POZOR VLAK
Sledovat další díly na iDNES.tvToto setkání, které se odehrálo druhý říjnový víkend, bylo výjimečným okamžikem pro všechny, kteří obdivují krásu československého železničního inženýrství a historii kolejové dopravy. Bardotky, vyráběné v letech 1964 až 1971 v ČKD Praha, se staly ikonami tuzemské železnice, a to nejen díky svému unikátnímu vzhledu, ale také díky charakteristickému zvuku šestiválcového motoru ČKD K 6 S 310 DR. Právě ono charakteristické bublání Bardotek při volnoběhu a výrazný jadrný zvuk v zátěži láká nadšence železnice z celého světa.
„Podařilo se nám pořídit nádherné záběry, protože jsme Bardotky natáčeli nejenom klasicky ze země, ale ze vzduchu. Pohybovali jsme se při tom jak v prostorách Muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka, kde Bardotky absolvovaly divácky atraktivní defilé na točně s odborným komentářem, ale také na širé trati, kde je sledovaly desítky železničních nadšenců s fotoaparáty a kamerami,“ říká autor magazínu POZOR VLAK Jiří Dlabaja.
Druhou reportáž jsme zase věnovali fanouškům nádražních budov. V rámci rubriky Po stopách drážní architektury vyrazil náš štáb do zajímavě zrekonstruované železniční stanice Ostrava-Svinov. Natáčení se zúčastnil také architekt Václav Filandr, který popisuje, jak tato původní budova Severní dráhy císaře Ferdinanda získala netradiční a dnes už neodmyslitelnou skleněnou přístavbu.
Ani ve 128. vydání magazínu POZOR VLAK nechybí tradiční rubriky. V Legendách se tvůrci zaměřili na další ikonu české železnice, nesmrtelnou nulkovou elektrickou lokomotivu řady E 499.0 přezdívanou Bobina. V Úžasných návratech pak zhlédnete film plný mechanických návěstidel z roku 1976 s názvem Jízda vlaků proti stůj! Elektromechanické zabezpečovací zařízení.