V úterý o půlnoci našeho času začala uzavřená beta očekávané multiplayerové hry Fallout 76. Podle původního plánu jste nyní na tomto místě měli číst mé první dojmy ze čtyřhodinového hraní, bohužel se tak nestane. Díky chybě ve spouštěcím klientovi Bethesdy se po kliknutí na tlačítko „Play“ smazaly všechny lokální soubory hry a celý padesátigigový download se spustil od začátku.
Povzbuzen několika šálky kávy jsem tak o půlnoci mohl jen sledovat proklatě pomalu narůstající ukazatel stahování a nadávat jako špaček. Bethesda si problému všimla poměrně rychle a vydala vtipný tweet, varující všechny potenciální hráče aby do momentu, než problém vyřeší, na nic neklikali. V mém případě už bylo pozdě. Vzhledem k pomalejšímu připojení jsem tak místo Falloutu 76 strávil noc ve společnosti remasterovaného Full Throttle (aktuálně k mání za dolar tady), což sice není úplně zahozený čas, článek z toho však nevykřešu.
Ale mohu si tu alespoň vylít vztek nad aktuální situací, kdy každý výrobce her vynucuje použití vlastního softwarového klienta.
Loni jsem si v nesmírně nepopulárním článku o tom, co mi nejvíce vadí na hraní na PC, postěžoval mimo jiné na to, že už mám klientů na ploše šest. Čtenáři mě obvinili, že přeháním, ale od té doby přibyly ještě dva nové a nevypadá to, že by měl tento trend brzy skončit.
O naše první dojmy samozřejmě nepřijdete, další pokus o vstup do bety bude zítra od 19:00.