Ředitelům remaku, kterými jsou zkušení Yasuhiro Anpo a Kazunori Kadoi, se ovšem do předělávky moc nechtělo. Důvodem je kultovní status čtyřky.
„Původní RE4 se mezi hrami série RE, a dokonce i mezi hrami obecně, stala legendou. Věděl jsem, že bude těžké ji úspěšně předělat, a pokud bychom udělali jedinou chybu při jakékoli modernizaci, rozhněvali bychom si její fanoušky,“ řekl Anpo Game Informeru.
„Když jsem poprvé slyšel o remaku RE4, můj první dojem byl, že vzhledem k tomu, že originál je mistrovské dílo, bude remake obtížný. Takže jsem do toho nechtěl jít,“ dodal Kadoi.
Zatímco u Resident Evilu 2 jim bylo hned jasné, co je třeba vylepšit (na trojce nedělali), čtyřka je i na dnešní poměry slušná. Není podle nich možné zopakovat revoluci, kterou čtyřka přinesla, proto zůstanou do velké míry věrní originálu a začlení prvky, které se v sérii během let osvědčily. Mohou také lépe vyniknout osobnosti hlavních aktérů a největší fanoušci se mohou těšit na dodatečné poznámky, které doplňují lore.
RECENZE: Resident Evil 2 je hororová jízda a nejdůležitější hra současnosti |
Ze hry zmizí četné QTE, tedy známé bušení do tlačítek, které nahradí zábavnější mechanismus. Vychází ze souboje na nože s Jackem Krauserem, který po novém využívá mechanismu parírování. Tvůrci ho posléze aplikovali i do dalších částí hry.
Oba tvůrci jsou si vědomi, že čtyřka se těší velké popularitě i kvůli různým hráčským volbám. Remake proto nabídne víc cest a tudíž i možností průzkumu. Ve více situacích tak bude možné využít například kradmý přístup, čemuž napomůže nová střelná zbraň, která nedělá hluk.
„Je důležité vytvořit hru, která vás bude bavit. Když děláte hru, hrajete ji v průběhu vývoje pořád dokola a nakonec vás pravděpodobně začne nudit. Ale u remaku RE2, ať jsem ho hrál jakkoli často, jsem se nikdy nezačal nudit. To je důležitý základní faktor,“ uzavírá Anpo
Resident Evil 4 vychází 24. března na PC, PS4, PS5 a Xbox Series X/S.