"Dohodli jsme se, že před tiskovou konferencí nebudeme zveřejňovat žádné další informace," řekl iDNES.cz kytarista a skladatel Michal Pavlíček. Na odpověď na otázku, jak se podařilo staré spory obou hlavních postav zažehnat, si tedy musíme počkat do úterý 17. dubna.
Tiskové konference se podle ve čtvrtek rozeslané pozvánky mají zúčastnit všichni členové, kteří dvěma klasickými sestavami Pražského výběru prošli. Kromě Kocába a Pavlíčka tedy také baskytarista a zpěvák Vilém Čok a oba bubeníci, tedy Jiří Hrubeš, který účinkoval v sestavě, jež nahrála nejslavnější album kapely Straka v hrsti, a Klaudius Kryšpín, který Hrubeše nahradil po jeho emigraci do Velké Británie.
Na tiskové konferenci má také skupina pokřtít právě reeditované album Straka v hrsti s podtitulem Jubilejní edice 1982-2012 (více zde). Kmotry se stanou tři textaři, jejichž jména čteme v kreditech jednotlivých písní, tedy František Ringo Čech, Josef Novotný a Jiří Suchý.
Čtvrtým kmotrem bude hudebník a člen Pražského výběru v jeho rané fázi Ondřej Soukup. Ten se na zmíněném albu podílel pouze telefonickým ohlášením "Haló, Soukup. Haló?" v písni S.O.S. s provokativním refrénem "Prachy, jenom prachy nečekají / Jen po nich sáhneš / a už tě mají". I v tomto smyslu se zdá, že všechny "válečné sekery" byly zakopány.
Pražský výběr založil v roce 1976 jako původně jazzrockovou skupinu klávesista a skladatel Michael Kocáb. Vydal s ní debutové album Žízeň. Zkraje 80. let v souvislosti s příchodem kytaristy Michala Pavlíčka se skupina přeorientovala na rockovou hudbu a stala se jednou z předních českých představitelek tzv. Nové vlny. V letech 1983-86 byla kapela komunistickým režimem zakázána.
Po znovuobnovení se vrátila na pódia, v koncertování sporadicky pokračovala i po roce 1989, častěji byla na pódiích k vidění po roce 2000. Pro neshody obou lídrů Kocába a Pavlíčka, kteří se paralelně věnovali i jiným projektům, se roku 2006 rozpadla a Kocáb založil novou skupinu Pražský výběr II, se kterým vydal jedno rozporuplně přijaté album. Pavlíček se etabloval nejen ve vlastních kytarových projektech, ale také jako žádaný autor filmové hudby.