Neděle 18. dubna 2021, svátek má Valérie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 18. dubna 2021 Valérie

Nejtěžší má obor snad za sebou, věří nový šéf teplického výrobce autoskel

  16:08
Na začátku roku se ve vedení závodu na výrobu autoskel AGC Automotive Czech, který na Teplicku zaměstnává 1 600 lidí, uskutečnila nečekaná personální změna. Dlouholetého ředitele Luďka Steklého nahradil Ital Angelo Semeraro. V exkluzivním rozhovoru pro MF DNES mluví o budoucím směřování firmy i celého trhu.

Angelo Semeraro, nový šéf chudeřického podniku na výrobu autoskel. | foto: AGC Automotive Czech

Luděk Steklý totiž zamířil do evropských struktur společnosti. Semeraro nyní firmu řídí z pozice ředitele centrálního klastru AGC Automotive Europe. „Luděk s celým týmem odvedli v loňském roce výjimečnou práci při zajištění kontinuity výroby během krize covid-19. Rok 2020 byl od druhé světové války nejtěžším rokem nejen pro náš závod, ale i pro celý automobilový průmysl,“ říká třiapadesátiletý Angelo Semeraro.

Prozraďte, co všechno o chudeřickém závodě víte a jak často se tu nyní budete pohybovat?
Už jsem se seznámil s dlouhou historií závodu, který v Chudeřicích na Teplicku funguje téměř 100 let. Vím, že v meziválečném období exportoval výrobky až do Jižní Ameriky nebo že se odtud dodávalo sklo do světově proslulé brněnské vily Tugendhat. V rámci skupiny AGC jde o největší závod na výrobu autoskel, tudíž je velmi důležitou součástí celé skupiny. Vím také, že zde pracují velice šikovní lidé, mnozí z nich jsou skutečnými odborníky ve výrobě autoskel. V závodě budu pravidelně každý den, protože společně se mnou se do Čech přestěhovala i má rodina, a tak budu schopen zaručit maximální podporu týmu v Chudeřicích.

Výzkum a vývoj nových technologií již probíhá v našem výzkumném centru v Belgii a výrobní linky v Chudeřicích nám výrobu těchto produktů umožňují.

Angelo Semeraro šéf AGC Automotive Czech

S jakou vizí a s jakými plány se pustíte do řízení závodu? Bude vaším cílem nějak zefektivnit výrobu či rozšířit portfolio automobilek, do kterých závod skla dodává?
V obou případech je mou vizí učinit z Chudeřic „nejštíhlejší“ evropský závod ve skupině AGC, integrovat celý dodavatelský řetězec od dodávek skla až po dodávky klientům nazvaný Value Chains s využitím nejlepších nových technologií Průmyslu 4.0 a rozšířit portfolio zákazníků s využitím efektivnější výrobní kapacity.

Váš předchůdce Luděk Steklý byl generálním ředitelem závodu v Chudeřicích pět let. Jak hodnotíte jeho práci?
Luděk odvedl ve vedení závodu skvělou práci. Společně s kolegy dokázali velmi dobře reagovat na období rekordního růstu výroby do roku 2018, které s sebou přinášelo nutnost navyšování kapacit výroby. Během tohoto období bylo v Chudeřicích uskutečněno několik významných investic, které položily základy pro efektivnější vyřizování zákaznických požadavků na složitější výrobky s vyšší úrovní kvality.

V Chudeřicích se každoročně investují stovky milionů do robotizace a automatizace výroby. Bude tento trend pokračovat?
V investicích určitě plánujeme pokračovat. Před dokončením je velká investice do výroby čelních skel za zhruba 600 milionů korun. Takto velké investice se samozřejmě neopakují každý rok, ale budeme i nadále investovat do robotiky a automatizace, abychom zajistili konkurenceschopnost a nejvyšší úroveň technických norem kvality v závodě. Naši zákazníci očekávají od společnosti AGC odpovídající návrhy produktů, které reagují na neustálý vývoj potřeb konečných spotřebitelů. Auto zítřka už nebude jednoduchý dopravní prostředek, ale „prvek“ mobilní konektivity, a sklo vyráběné v našem závodě bude hrát aktivní roli v konektivitě zítřka. Chceme, aby byl závod v Chudeřicích i nadále špičkovým pracovištěm.

Angelo Semeraro (53 let)

Ve skupině AGC působí od roku 1999, kdy nastoupil jako vedoucí výroby v závodě Roccasecca. Od roku 2006 pak šest let závod vedl. Mezi roky 2012 až 2015 stál u rozjezdu závodu AGC Automotive v Brazílii. Po návratu z Jižní Ameriky se stal lídrem projektu STAR v Evropě. Nyní je ředitelem klastru v rámci struktury AGC.  

