Speciál pro kavárenské floutky i nadšené jezdce. Moto Guzzi má nový motor

Letos stoletá italská značka Moto Guzzi nevyrábí nejvýkonnější, nejovladatelnější, ani nejlevnější motocykly, i tak má dostatek zákazníků. Věrných. Její motory se dvěma válci vystrčenými nahoru do stran mají lákavý charakter a zábavné svezení i v nižších rychlostech. V italských kopcích jsme otestovali novou podobu nejprodávanějšího modelu, Moto Guzzi V7.
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7 | foto: Archiv Moto Guzzi

Motocykl v základních rysech vypadá skoro stejně jako předchozí V7, pod kapotu však dostal moderní motor 850 kubíků. Ten v menších úpravách pohání i další tři modely Guzzi a jeho uhlazený projev vrací novou V7 mezi moderní konkurenci. Na rozdíl od předchozí verze 750 ccm už tu není hlasitá převodovka, zmizelo cukání kardanu i vibrace do stupaček. Nový motor má asi o 1000 ot/min výš posazené otáčky, slušný výkon 65 koní a točivý moment 73 Nm. Což je o čtvrtinu více než u loňského modelu.

Nádrž je shodná s předchozí verzí, ale s větším motorem jako by celá motorka povyrostla. Díky zvednutí podsedlové části a jinak tvarovaným plastům je V7 pocitově o poznání větší, přestože technické údaje zůstávají skoro stejné a hmotnost se kvůli většímu motoru zvýšila jen o pár kilogramů. 

Nový motor a nový kardan si vynutily prodloužení zadní kyvky a obutí širší zadní pneumatiky 150 mm. Posílil rám i zadní odpružení, zmenšil se úhel řízení, hodně také udělala celková změna ergonomie s jinak skloněným sedlem i posunutí přístrojovky o kousek níž. Moto Guzzi V7 najednou vypadá i funguje jako o třídu větší motorka. Pořád má dva výfuky, zůstává věrná stylu café-racer a skvěle vypadá zaparkovaná před kavárnou.

Kombinace 18palcového kola vepředu a 17palcového vzadu, obutá do Dunlop Arrowmax Streetsmart, se s novým odpružením umí slušně vypořádat i s rozbitými silničkami. Zpevněný rám je docela znát, motorka je v náklonu i na měkčím odpružení stabilní a dá se udržovat svižné tempo „allegretto vivace“ s častým škrtáním konců stupaček v zatáčkách. 


Až při intenzivním zabrzdění se projeví jednodušší odpružení a celá motorka se zhoupne na předek. Brzdy jsou naladěné spíš na pohodové svezení, přesně v duchu této kategorie. S novým zadním odpružením a delšími zdvihy motocykl v pohodě zvládá rozmlácené italské silničky.

Jízda na V7 je přesně ve stylu Guzzi. Pořád to je ta správná italská klasika, kde nejde ani o výkon ani o špičkové jízdní vlastnosti. Tady jde o ten těsný kontakt se vzduchem chlazenými válci vystrčenými do stran a o radost z jízdy, která u Guzzi začíná v těch nejmenších rychlostech. Díky nádhernému designu i ve chvílích, kdy motorku máte zaparkovanou v garáži. To platí pro standardní verzi Stone, ale ještě víc pro retro laděnou verzi Special.

Klasická verze V7 Special

Aby výrobce zachoval návaznost na předchozí řady V7, nabídl vedle moderní standardní verze Stone také chromovanou Special s vyplétanými koly, klasickými budíky a světlometem. Také spoustou chromu, díky kterému speciálka působí jako velké naháče, které vládly trhu před dvaceti lety. Dvojice chromovaných koncovek výfuků má zalomený tvar, to aby spolujezdec patami nehobloval jejich povrch, jak se to stávalo u předchozích ročníků.

Moto Guzzi V7 Special

Má nepatrně širší sedlo a kvůli vyplétaným kolům musí mít pneumatiky s duší. Z toho důvodu má o 5 kilogramů vyšší hmotnost než standardní verze a za jízdy je to docela znát. 

Verze Special působí jako rozvážný cesťák a do zatáček jde pomaleji, v zatáčkách dává o kousek slabší odezvu od předního kola. Láká spíše ke klidnější majestátní jízdě, a tak je to v pořádku, sport a chromy prostě nejdou dohromady. Jedinou pihou na kráse je plastové víčko nádrže. U matné verze Stone vypadá pěkně, ale u Speciálky si asi většina majitelů nasadí pochromované.

Moderní verze V7 Stone

Moderně řešená verze Stone s LED světlometem má denní svícení ve tvaru orla ze znaku Moto Guzzi, to samé se opakuje na kulatém digitálním přístrojovém budíku. Nová V7 má jen minimum elektroniky, na rozdíl od konkurence tu nenajdete přepínání jízdních režimů a kromě ABS ani žádné asistenční funkce. Výjimkou je základní kontrola trakce s dvěma úrovněmi a možností úplného vypnutí. 

Moto Guzzi V7 Stone Centenario

Na displeji se sice ukazuje zařazená rychlost i spotřeba, ale ukazatel paliva v nádrži chybí. Na druhou stranu, při objemu nádrže 21 litrů je záruka dojezdu přes 350 km. Jízda na modernější verzi Stone nabízí skvělou lehkost a obratnost, na jakou jsme byli zvyklí u předchozích verzí V7. Má jen o 5 kg méně než chromovaný Special, ale pocitově je mnohem lehčí a obratnější v zatáčkách.

Na nové Moto Guzzi V7 v obou designech, Stone i Special, se dá jen těžko najít nějaká chyba. Za zmínku stojí jen drobnosti jako nešikovné vyklápění stojánku pomocí dlouhého tykadla navařeného pod levým výfukem nebo absence nastavitelných páček brzdy a spojky. Chromovaná speciálka je v nabídce za 250 tisíc, modernější matný Stone za 236 tisíc korun.

15. března 2021

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...