Fronty u pokladny, ubíhající čas a rostoucí frustrace. K obvyklému stresu z vánočních nákupů se nyní přidaly technické problémy. Nejde o lokální záležitost – nejistotu, zda banka přijme platbu kartou, zažívají lidé v obchodech po celé zemi.
Na zpomalení a další komplikace při placení upozorňují už cedule u pokladen. „Usilovně řešíme technické problémy způsobené poskytovatelem platebních terminálů ČSOB, proto Vás prosíme o úhradu Vašeho nákupu v hotovosti,“ uvádí se například v řetězci drogérií DM.
„Výpadky mohou mít za následek zdržení v důsledku opakovaných pokusů o provedení platby kartou ze strany našeho personálu, v nejzazším případě i nutnost platby v hotovosti,“ mohli si zase přečíst nakupující v supermarketech Lidl.
Řetězec na Facebooku napsal, že pro „hladký průběh nákupu“ by zákazníci měli mít hotovost připravenou.
Zaznamenali jste v posledních dnech potíže při použití platebního terminálu?
Problémy zaznamenal i internetový obchod Mall.cz, také kvůli přetížení terminálů ČSOB. „Výpadky jsou většinou v řádu minut,“ sdělila portálu iDNES.cz mluvčí Pavla Hobíková.
Zákazníky se Mall.cz snaží informovat na prodejně, sociálních sítích i pomocí SMS. „Prosíme je, aby si raději připravili hotovost. Pokud ji nemají, musíme je bohužel odkazovat na nejbližší bankomat,“ podotkla. Na pobočce v pražských Horních Počernicích se firmě Mall.cz podařilo situaci vyřešit pomocí mobilního bankomatu.
Banka ČSOB už na sociálních sítích reagovala a potvrdila, že na vině je vyvrcholení předvánoční nákupní horečky. „Platební terminály musejí zvládat rekordní počty transakcí, takže se může stát, že při bezkontaktním placení kartou nebo mobilem některé platební terminály reagují pomaleji, nebo se transakce nepodaří uskutečnit.“
Zaměstnanci banky zákazníkům doporučili, aby při problémech transakci zopakovali kontaktním zprůsobem. ČSOB doplnila, že pracuje na posílení kapacity infrastruktury.
Na ohlasy ze strany veřejnosti odpověděla i Česká spořitelna, ta však zaznamenala jen „chvilková přetížení“ a neevidovala žádný plošný výpadek.