Jako první si toho mohli všimnout uživatelé sítě Reddit, jak upozorňuje web britského magazínu NME. A dále i na Facebooku a Twitteru, kde účty britské kapely nyní zdobí pouze bílá barva. Jakákoli předchozí aktivita včetně všech fotografií byla vymazána.
Smysl této akce zatím nebyl vysvětlen, podivný čin však následoval jen den poté, co některým fanouškům přistál v poště tajemný leták s nápisem: „Sing a song of sixpence that goes / Burn the witch / We know where you live“. Zprávu doplňuje klasické logo kapely.
Fanoušci uvažují, že sousloví Burn the witch (upal čarodějnici) by mohlo být názvem nového alba, jehož vydání napjatě očekávají. Ti nejdůslednější totiž už v lednu upozornili na fakt, že si Radiohead založili společnost Dawn Chorus LLP. Podobnou činnost hudebníci okolo Thoma Yorka uplatnili před vydáním zatím posledního King of Limbs v roce 2011 i veleúspěšného In Rainbows v roce 2007.
Jen tak zmizet nejde. I když jste RadioheadAmerický deník Washington Post se zamýšlí nad snahou kapely opustit virtuální prostor a zamést svou digitální stopu. I když její oficiální stránce a stejně tak profilu na Twitteru a Facebooku nyní vládne pouze bílá barva, lze veškerou předchozí aktivitu dohledat na speciálních archivačních webech. Nezmizely ani tweety, které si na své profily retweetli fanoušci kapely. Facebook pak aktivitu uživatele definitivně vymaže pouze v případě, že požádá o oficiální zrušení účtu. I tak ale v jeho virtuálním toku dál zůstanou statusy a fotografie, které o Radiohead uveřejnila třetí strana. „Jen tak zmizet z internetu prostě nejde, ani když jste slavná kapela,“ uzavírá deník. |
Vzhledem k tomu, že už 20. května zahajují Radiohead v Amsterdamu nové turné, dá se čekat, že jejich v pořadí deváté album vyjde do té doby.
Kapely s velkou fanouškovskou základnou, kde je každé další album doplněno až neúnosným očekáváním, si podobný styl napínání či naopak překvapivého vydání oblíbily. Před časem uvedli svou novinku Coldplay po podobné kampani, kdy nechali motivem z obalu desky vyzdobit londýnské metro (více zde).
U2 pak v roce 2014 své album vydali na iTunes bez jakéhokoli upozornění. Průkopníci v nečekaných kampaních však zůstávají právě Radiohead, již zmíněné album In Rainbows nechali před devíti lety fanoušky stahovat za libovolně zvolitelnou cenu. Tehdy se jednalo o revoluční krok.