Čtvrtek 22. října 2020, svátek má Sabina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 22. října 2020 Sabina

Diskuse k článku

Modernizovaná „Honeckerova pomsta“ se zařadí do vlaků, místa přibude

Po železnici v Pardubickém kraji začne v létě jezdit prototyp modernizovaného vozu řady Bdmtee. Vagony vyráběné za minulého režimu v NDR dostaly nový interiér, informační systém a jsou po technické revizi. Po pardubických regionálních tratích jich bude jezdit celkem šestnáct.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P20a52v85e83l 26M49a71t87o32u75š79e85k 8859528604435

Různých pomst jezdí po ČR spousta, např. el. jednotky InterPanter ze Škody, resp. Studénky. Zmiňované vozy nemají ideální úpravu interiéru (taky se jim říkalo saniťáky, protože byly snadno upravitelné na pojízdný špitál), ale jsou to první a nadlouho poslední naše vozy na 160 km/h a navíc s kotoučovými brzdami, takže "neskřípou". Jsou to jediné starší vozy, kterými lze posilovat vlaky EC a IC. Na naše poměry byly tehdy poměrně pokrokové. V NDR přesně tento typ nikdy nejezdil, podobně uspořádané ano.

+1/0
13.7.2020 17:58
Foto

R38i44c58h23a95r61d 49V62a94v88r13d26a 3881596899259

Rychlíkové osobní vozy Amee, Bmee s podvozky s kotoučovými brzdami vyráběnými v NDR byly dodávány ČSD již od roku roku 1986 a byly nasazovány na expresní vlaky názvu Košičan, či Ostravan, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Vůz_Bmee248_ČD .

Taktéž vozy pro osobní vlaky vyráběné ve stejném čase ve Vagónce Studénce řady Bte měly kotoučovou brzdu poněvadž byly osazeny podvozky GP 2000 jenž byly konstrukčně stejně jako u u rychlíkových vozů z NDR nebo Honeckerových pomst řady Bymee.

0/0
28.7.2020 22:24
Foto

R91i54c18h89a73r20d 40V78a49v67r25d35a 3611416109169

Rychlíkové osobní vozy Amee, Bmee s podvozky s kotoučovými brzdami vyráběnými v NDR byly dodávány ČSD již od roku roku 1986 a byly nasazovány na expresní vlaky názvu Košičan, či Ostravan, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Vůz_Bmee248_ČD .

Taktéž vozy pro osobní vlaky vyráběné ve stejném čase ve Vagónce Studénce řady Bte měly kotoučovou brzdu poněvadž byly osazeny podvozky GP 2000 jenž byly konstrukčně stejně jako u u rychlíkových vozů z NDR nebo Honeckerových pomst řady Bymee.

K modernizaci těchto vozů mělo dojít již v devadesátých letech a ne začít až v roce 2021 :-(.

0/0
28.7.2020 22:28
Foto

M34i76c91h30a92l 90K24u63c81h67t36a 6883804714402

Jó mikroplyš je fajn, ve vozech vybavených touto vymožeností vždy rád postojím...:-)

0/0
13.7.2020 14:59
Foto

J30i70ř95í 22B41á29r64t80ů 7692284329613

ČD v tendru vyberou obvyklého dodavatele Pars Nova. Po ohromném úspěchu Regionov a dalších strojů které v depu už nikdo nechce ani opravovat.

+5/0
12.7.2020 15:36
Foto

V63i60k42t38o28r 95N82á32r97o45ž36n42ý 3339282298

Tyto vagony měly ohromnou nevýhodu v tom,že byly nepohodlné a díky špatně řešeným oknům se v nich v létě nedalo vydržet.Ale měly i jednu obrovskou vyhodu, o které se nikde nepíše.A sice podvozek. V devadesátých letech byly v tehdejším Československu pouze dvě řady osobních vagónů,které umělý 160 km/h.Tato byla jednou z nich.Kdyz se tyto vagony objevily v devadesátých letech na Sp Česká Lípa Kolin-bylo to úplně jiné svezení než v tehdejších řadách Bh,Bp či B.

+8/0
12.7.2020 15:12
Foto

R18a11d79e19k 17J52a54n82a15t95a 9605396874112

Ani bych neřekl, že to byla taková výhoda. Taková rychlost tu na žádné trati stejně nebyla a myslím, že ty vozy mají tak slabé brzdy, že by takovou rychlostí by mohly jet kdyby byla jen dva vagony be vlaku, aby to ubrzdila lokomotiva.

+1/0
12.7.2020 15:24
Foto

J24a37n 69P60r62i94c66h98y44s38t52a54l 8381168123

Moudry zadavatel neobjednava vogony na maximalni rychlost, kterou momentalne muze jezdit, ale na vyssi rychlost, aby mel rezervu do budoucna. Jinak by nemohl zadne trati modernizovat, protoze by se zase nasel pan chytrej, co by rikal, proc stavet trati na vyssi rychlost, kdyz k tomu nejsou vagony.

