Neautorizovaných servisů přibývá díky blokové výjimce

  10:13aktualizováno  10:13
Podíl neautorizovaných servisů na opravárenském trhu v Česku se do příštího roku zvýší na 79 procent. Proti roku 2005 to znamená nárůst o 12 procentních bodů. Udává společnost Bosch.
Podíl neznačkových servisů příští rok stoupne na čtyři pětiny.

Podíl neznačkových servisů příští rok stoupne na čtyři pětiny. | foto: GTÜ

"Pro tzv. aftermarketové servisy hovoří především nižší cena. Mnohdy přitom mají stejné vybavení a data, jako autorizované provozovny jednotlivých automobilek," uvedl Josef Polák ze společnosti APM na konferenci Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky (SISA). Podíl neznačkových servisů roste i v Německu, i když tam autorizované servisy zatím převládají.

Podle Tomáše Kabrhela ze společnosti Elit umožňuje tzv. bloková výjimka EU neautorizovaným servisům přístup k servisním datům automobilek a provádět i záruční opravy automobilů. Musí ale dodržet postup doporučený automobilkou, schválené díly a vyplnit servisní knížku v papírové nebo elektronické podobě.

V Česku je podle údajů Bosch zhruba 4500 až 5000 neznačkových servisů, z toho je asi 1500 zapojených do sítí jako tzv. konceptoví partneři. Takové sítě zastřešují velcí dodavatelé dílů jako Elit, Bosch nebo APM. Konceptové servisy v současnosti využívají velké leasingové firmy, správci firemních vozových parků nebo přímo velké společnosti, jako je například Česká pošta nebo RWE.

Autoři: ,

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Před padesáti roky Rumuni představili dacii, ve výrobě vydržela 35 let

Dacia 1300

Mezi dvěma světovými válkami byla Bukurešť mondénním výstavním městem, říkalo se jí Paříž Východu. Po válce zbídačená...

Žigulík byl hvězdou kladenského srazu upravených aut

Square Chill 2019

Šestý ročník jednodenního kladenského setkání upravených vozů nepokazila ani nepřízeň počasí. Na akci jménem Square...

Jízda rachotin napříč Evropou. Z Nizozemska do Prahy a zpět

Jízda rachotin napříč Evropou

Kamarádi z armády, příslušníci obou „rozhádaných“ belgických národů, jedna ojetá dodávka a cíl v Praze. To zní jako...

Najdete na iDNES.cz