Bude se v závodě investovat i do něčeho dalšího, nebo jsou investice vlivem pandemie koronaviru omezeny či zastaveny?
Samozřejmě, že v současné situaci je více než kdy jindy nutné zvažovat vynaložení každé koruny. Výroba v každém soukromém podniku musí být zkrátka dlouhodobě zisková. Budeme investice pečlivě zvažovat, rozhodně to však neznamená, že bychom je zásadně omezovali. S výrobními týmy a týmy inženýringu jsme identifikovali seznam investic, které se již letos uskuteční pro zvýšení produktivity našich zařízení a snížení logistických nákladů. Příkladem je „robotizace“ části linky laminovaných skel a automatizace logistických procesů s implementací systému SAP, integrace toku IT od požadavku zákazníka po objednávku dodavatele.

Bude se firma i nadále soustředit na vývoj nových autoskel? Je to cesta, kterou chcete jít?
Určitě je pro nás v rámci skupiny AGC velmi důležité přicházet s novými typy autoskel pro automobil budoucnosti, které splňují potřebu konektivity, autonomního řízení a infotainmentu v automobilech. Výzkum a vývoj nových technologií již probíhá v našem výzkumném centru v Belgii a výrobní linky v Chudeřicích nám výrobu těchto produktů umožňují.

Neplánujete v souvislosti s pandemií koronaviru propouštění zaměstnanců?
Věřím, že nejtěžší období, kterým jsme si prošli v minulém roce, máme již za sebou. Automobilový průmysl by se měl postupně vracet k rovnováze. Proto předpokládám, že by již nemělo docházet k žádným dramatickým výkyvům poptávky automobilek. A to by se mělo odrazit také na trhu práce.

AGC Automotive Czech

Firma je zaměřená na výrobu automobilových skel a přídavných dílů. V Chudeřicích na Teplicku zaměstnává zhruba 1 600 lidí. Vyrobí se tu přes 30 milionů autoskel ročně. Firma je dodává největším světovým automobilkám, vedle Mercedesu jsou to jednotlivé značky koncernů Volkswagen, BMW, Škoda, GM, FORD, Renault, Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další. 

Jaké dopady mají vůbec pandemie a dlouhodobé restrikce ze strany státu na chod závodu v Chudeřicích? Přicházíte kvůli omezením, která platí vlastně po celém světě, o nějaké projekty, a tím pádem i o peníze?
Automobilový průmysl byl jedním z nejvíce zasažených průmyslových odvětví. V Evropě poklesl v loňském roce prodej automobilů přibližně o 20 až 25 procent. To ovlivnilo prakticky celý dodavatelský řetězec. Koronavirus však není jedinou proměnnou, která významně ovlivňuje automobilový trh v Evropě. Od začátku roku 2021 ovlivňuje oživení automobilového trhu i nedostatek polovodičů na celém světě. Několik zákazníků již zastavilo své linky na dva až tři týdny v závislosti na modelech. Situace by se měla ve druhém čtvrtletí zlepšit a naši zákazníci plánují výrobu automobilů „ztracených“ v lednu a únoru dohnat ve druhé polovině roku. Čínský trh zažívá nový růst prodeje automobilů a dodavatelský řetězec dosud neupravil svou výrobní kapacitu, což by mohlo v příštích 12 měsících způsobit určité turbulence. Další nejistotu vyvolávají cíle pro snížení emisí CO2 v Evropě. Řada zemí již zavedla emisní limity pro příštích několik let, aby podpořila používání hybridních nebo elektrických automobilů, což u konečných spotřebitelů vyvolává nejistotu a na trh vstupují noví hráči. S tím se musíme všichni vypořádat.

Jak moc se o výrobě v Česku rozhoduje u nás a nakolik ji ovlivňuje při rozdělování zakázek do vašich závodů v Evropě bruselská centrála?
Kontrakty na dodávky se v zásadě domlouvají na úrovni skupiny AGC. AGC Automotive Czech je největším závodem skupiny na výrobu autoskel. Logicky tak velký díl zakázek směřuje právě sem. Nová organizace, která byla zavedena v září 2020, má ambici zvýšit autonomii závodu v souladu s logikou klastru zaměřeného na maximalizaci kontaktu se zákazníky na středoevropském trhu, tedy pro Německo, Polsko, Česko a Maďarsko, a podporovat místní synergie. Tímto způsobem pracuje zákaznický tým centrálního klastru na stejných cílech v úzké spolupráci se zdroji závodu.