+8/0
12.7.2020 18:35
Foto

I51v86a20n 60H20o56l37a25s 7450272643139

A přitom by to mohlo být přesně naopak - řada lokomotiv (řada řad :-) ) má naopak lokomotivní brzdu velmi slabou (některé mají jako Lv i sníženou maximální rychlost) a spoléhá se na brzdný výkon připojených vagónů.

0/0
12.7.2020 22:32
Foto

P30a54v37e14l 67M22a71t45o49u68š43e88k 8889758634725

A kotoučové brzdy, dodnes u nás docela vzácné, taky nebyly výhoda? Ono brzdit takové rybáky z rychlosti 90 km/h taky nebyl žádný med...

0/0
13.7.2020 18:05
Foto

M73i17r64o65s43l31a94v 49Z33i24k51m83u58n34d 6488152347908

Rybáky rychlost 90 neměly, pokud si vzpomínám, tak měly maximálně 60 a to z důvodu brzdění, tedy nedostatečná brzdící váha pro vyšší rychlost.

V pravidelné "dálkové" dopravě, konkrétně na osobních vlacích z Prahy do Plzně se Rybáky objevily naposledy při "hopkiádě" v roce 1975 kdy byly plzeňské vozy "Bai" turnusově kryjící vozbu na trase z Prahy do Plzně a Domažlic odstaveny po provedení technických prohlídek do hopkiádní zálohy.

0/0
13.7.2020 20:29
Foto

P98a86v71e92l 13M84a94t26o22u75š33e47k 8869128904705

Praha - Plzeň, možná až Domažlice, jezdily rybáky určitě ještě i v roce 1980. Jel jsem jimi tehdy ze školního výletu ze Srbska. V obdélníčku měly uvedeno 90. Zda tak rychle opravdu jezdily, nemohu posoudit, ale na plzeňské trati je to dost pravděpodobné.

0/0
14.7.2020 8:06
Foto

Z80d23e31n25e78k 16N12o52v54o42h72r65a20d57s68k55ý 6261954710785

jj a v té době už Japonci jezdili třístovkou. Rv

0/0
12.7.2020 16:03
Foto

L77u56m93í88r 42V95i44t92h57a 2617427376612

Ne po regionálních tratích

+6/0
12.7.2020 16:18
Foto

P42a55v42e12l 81M46a65t23o16u82š54e25k 8489988264135

Toto jsou vozy pro regionální tratě?

0/0
13.7.2020 18:01
Foto

M53i68c39h17a12l 38T83u78r38e67c27e72k 6743899216861

Ted vypadaji dobre. Chceme je na trat Ova- Frenstat. Misto tech nerekonstruovanych.

+1/0
12.7.2020 15:03
Foto

J40a62n 37P21r13i42c20h23y27s62t38a56l 8771848873

Podle fotek teda nic moc. To autobusove usporadani sedacek je proc? Aby se tam dalo nacpat o 4 lidi vic, nez v pri usporadani normalnim?

0/0
12.7.2020 18:38
Foto

S37t14a84n54i32s58l58a33v 74N37o68v37o90t34n78ý 2813526549439

Tak lidi jsou čím dál větší a silnější a sedadla čím dál menší ;-D

+3/0
12.7.2020 14:31
Foto

S22t15a88n13i85s90l39a81v 38H26ř50e56b74í52č22e93k 7244261663

Jezdíval jsem tímto typem vagonů z Prahy do Kolína a nebylo to nic moc. Hlavně v létě, kdy nebyla možnost si stáhnout okna, protože byla pouze vyklápěcí.

+2/0
12.7.2020 14:03
Foto

J45a58n 71P34r46i85c33h60y67s67t82a50l 8321678743

To nebyla chyba vyrobce. Soudruzi vymysleli predpis, ze stahovaci okna nee, ze jsou "nebezpecna", a ze nove vozy smi mit okna pouze vyklapeci.

+1/0
12.7.2020 18:37
Foto

P98e95t96r 31P55a37u80l11u82s 1794611422537

To neni vymysl soudruhu. To plati i dnes.

+1/−1
12.7.2020 22:54
Foto

I21v34a87n 29H20o27l18a56s 7870542303449

No jistěěěě!!

A právě proto má rekovůz všude (kromě WC) klasická spouštěcí (dělená) okna, jak lze vidět na všech snímcích ;-D;-D

0/0
12.7.2020 23:11
Foto

P12e50t17r 23P63a27u54l59u52s 1964841222237

Tak se podivejte na reko vozy metra, tram nebo vsechny nove vyrabene busy, tramvaje, vlaky, ... :-P

0/−3
12.7.2020 23:16
Foto

I42v85a83n 26H27o23l22a96s 7140492503599

Já se dívám na ten vagón, o kterém je článek!

