„Konkrétní podobu kontraktu by samozřejmě určila až jednání stran a soudně-znalecké posudky, ale už teď se dá odhadovat jednorázová prodejní částka mezi 200 a 400 miliony korun,“ uvedla v tiskové zprávě společnost.
Státu rovněž nabídla, že zajistí personální stabilitu nezbytných mýtných expertů a následnou technologickou podporu systému, který by si po odkupu spravoval stát sám.
Právě na tyto body poukazovali kritici odkupu části firmy jako na možná rizika. Poukazovali zejména na to, že nynější zaměstnanci Kapsche mohou kdykoliv dát výpověď a že i po odkupu Kapsche bude stát na tomto dodavateli stále závislý v podobě podpory a servisu ke stávajícímu systému mýtných bran.
Ministerstvo dopravy ale stále preferuje dokončení stávající veřejné soutěže na nového poskytovatele před převzetím správy mýta pod stát. „Z pohledu ministerstva dopravy se ze strany Kapsche jedná zatím spíše o návrh než o nabídku,“ řekl ČTK mluvčí ministerstva Jakub Stadler. Resort podle něj návrh společnosti v současnosti analyzuje a pro případ, že by se rozhodl v budoucnosti tuto variantu realizovat, by se obrátil kvůli ověření legality takového postupu i na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
Kapsch je provozovatelem mýtného systému v Česku od roku 2007, přičemž jeho současný kontrakt na provoz systému vyprší v závěru příštího roku. Novým provozovatelem mýta po roce 2019 se podle státního tendru mělo stát konsorcium Czech Toll/Sky Toll, tendr však byl v květnu zatím nepravomocně zrušen ÚOHS. Ministerstvo dopravy podalo proti rozhodnutí úřadu rozklad.
9. května 2018 |