, a to je dost možná jeden z důvodů, proč se v Evropě neprodává. Tedy s výjimkou Británie, kde se Číňany ovládaná značka MG stále cítí jako doma. Pod kapotou mu dlí poněkud překvapivě benzinové čtyřválce 1,5 a 2,0 l od GM, které dříve poháněly například Opel Insignia. Je to dané tím, že mateřský koncern SAIC se podílel už na jejich vývoji.
Menší z nich, který má díky turbu 121 kW, může nově spolupracovat s 90kW elektromotorem. Výsledkem je 190 kW a dojezd čistě na elektřinu 51 km. Zajímavostí je kombinace šestistupňového automatu a přídavně čtyřstupňové převodovky u elektromotoru. Soustava celkem sestává z deseti převodů pro jízdu vpřed.