+2/0
13.7.2020 7:03
Foto

M36i61r76o47s40l96a55v 89Z17i91k20m36u51n40d 6828762307408

Ty vozy byly určeny v případě válečného konfliktu jako nemocniční vozy

. Tam by byla umístěna lůžka se zraněnými. Tam bylo tak "debilní" uspořádání, odpovídající šířce standardizovaných lůžek.

Ty vozy jsou sice debilní, leč stejně debilní vozy z hlediska rozteče sedaček mají v Itálii, jak u dopravce Trenitalia, tak Trenord. A Francii nevyjímaje. Nicméně podobným soupravám se neubránilo ani Německo. Některé elektrické jednotky jsou spíše pro trpaslíky od Sněhurky. Rozteč sedaček za sebou je taková, že člověk vzrůstu 185 cm nemá kam dát nohy ....

V NDR jezdily podobné vozy, ovšem s kapacitou "pouhých" 88 míst při délce 26,40 metru.

"Spojené" DB později tyto vozy prodaly na Balkán, počínaje Maďarskem (MÁV = H Start, GySEV), dále do Bulharska.

0/0
13.7.2020 20:41
Foto

P78e47t14r 13B91e14z95s59t83a14r79o84s75t87i 4396750322300

Zůstane vůbec funkce nemocniční vůz? Nebo na to už se vůbec dnes nehraje a je to zrušené? Původní honekr měl tak divné dveře a rozestupy sedaček kvůli tomu, že podklad je nemocnice do které jsou naházené sedačky.

+2/−1
12.7.2020 13:16
Foto

J97i69n44d14ř73i84c70h 11L13n16ě94n85i43č73k91a 5113571459

Studená válka skončila a než sestavíte lazaretní vlak, tak ty lidi máte dávno rozvezené klasickými sanitkami. Už v době vzniku bylo takové využití hodně teoretické.

Jinak z armádních rezerv byly tyto vozy vyjmuty krátce po roce 2000, takže od té doby se s tím využitím definitivně nepočítá a zůstalo jen to příšerné uspořádání.

+6/0
12.7.2020 13:23
Foto

J63i75n77d71ř66i54c30h 66L60n41ě68n89i38č81k94a 5773131449

Pardon za nepřesný údaj. Z hmotných rezerv byly vyňaty až roku 2008.

0/0
12.7.2020 13:24
Foto

J69a76k43u97b 17Z16a69m31a66z82a56l 4433315988203

Praxe nastala az v roce 2002, kdy se vlakama prevazeli pacienti v Usti nad Labem (protoze silnicni mosty uz byly pod vodou).

0/0
12.7.2020 15:24
Foto

R66o19b77e98r41t 18P13r45a82ž56á88k 4168356135600

Ne, pane Bezstarosti, na vojáčky už si dnes nehrajeme.

+2/−2
12.7.2020 13:27
Foto

J26a65n 40P93r92i51c75h41y18s94t25a32l 8331308553

Abyste jednou nelitoval, ze vas nebudou mit cim odvezt. Studena valka skoncila - ale k te nemocnicni vlak ani potreba nebyl.

Za to byla proti Evrope nedavno pouzita zbran hromadneho niceni. Chemickymi zbranemi darecci utocit umi, umi je i vyrabet. Neni dulezite, zda vy si hrajete nebo nehrajete na vojacky. Dulezite je, na co si hraji nebo nehraji bojovnici nepritele.

0/0
12.7.2020 18:44
Foto

T93o31m90á89š 95D72r91u42s29a 9864797706182

Bez klimatizace.

+5/−1
12.7.2020 13:16
Foto

R93o55b88e13r89t 72P88r15a67ž88á89k 4258506855530

Na regionální dopravu snad klima není až tak nutná.

0/−11
12.7.2020 13:25
Foto

J77i84n24d80ř53i91c59h 25L24n92ě82n72i45č94k32a 5983461619

Dneska je klima standard i u regionálních busů (IVECO Bus Vysoké Mýto Crosswaye bez klimy téměř nevyrábí).

Jestli má železnice zůstat konkurenceschopná, musí nabídnout odpovídající komfort.

+16/0
12.7.2020 13:27
Foto

R71o51b45e16r19t 64P43r40a40ž52á45k 4468226215570

Já vám nevím. Když pojedu tři hodiny, tak klima ocenim, ale pár desítek minut ze vsi na okres...

0/−9
12.7.2020 13:28
Foto

J20i87n36d36ř63i56c25h 20L81n53ě18n67i72č51k53a 5953471539

Tak tyhle vozy jezdí například osobáky Česká Třebová - Pardubice (- Kolín), kde už klima přijde vhod.

