Diskuze
Starostové napsali dopis ministru Havlíčkovi, chtějí zprovoznit Kozí dráhu
Děkujeme za pochopení.
J93o30s17e37f 76T63r93ö48g11l
Problém s Kozí dráhou není jednoduchý a hlavně řešení není černobílé.
Trať byla stavěna před 150 lety a jejím hlavním smyslem (jako skoro většiny tratí pod Krušnými horami) bylo vozit uhlí do Saska; v tomto případě s překladem v Děčíně na lodě. S tím se svezla i řada vleček jak do už zavřených dolů (především okolo Teplic) tak do řady průmyslových areálů. Osobní doprava na této trati nebývala nikdy významná, do vzniku Československé republiky tu jezdily obvykle jen dva osobní vlaky denně.
Z hlediska osobní dopravy je trať dnes překonaná především proto, že vede jiným směrem, než je většinová dojížďka. Obyvatelstvo Krupky, Novosedlic, Teplnice apod. má potřebu jezdit hlavně do Teplic a do Ústí, což dráha nenabízí. Použitelná je jen pro cestu do Děčína a s přestupem v Oldřichově (dnes Jeníkov-Oldřichov) směrem do Mostu/Litvínova/Chomutova, to už jsou ale vzdálené cíle a nejezdí tu žádné davy. Z Jílového a okolí je významná dojížďka do Děčína, což Kozí dráha splňuje, bohužel nádraží jsou často "na kraji obce na kopci", autobus staví v obcích několikrát "u domu". Nevýhoda je také úvraťové zaústění v Děčíně do hlavního nádraží, které zdržuje.
Z pohledu současnosti je tu turistický potenciál především po zapsání Krušnohoří na seznam památek Unesco. V Krupce by vlak stavěl doslova kousek od historického centra. Z řady dalších krušnohorských atrkcí dalších turistických atrakcí lze zmínit Telnici jako výchozí nádraží pro Tiské stěny nebo Děčínský sněžník nebo konečnou v Jeníkově kousek od Barbory.
Pokud by se obnovil provoz, je tu jistý potenciál i pro nákladní dopravu. Např. Novosedlická teplárna má vlečku, ale vozí uhlí po silnici.
Problematické je, že Správa železnic vyhlásila trať jako vyloučenou z provozu kvůli nestabilním skalám a následně dlabala celé roky na údržbu a veškeré snahy objednávat turistickou dopravu s ohledem na výluku bojkotovala. Dalo by se říci, že SŽ tady porušovala zákon (a konstatoval to tuším i soud nebo NKÚ) udržovat trať v provozu.
J42o71s72e77f 30T24r53ö70g88l
Pokračování: Trať není nijak zásadně rozpadlá ani tolik rozkradená (byly by potřeba dílčí úpravy),mezi Novosedlicemi a Oldřichovem byly dokonce před cca 15 lety položeny nové úseky kolejí, které díky nepoužívání doslova voní novotou. Odhad 50 mil. na zprovoznění se mi zdá poněkud přehnaný, u turistické dopravy by zpočátku nevadilo zpomalování u přejezdů kvůli nefunkčnímu zab. zařízení nebo snížená rychlost přes výhybky.
J91o59s57e73f 12G67r10u88b92e81r
co hlava to názor, já osobně jsem za cyklostezku, základ = podloží z kamenů je připraven, jen položit asfalt...splnilo by to více účelů než železnice, která tam fungovala před 30-40 lety...nevím za jak dlouho vznikla cyklostezka Varhany z České Lípy do Kamenického Šenova a jinak třeba i třeba jindřichohradecká úzkokolejka má problémy s provozem, bez dotací by nejezdila a myslí že to tam funguje podstatně lépe
J48a13r56o36s89l15a28v 91K17u34b72í76n
iDnes.cz: "... okomentoval situaci náměstek hejtmana Jiří Řehák (Spojenci), který má v kraji dopravu na starost".
