POZOR VLAK
Sledovat další díly na iDNES.tvDíky vstřícnosti Správy železnic měli tvůrci magazínu POZOR VLAK jedinečnou možnost prolétnout Salónek, Foyer Café, Fantův sál a Sloupový sál v severní částí Fantovy Budovy. Všechny tyto prostory prošly nedávno velkorysou rekonstrukcí. Chtěli ukázat divákům majestátnost a současně krásu této největší secesí památky v zemi, která byla vybudována v letech 1901 až 1909. A povedlo se. „Osobně jsem tyto prostory znal už před rekonstrukcí, ale při střihu reportáže mi u záběrů z dronu naskakovala husí kůže, jak na mě působily pomalé průlety krásně zrekonstruovanými interiéry,“ říká autor magazínu POZOR VLAK Jiří Dlabaja.
Správa železnic dokončila rekonstrukci severní části Fantovy budovy na konci roku 2023. Přestože se rekonstrukce poněkud protáhla, výsledkem je nádherně odvedená práce. Za dohledu odborníků z Národního památkového ústavu a příslušného odboru pražského magistrátu byly během rekonstrukce ve všech dotčených prostorech restaurovány secesní malby a plastické prvky, které jsou charakterizovány zeleným listovím. Rozsáhlá štuková výzdoba dnes vypadá jako nová a do velkého sálu se vrátil historický státní znak, který památkáři nečekaně objevili během prací. Důkladná péče byla věnována také originálním vitrážím, keramickým mozaikám, dřevěným rámům oken a dveří, dřevěnému obložením a samozřejmě také podlahám.
„Přál bych každému, aby tyto opravené prostory Fantovy budovy viděl na vlastní oči. A vlastně řada diváků magazínu POZOR VLAK tu šanci má. Správa železnic totiž pořádá každé úterý, čtvrtek a sobotu komentované prohlídky, které budou prozatím zdarma. Stačí napsat na e-mail fantovabudova@spravazeleznic.cz,“ říká Dlabaja.
Z natáčení 131. dílu magazínu POZOR VLAK
Také další reportáže 131. vydání magazínu POZOR VLAK patří do kategorie zajímavých. Štáb například navštívil nově otevřené Muzeum TT modelů, které zájemci najdou přímo na nádraží v Chocni, v pravidelné rubrice Legendy se tvůrci zaměřili na lokomotivy řady 122 (ex E 469.2) a v Úžasných návratech můžete zhlédnout film o motorovém univerzálním vozíku MUV z roku 1988 pod názvem Jízda drobného vozidla.