Na nejvyšší stupeň na podiu budou nyní kandidovat tři stáje, s třemi různými motory a dvěma výrobci pneumatik. Není pochyb o tom, že jedním z rozhodujících faktorů je desetiválec BMW pod kapotou Williamse a francouzský pneumatikový koncern Michelin nečekaně rychle dostihl japonský Bridgestone.
Frank Williams vyhrál naposledy závod na Nürburgringu v roce 1997 a moc nechybělo, aby se po čtyřech letech radoval v Brazílii. Montoya i Ralf Schumacher stáli v prvních dvou řadách na startu a pouze nizozemský kamikadze Verstappen a jeho brazilský kolega Barrichello mu vzali šance na boj o přední místa.
Vítěz závodu David Coulthard, který vstoupil do formule 1 v roce 1994 právě s Williamsem souhlasí, že tým je znovu hrozbou: "Mají opravdu skvělý vůz, je velmi rychlý a navíc se zdá být spolehlivý. O titul se nyní ztrhne skutečná bitva. Myslím že já, ani Michael si nemůžeme být svým postavením v čele zdaleka jistí."
Posledním pilotem, který vyhrál velkou cenu f1 mimo stáje Ferrari a McLaren je Johnny Herbert. V roce 1999 se mu to podařilo při Velké ceně Evropy na Nürburgringu.
Nadšen z jízdy Montoy byl i ředitel motosportu BMW Mario Theissen: "Podal opravdu oslnivý výkon. Teď máme důkaz, že jsme odvedli skutečně dobrou práci.
Dalším závodem je Velká cena San Marina. Tento okruh Montoya velice dobře zná ze svého působení v formuli 3000. "Naše šance budou mnohem vyšší než nyní," plánuje Theissen.
Piloti Williamsu však musí dotahovat značný náskok soupeřů. Vedoucí pilot klasifikace Schumacher má už 26 bodů a druhý Coulthard 20. Přitom za Williams bodoval pouze pátým místem v Malajsii Ralf Schumacher. "Já myslím, že je nerealistické myslet na vítězství v mistrovství světa," zůstává při zemi technický šéf Williamsu Patrick Head.