RECENZE: C’est la vie? Muzikál z Gottových písní v první hodině jen tlachá
V houpavém rytmu se rozjíždí závěrečná Gottova hymna C’est la vie, na pódiu ji společně odzpívají všichni tři představitelé hlavního hrdiny – Josef Vojtek jako stařec, Jan Kopečný jako mladík a Filip Antonio v roli chlapce. Všichni podávají pěvecky dobrý výkon, svou bezprostředností na pódiu překvapí nejmladší z nich. Živé nastudování pod vedením dirigenta Martina Kumžáka Gottovým písním sluší, zpěváci jsou vybráni s citem. Karel Gott, který k muzikálu složenému ze svých písní svolil a věnoval mu namalovaný obraz, může být spokojen.
Takzvaný hitmuzikál, tedy kus poskládaný z písní jednoho interpreta, většinou neoplývá silným příběhem. A Čas růží, jehož scénář napsal Sagvan Tofi, to potvrzuje. Skupinka mladých se dostane do zapadlého domu zarostlého podivína (zmíněný Vojtek). Ten pak jednoho z nich zdrží a začne mu vyprávět životní příběh točící se okolo obrazu a nešťastné lásky k dívce z poutě.
Následující hrané scény z podivínova mládí diváky zavedou na pouť blíže nedefinované minulosti. Tvůrci se bohužel v první polovině příliš zaobírají dějovou linkou. Vše chtějí vysvětlit, vše přehrát. A zapomínají tak na to hlavní, kvůli čemu muzikál vlastně přichystali – tedy na Gottovy písně.
V úvodních šedesáti minutách jich zazní minimum, a navíc většinou jen v krátkém nápěvu. S výjimkou Přijela pouť se navíc diváci nedočkají jediné choreografie.
Kopečnému i Procházkové písně sedly
Kvůli jednoduchým dialogům navíc nemají Jiří Langmajer a Adéla Gondíková v rolích majitelů poutě moc co předvést; prostý příběh ostatně není to, proč diváci vážili cestu. Jsou tu především kvůli hitům. Ale zdá se, že tvůrci v čele s režisérem Petrem Novotným se jimi asi báli plýtvat, aby dva půldruhé hodiny dlouhé poločasy uživili.
Teprve po hodině, kdy soubor rozehraje a roztančí Korunou si hodím, se na pódiu začne něco dít, statická vysvětlovací nálada je náhle pryč a konečně je tu muzikál.
Čas růžíHudební divadlo Karlín premiéra 16. března 2017 režie: Petr Novotný hrají: Roman Tomeš / Jan Kopečný, Markéta Procházková / Eva Burešová / Veronika Vyoralová, Martin Písařík / Ladislav Korbel, Petr Dopita / Josef Vojtek, Jiří Langmajer / Sagvan Tofi, Adéla Gondíková / Ivana Jirešová, Ondřej Bábor / Peter O. Pecha, Jaromír Nosek / Petr Ryšavý, Josef Štágr / Milan Malinovsky, Vladislav Beneš / Vlastimil Zavřel, Lukáš Adam / František Pytloun, Filip Antonio / Matouš Klíma a další |
Tofi si k nasazení několika písní vypomohl lehkou kličkou, kdy hlavní hrdina, nyní úspěšný interpret, předvede koncert a hned jsou na světě Lady Karneval, Kávu si osladím či Pláč.
Zvláště třetí jmenovaná Kopečnému vysloveně sedla. Podobně dobře si Markéta Procházková v roli ztracené lásky poradila třeba s Ukážu ti cestu rájem. Vzhledem k tomu, že ve více méně stejném rytmu muzikál dotančí až k finální C’est la vie, naskýtá se otázka, proč raději v Karlíně nevolili kratší stopáž, jež by byla Gottových písní plná.
Diváci by si to zasloužili i proto, že se závěrečné dojemné tečky z premiéry, tedy vystoupení samotného Gotta za zpěvu Být stále mlád, na reprízách asi nedočkají.
Tipy z televizního programu
Recenze: Taxi 5 40 %, Labyrint lží 60 %, Equalizer 2 55 %, Wanted 60 %, Lítám v tom 80 %, Láska je láska 60 %, Tomb Raider 40 %, Sherlock Holmes 60 %, Případ Goldman 60 %, Rédl 55 %, Malé ženy 70 %, Transformers 70 %
Klíčová slova: Jana Doleželová, Agatha Christie, Tina Turner, Survivor Česko & Slovensko
Seriály: Stíny v mlze, Jedna rodina, Iveta
Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů
Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního...
RECENZE: Kdo může soudit falešnou Svatou? Nejlepší dar pro Bohdalovou
Premium Ošidil se, kdo premiérové drama ČT Svatá vzdal kvůli anotaci sdělující, že hrdinka v podání Jiřiny...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Bohdalová a Stašová spolu ve filmu? To by nefungovalo, říká režisér Strach
Rozstřel Pravda a láska. Dvě zásadní témata nového filmu Svatá s Jiřinou Bohdalovou v hlavní roli. Snímek...
Ozzák vzpomíná: jak mě učil Kaiser. Dejdar o začátcích i fenoménu Comeback
Premium Jak jej Oldřich Kaiser chystal na DAMU, jak ho v Ypsilonce zbavili pocitu, že může do všeho kecat,...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
VIDEO: Bohdalová dojala Lucernu. Na premiéře Svaté oslavila 87 let kariéry
V neděli Česká televize uvede nový film s Jiřinou Bohdalovou v hlavní roli Svatá. Zvaní už jej však...
GLOSA: Bystrovovy variace na bluesové klasiky mají smutek, osudovost i humor
Publicista, překladatel, básník a muzikant Michal Bystrov v knize Pekelnej pes má na mě vztek...
TRENDY V KLIPECH: Coming out Billie Eilish a darkpop Adama Mišíka
Adam Mišík a rapper Rohony přibližují ve své novince atmosféru berlínské klubové scény. V hitparádě...
Táta mi začal říkat kolego, hlásí Svěrák a zve na nekorektní ranní show
Premium Nejsem v tom sám. Nezbláznil jsem se. Jan Svěrák napsal a zrežíroval nekorektní komedii Dobré ráno...
Tvůrci seriálu Nadace u nás utratí až miliardu korun. Točí tu třetí řadu
Třetí řada amerického seriálu Foundation (Nadace), za kterým stojí Apple TV+, se natáčí i v českých...
Prodej stavebního pozemku, 1003 m2, Hracholusky
Úlice, okres Plzeň-sever
2 990 000 Kč