+4/0
12.7.2020 13:30
Foto

J19i41ř31í 19Z47á53l71e45š16á79k 6481674137143

Tak na Slovensku už 2 roky jezdí podobně modernizované vozy bez klimatizace. Udělali ovšem chybu, protože nechali jen ta malá vyklápěcí okýnka a v létě se tam nedá vydržet. Tady, aspoň podle obrázku, vyměnili okna za stahovací.

+5/0
12.7.2020 14:48
Foto

J56a46k80u48b 17P87r64o18k63e82š 6723638652683

Když se za těch pár desítek minut ve voze udělá 50°C a všichni smrdí.

+5/0
12.7.2020 15:07
Foto

V95i85k31t20o24r 36N73á66r85o73ž80n55ý 3879952528

Tak jasně...ale tyto nové husy také nejezdí všude a tady neresime nové vagony,ale rekonstrukci

0/−1
12.7.2020 15:06
Foto

V20i63k45t71o69r 60N83á86r45o42ž63n80ý 3549752618

Kdyby to mělo alespoň dobře otevíratelná všechna okna,tak by absence klimatizace nemusel být až takový problém.Jenze ten nevyhovující okenní systém tam zůstal...každé druhé okno napevno a každé druhe pouze s možností vyklopení.

+1/0
12.7.2020 15:04
Foto

K61a32r60e31l 78S15e81i80d38l 8329105570848

Podle fotek jsou po rekonstrukci všechna okna stahovací.

+1/0
12.7.2020 15:35
Foto

J94i95n34d28ř45i93c32h 88L76n30ě36n41i14č75k44a 5613231229

Hezký počin, ale... měl přijít o 25 let dřív, jeho součástí měla být klimatizace a rekonstrukce měla zahrnovat i multifunkční a řídící vozy.

Jinak do regionální dopravy by to chtělo spíš nízkopodlažní jednotky se schopností rychlých obratů a rychlé výměny cestujících, ne tyhle vagony s prudkými schody a nástupními dveřmi rozdělenými madlem.

+13/0
12.7.2020 13:15
Foto

K43a34r52e12l 49S16e24i23d87l 8629865860738

Podle fotek v rekonstruovaných vozech madlo ve dveřích není.

+1/0
12.7.2020 15:39
Foto

D64a58v67i98d 47D41o90č77e54k35a80l 6566558250686

Teď na to koukám ještě jednou, máte pravdu, madlo zmizelo - super! :)

0/0
12.7.2020 15:43
Foto

D65a92v47i56d 84D30o59č51e69k80a17l 6706408580296

Jj, to madlo je peklo pro všechny s širším kočárkem, cyklovozíkem, vozíčkář úplně bez šance.

+2/0
12.7.2020 15:41
Foto

J67a39n 18P31r87i10c23h97y89s35t42a64l 8871198833

Pokud mate vysoka nastupiste, tak nepotrebujete nizkopodlazni vozy.

Madlo uprostred dveri je z toho duvodu, ze se predpokladal soucasny nastup/vystup 2 lidi vedle sebe. Pro cestujici nadmernych rozmeru byl urcen vuz BDmee stejne koncepce, ktery mel k tomu ucelu siroke dvoukridle dvere bez madel. Mel i oddil pro vozickare.

0/−1
12.7.2020 18:53
Foto

I56v67a67n 37H66o13l45a27s 7910562873379

Pro nástupiště se základní výškou (550 mm nad temenem kolejnice) je v úrovni nástupiště podlaha právě u nízkopodlažního vozu.

+2/0
12.7.2020 22:37
Foto

J49i28ř73í 61R68y33s 3474807436564

Na Trabanty to sedí, ale u těch vagónů je to směšné.

+3/0
12.7.2020 13:11
Foto

J35i42n32d38ř59i46c11h 83L13n82ě11n53i50č67k94a 5413371209

Není. Tyhle vagóny (respektive jejich naprosto tragické uspořádání) je výsledkem práce zelených mozků. Ti chtěli vozy, co půjde přestavět na lazaretní, což znamenalo hodně kompromisů z hlediska komfortu cestujících a místa na nohy (aby byla zachována kapacita). Proto se říkalo, že tyhle vozy jsou dobré buď pro 96 Číňanů, nebo 48 dobře živených východoněmeckých soudruhů.

Kvůli šílenému uspořádání, vynuceným zelenými mozky, se název „Honeckerova pomsta”, případně „honeckery” celkem rychle ujal.

+1/0
12.7.2020 13:19
Foto

J50a80k80u68b 35Z60a39m65a87z61a31l 4403825508233

Možná ujal, ale nijak moc nerozšířil ani nepřežil. Já je odjakživa znám pod jménem "bymečka".

0/0
12.7.2020 15:16

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...