Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blondýna propagující jogurt zabrala, patří k nejúčinnějším reklamám roku

  19:30
Hloupá blondýna každého pobaví a zaujme. Dokázal to i třináctý ročník soutěže o nejefektivnější reklamu Effie 2009. Jednu z šesti vyhlášených kategorií totiž vyhrál právě spot na jogurty Müller, ve kterých herečka Iva Pazderková sehrála nadšení z "božích čokoládových koleček" tak vtipně, že zvedla tržní podíl výrobku o 200 procent.

Reklamní agentura Mark BBDO, která spot na jogurty Müller vytvářela, si ze soutěže odnesla nejvíc ocenění. | foto: iDNES.cz

Reklamní agentura Mark BBDO, která spot vytvářela, byla v letošním ročníku soutěže vůbec nejúspěšnějším účastníkem. Zvítězila totiž ve třech kategoriích.

Třetí zlato patří Mark BBDO za sociálně zaměřenou kampaň vytvořenou pro společnost Člověk v tísni, která neziskové organizaci pomohla přilákat 1 500 nových pravidelných přispěvatelů.

První příčku v sociálně zaměřené kategorii se podařilo obsadit také společnosti Euro RSCG, která zpracovala reklamu pro ministerstvo dopravy. V kampani s názvem Nemyslíš, zaplatíš zobrazovala drsné důsledky automobilových nehod způsobených nezodpovědným chováním řidičů.

"Kampaň přispěla k poklesu usmrcených osob. Už v prvním měsíci po jejím zahájení klesl jejich počet o 14,5 procenta v meziročním srovnání a tento trend pokračoval," uvedli porotci v hodnocení.

Úspěšně si vedla i agentura Wundermann, která získala zlatou cenu za zaváděcí kampaň nové verze Microsoft Office pro malé firmy a stříbrnou za kampaň pro Pivovary Staropramen.

Dvě Effie získala také agentura Young&Rubicam: stříbrnou za kampaň Buřinku chce každý pro Českou spořitelnu a bronzovou za kampaň Abeceda pro dětské jogurty Kostíci. Po jedné Effie získaly agentury Mather Communications a Konektor.

Porotci zpřísnili

Porotci ale byli v letošním ročníku přísní. V kategorii ostatní rychloobrátkové zboží neudělili žádnou cenu a také v ostatních kategoriích nechali některé příčky neobsazeny. Podle organizátora soutěže Asociace komunikačních agentur (AKA) je to tím, že se změnilo složení poroty.

"Většinu v ní tvoří vedoucí pracovníci výzkumných agentur a zadavatelů. Ti dokáží velmi přesně oddělit zásluhy, které má inovace produktu, cenová nebo distribuční politika od přínosu marketingové komunikace vytvořené agenturou. Přísnost posuzování zvyšuje kredit Effie a prestiž udělených cen," říká výkonný ředitel AKA Jiří Janoušek.

Podle něj se dalo také čekat, že se oslabí počet účastníků v kategorii ostatní rychloobrátkové zboží, do které patří zejména kosmetika, prací i čisticí prostředky.

"Jejich zdejšímu trhu vládnou nadnárodní společnosti a ty využívají centrálně vyrobené kampaně, které se jen adaptují do různých jazyků," vysvětlil Janoušek důvod, proč v podstatě nebylo z koho vybírat vítěze, protože do finále se dostal pouze jeden soutěžící.

Kdo získal ceny Effie 2009 (podle kategorií)
Potraviny a nápoje
1. Mark BBDO - Müller ČR/SR - Tu chuť prostě mülluju
2. Wunderman - Pivovary Staropramen - Slož si COOLKEG
3. Young & Rubicam - Danone - Kostíci Abeceda
Ostatní rychloobrátkové zboží
1. - 3. Nebyla udělena
Finanční služby
1. Mark BBDO - Direct Pojištovna - Zloději
2. Mather Communications - Home Credit - Poplatkové prázdniny
2. Young & Rubicam - Stavební spořitelna ČS - Buřinku chce každý
3. Nebyla udělena
Ostatní služby
1. - 2. Nebyla udělena
3. Konektor - Aukro - Lov
3. Mark BBDO - RWE Transgaz - Šetřete energii
Výrobky dlouhodobé spotřeby
1. Wunderman - Microsoft - Microsoft Office pro malé firmy
2. - 3. nebyla udělena
Sociální, ekologický a kulturní marketing
1. Euro RSCG - Ministerstvo dopravy ČR - Nemyslíš, zaplatíš
1. Mark BBDO - Člověk v tísni - Skutečná pomoc
2. Nebyla udělena
3. Euro RSCG - Národní muzeum pro výstavu Republika - Mnichovská dohoda
Zdroj: AKA, Na prvním místě je uveden název agentury, pak zadavatele a nakonec název kampaně
Autor:
  • Nejčtenější

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

1. června 2024

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava...

Koupit drahý džus, nebo vylisovat pomeranče? Spočítali jsme, co se vyplatí

6. června 2024

Z pomerančového džusu se stal exkluzivní nápoj. Litr se nyní v českých obchodech prodává za 80 až...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Znát věk odchodu do penze v 50 letech je nesmysl, vmetla ekonomka Kupkovi

2. června 2024  14:28

Je nesmyslné, aby se lidé až v 50 letech dozvídali, v jakém věku půjdou do důchodu. V diskusním...

Minus 210 miliard za pět měsíců. Jen dvakrát Česko hospodařilo hůř

3. června 2024  14:01

Schodek státního rozpočtu za uplynulých pět měsíců letošního roku činí 210,4 miliardy, sdělil...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Dluží stovky milionů, i Gretzkému. Český nápad na pamětní bankovky zkrachoval

3. června 2024  20:04

Firma Top Legends, která prodává pamětní bankovky věnované slavným sportovcům, na sebe podala...

Zlatá horečka stoupá. Jihokorejci vykupují slitky i z prodejních automatů

6. června 2024

V Jižní Koreji postupně přibývá prodejních automatů, díky nimž mají zákazníci možnost si pořídit...

Nejvíc na daních z příjmu loni odvedl ČEZ, čtyřikrát víc než druhá Škoda Auto

6. června 2024  18:58

Na dani z příjmu právnických osob loni nejvíc zaplatila energetická společnost ČEZ. Státu odvedla...

Ekonomické potíže nahrávají populistům. Nejvíc v Maďarsku, tvrdí analýza

6. června 2024

Evropská ekonomika se jen pomalu vzpamatovává z recese a období rychlého růstu cen. To může v...

Po stopách vyhozených petek. Kolik se jich vrátí, ukázal pokus ministerstva

6. června 2024  16:51

Ministerstvo životního prostředí pomocí nové technologie společnosti Adastra Lab sledovalo pohyb...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava kávy trvá příliš...