Pane redaktore, ale no tak! Vždyť nemáte pravdu. Dopravu má na starost JUDr. Marek Hrabáč - https://www.kr-ustecky.cz/seznam-radnich/os-7795/p1=204833 . Náměstek Řehák má asi málo práce, proto se hrabe do kde čeho a Vy mu skočíte na lep! Ať se raději stará o o to, o co má, tedy hlavně kulturu! Je jich tam na tom Ústeckém kraji uvolněných placených politiků jako hnoje - celkem 18 (nejvíce za porevoluční období nových krajů) - tak zřejmě i Vy, pane redaktore, ztrácíte přehled, co tam vůbec ta tlupa placených politiků vůbec dělá, jaké mají kompetence...
J49i18ř71í 70E62r88b32e24n
"Náklady na obnovu trati, jež by v letošním roce oslavila 150 výročí od založení, byly již před časem vyčísleny asi na 50 milionů korun. Hradit by je měla Správa železnic jako vlastník trati." - upřesnění: Správa železnic je pouze správcem. Vlastníkem trati a pozemků pod ní je Česká republika.
J68i25ř89í 36J29o42z40a
Zajímavý názor, jen pro upřesnění: pokud Správa železnic prodává trať činí tak sama. Pokud by to byl stát Česká republika, trať by prodával Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových. Tedy vlastníkem tratě/tratí je Správa železnic.
V30í28t 49M37r86h70a22l
Jedinou zásadní překážkou obnovení provozu na této trati je ten arogantní pomatenec v čele Děčína, který se chová, jako by on byl vládcem všeho a že on jediný má právo rozhodovat o osudu této tratě a podobně. Neuvěřitelnou arogancí odmítá všechny názory, které nejsou stejné, jako ty jeho.
Jediným řešením tohoto problému je tohoto člověka vyloučit tzv. ze hry a to tím, že ho většina, tedy starostové obcí a měst na trati, přehlasují. Je to demokratický postup, takže by to šlo. Jinak se provozu na této trati nikdy nedočkáme.
Kde je doktor!? Zraněného ošetřovali fyzioterapeuti, Ústí dostalo pokutu
Ústecká basketbalová Sluneta dostala pokutu za to, že v pátém utkání semifinále ligového play off s...
OBRAZEM: Na návštěvě u Fantomase. Ukázal vizitku pro MS i dar od Trpišovského
Fantomas se těší! Umíte si představit hokejové mistrovství světa bez něj? Nejznámější český...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
V Českém Švýcarsku někdo rozdělal oheň. Vodu museli hasiči na vyhlídku vynést
Velký oheň na vyhlídce na Rudolfově kameni v Národním parku České Švýcarsko uviděla v úterý v noci...
Brit Kirk z Litvínova: Diváci jsou tady vášniví. Češi, budete nám fandit?
Premium Kdo by kdy řekl, že nejlepším střelcem play off české extraligy bude Brit? Když hokejový útočník...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Plivl na mě! pobouřilo trenéra Ústí. Nic nevyletělo, odmítl to kapitán Děčína
Krvavé zranění Jordana Ogundirana. Rozčílení kvůli absenci doktora. Vulgární gesto vůči fanouškovi....
Varnsdorf promění náměstí, parkovací místa ustoupí prostoru pro setkávání
Benešovo náměstí ve Varnsdorfu na Děčínsku má projít dlouho plánovanou přestavbou. Změny se dotknou...
Symbol věrnosti Grigar se loučí po 15 letech, v Teplicích bude mít svůj sektor
Je symbolem věrnosti, dlouhých patnáct let se oháněl mezi teplickými tyčemi. Teď se pouto Tomáše...
Šesté derby v Děčíně, válka nervů. Zchlaďte hlavy! vyzval šéf asociace klubů
Cíl Slunety: využít první finálový mečbol a dosáhnout na historický milník klubu. Úkol Válečníků:...
Litvínov, největší dodavatel hráčů pro mistrovství světa. Udrží Kašeho?
Čtrnáct hokejistů Litvínova v pondělí zahájilo na Hlinkově stadionu přípravu na nový ročník, osmi...
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...