Konkurují si jednotlivé závody AGC třeba i cenově?
Spíše než o konkurenci jde o kooperaci. Není neobvyklé, že část operací na jednom autoskle probíhá v Chudeřicích a část v jiném závodě AGC, který se specializuje na jiné činnosti. S novou organizací zdokonalujeme náš dodavatelský řetězec podle zákazníků – vyrábět co nejblíže našim zákazníkům, abychom snížili dopad emisí CO2 , tedy méně kilometrů a méně znečištění, a abychom rychleji reagovali na změny v potřebách automobilek. Umístění závodu v Chudeřicích je silnou stránkou našeho logistického řetězce, který slouží celému středoevropskému trhu.

Autor:
  • Nejčtenější

Dva nakažení brazilskou mutací jsou z Varnsdorfu, v zahraničí nebyli

Dva případy brazilské mutace se objevily u pacientů z Varnsdorfu. Oba nebyli v zahraničí a není jasné, kde se nakazili....

Grepl: Kdo řekne covidu rýmička, toho zbiju. Hrachovina je blb

Když mluvil o koronaviru, se kterým svedl těžký zápas, oči se mu leskly a v povídání si musel dávat pauzy. Zasáhlo ho...

Labská je hotová, kraj začne stavět cyklostezku Ohře dlouhou 135 kilometrů

Po letech odkladů a s dokončením Labské stezky nyní Ústecký kraj začne pracovat i na stavbě 135 kilometrů dlouhé...

VIDEO: Řidič na D8 usnul za volantem, svůj kamion rozpáral o tunel

Ústecká policie zveřejnila záběry z dálniční kamery, která zachytila nehodu kamionu ze začátku března. Řidič usnul a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Petr Fejk by mohl vést zoo v Ústí nad Labem, postoupil do finále konkurzu

Ústí nad Labem má dva kandidáty na nového ředitele zoologické zahrady. Vybírat se bude mezi někdejším dlouholetým šéfem...

Bláznivý voyeur Tichý. Žil jako bezdomovec, dnes jeho fotky stojí statisíce

Premium V jeho domě se fotky válely po zemi, padal na ně prach i bláto z bot. Na téměř každé z nich byla skvrna od kávy nebo...

Za fotky nehody Philipa nabízeli obří sumu. Neprodal jsem, říká exšéf Kladrub

Premium Když v roce 1996 přijela do Čech britská královna Alžběta II., snad nikdo nemohl velkému milovníkovi koní a jejich...

Svačiny jsou zbytečné. Stačí jíst dvakrát denně, vysvětluje profesor Anděl

Premium Nadváhu má v Česku až 44 procent mužů a 31 procent žen. A obezitu dalších 20 procent mužů a 18 procent žen. Statisíce z...

  • Další z rubriky

Nechte nám zeleň, stadion ať je jinde, žádají Tepličané v petici město

Přes tisíc lidí už v Teplicích podepsalo petici proti možné výstavbě nového atletického stadionu v lokalitě pod hotelem...

Varnsdorfské radary se budou dál vyšetřovat, žalobce vrátil spis policii

Policie má znovu na stole rozsáhlý spis případu varnsdorfských radarů, v němž mezi obviněnými figurují například i...

Boření skončilo, už tvoříme, říká majitel o opravě cenné žatecké synagogy

Ještě téměř dva roky potrvá oprava synagogy a sousedního rabínského domu v Žatci. V památkově chráněném skvostu už...

Ekologové kritizují kácení buků na Mostecku, kraj řeší smluvní ochranu

Organizaci Greenpeace se nelíbí rozsáhlá těžba vzácných bukových lesů na úpatí Krušných hor u Horního Jiřetína na...

Princ Harry se vrátil do Británie na pohřeb dědečka, karanténu nestihne

Britský princ Harry přiletěl z Los Angeles na pohřeb svého dědečka prince Philipa. Na letišti Heathrow ho v neděli po...

Je to podraz, říká organizátor koncertů Cesta ze tmy. S projektem končí

Už za týden měl prostory pražské Lucerny rozeznít první koncert ze série Cesta ze tmy. Ministr zdravotnictví Petr...

Pohřbít psa na zahradě? Splnit podmínky vyhlášky je téměř nemožné

Chov zvířecího mazlíčka nepřináší jen radosti. Každý bude muset jednou řešit otázku kam s ním, až život jeho čtyřnohého...

Z Philipova pohřbu odcházeli bratři William a Harry v důvěrném hovoru

Na hradu Windsor byl v sobotu pohřben princ Philip, manžel královny Alžběty II. Velká pozornost se upírala také na...

U takové svi.. nemusím být inteligentní. Ve Výměně se vyhrožovalo rozvodem

V jedné rodině pohoda, ve druhé napětí a tichá domácnost. Pavlovi s vyměněnou manželkou došlo, že doma může být dobře....