Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je zázrak, že aktuální videoherní hit vůbec existuje, přiznal šéf studia

Autoři aktuálního hitu na Steamu se v příspěvku na blogu rozpovídali o strastiplné cestě vývoje hry Palworld. Podle jejich slov je to prakticky zázrak, že hra vůbec vyšla a ještě navíc se stala takovým hitem.

Hned prvním měsíc v roce přinesl opravdu mocného vyzyvatele pro všechny připravované hry, které si brousí zuby na to stát se dalším prodejním hitem. Palworld, neboli „Pokémoni se zbraněmi“, už na PC a Xboxu překonal hranici 19 milionů hráčů a nevypadá to, že by se mu chtělo zpomalovat. Jak však z přiznání autorů na jejich blogu vyšlo najevo, cesta k hotové hře nebyla vůbec jednoduchá. „Byla to totální antiteze herního vývoje,“ píší.

Malá japonská firma Pocketpair ještě před počátkem vývoje hry vsadila všechny prostředky na úvodní trailer. Ten vyráběla tři měsíce. „Pokud by byla odezva veřejnosti na trailer špatná, pak by ani nemělo smysl se do toho pouštět,“ přiznává Takuro Mizobe, ředitel Pocketpairu. V tu chvíli dokonce firma ani neměla jasný rozpočet celého projektu, i když Mizobe přiznává, že žádná rozumná společnost by nešla do takového projektu bez rozpočtu. Jenže Pocketpair podle něho není rozumná společnost.

„Bylo nás na to 10 a chtěli jsme mít hotovo za rok. Nechtěli jsme ani, aby to byl velký titul a abychom na něm dělali více let. Peníze jsme měli asi na dva roky, tak jsme prostě začali pracovat a snažili jsme se, aby to bylo hotové co nejrychleji,“ popisuje Mizobe.

Hru, která teď pobláznila herní svět, měl v oku už před lety. Skončila v koši

V Palworldu je asi 100 různých monster, což byla ovšem v úvodu pro designéry velká výzva, neboť nikdo z nich neovládal příliš obratně 3D animaci. „Trvalo mi celý měsíc, než jsem měl hotový jeden 3D model. Když jsme vyvíjeli hru Craftopia (předchozí titul Pocketpairu, pozn. redakce), prostě jsme nakoupili předpřipravené materiály. Nic jsme si do té doby nenavrhovali sami.“

Palworld

„Když přibývali další Pals (herní monstra), začalo nás opravdu děsit, že kostry každé příšerky jsou úplně jiné. Každá z nich potřebuje asi 20 unikátních animací, jako je chůze, běh, skok nebo útok. Průměrná doba práce, která je potřeba na animaci jednoho pohybu, je jeden den. Sto příšer násobeno 20 potřebnými animacemi znamená 2 tisíce dní práce. A to nám došlo až po šesti měsících vývoje.“

Pocketpair nakonec najal veterána oboru digitální animace, který jim naštěstí práci výrazně ulehčil. Jenže to nebyla zdaleka jediná překážka. V počátcích vývoje studio pracovalo v enginu Unity, jenže pak se rozhodlo přejít na Unreal Engine 4. Jenže migrace obsahu mezi jednotlivými herními enginy není vůbec lehká a studiu nakonec nezbylo nic jiného, než velkou část dosavadní práce udělat znovu.

Sestřelí největší hit letoška právníci? „Pokémoni“ se konečně vyjádřili

Nakonec se také přiznal, že designérka, která stojí za podobou spousty herních monster musela o své místo opravdu bojovat. Na úvodním pohovoru neuspěla a nechtěli ji ani nikde jinde. Nakonec zkusila po třech měsících znovu napsat Mizobemu a pokusit se ho ještě jednou přesvědčit. „Nakonec tu práci dostala a je to naprostý génius. Maluje neuvěřitelně rychle. Nevím, co bychom bez ní dělali.“

  • Nejčtenější

Herní krásky, které berou dech. A jeden krasavec k tomu

Ač se puritáni a politicky hyperkorektní lidé snaží bojovat proti sexy postávám na každém kroku,...

Vyděrač už dva roky každý den zabíjí jedno NPC, chce pokračování Skyrimu

Od vydání zatím posledního dílu série The Elder Scrolls už uplynulo víc než dvanáct let a...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Nejlepší hra roku 2022 míří na PC, majitelé playstationů se mají na co těšit

Dlouho očekávaná prezentace PlayStationu sice ničím nepřekvapila, přesto nelze mluvit o zklamání....

Hlavní hrdinkou nové hry od autorů šokující Agony bude posedlá nymfomanka

Polské studio Madmind oznámilo nepřímé pokračování své hororové hry Succubus. Ve hře s výmluvným...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Už jste přemýšleli, co se stane s vaší digitální knihovnou her, až zemřete?

Zakoupené hry ve steamové knihovně nelze nikomu darovat, a dokonce ani posmrtně odkázat. Pokud tedy...

Taková břečka dostala zelenou? Hráči si ohledně novinky neberou servítky

Minulý týden PlayStation odhalil nové informace ohledně chystaných her a jedna z nich vyčnívá v ne...

80 %

RECENZE: Co jsem to proboha právě hrál? Pravoslavná Indika je pořádný úlet

Deset ze čtrnácti zaměstnanců ruského studia Odd Meter emigrovalo do sousedního Kazachstánu, aby...

Vybral miliony od fanoušků, měl konkurovat Diablu, teď Wolcen zavírá servery

Vývojáři povedené diablovky Wolcen oznámili, že končí s její oficiální podporou a přesouvají své...

Slečno Croftová, nebezpečí je váš přítel. Animák Tomb Raider vyjde v říjnu

Oblíbená herní archeoložka Lara Croft se tentokrát ukáže v podobě animovaného seriálu na Netflixu....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Posedlost sexem, tíže lásky, nekrofilie. Gejšin příběh zmátl Japonsko

Vine se jím sex, mocná záliba v sexu. Rovněž láska. Neukojitelná, doslova vražedná. Onen příběh se odehrál v kulisách...

Žádná tajná bokovka. S manželkou jsme rozvedeni, překvapil Petr Nedvěd

Generální manažer české hokejové reprezentace Petr Nedvěd (52) byl po divoké oslavě zlaté medaile z mistrovství světa...

Brankář Dostál zklamal fanynky. Randí s finskou volejbalistkou, bývalkou Nečase

Neprůstřelný gólman Lukáš Dostál (23) byl hvězdou letošního mistrovství světa v hokeji. Nadšení z něj byli nejen mužští...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...