- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Různých pomst jezdí po ČR spousta, např. el. jednotky InterPanter ze Škody, resp. Studénky. Zmiňované vozy nemají ideální úpravu interiéru (taky se jim říkalo saniťáky, protože byly snadno upravitelné na pojízdný špitál), ale jsou to první a nadlouho poslední naše vozy na 160 km/h a navíc s kotoučovými brzdami, takže "neskřípou". Jsou to jediné starší vozy, kterými lze posilovat vlaky EC a IC. Na naše poměry byly tehdy poměrně pokrokové. V NDR přesně tento typ nikdy nejezdil, podobně uspořádané ano.
Rychlíkové osobní vozy Amee, Bmee s podvozky s kotoučovými brzdami vyráběnými v NDR byly dodávány ČSD již od roku roku 1986 a byly nasazovány na expresní vlaky názvu Košičan, či Ostravan, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Vůz_Bmee248_ČD .
Taktéž vozy pro osobní vlaky vyráběné ve stejném čase ve Vagónce Studénce řady Bte měly kotoučovou brzdu poněvadž byly osazeny podvozky GP 2000 jenž byly konstrukčně stejně jako u u rychlíkových vozů z NDR nebo Honeckerových pomst řady Bymee.
Jó mikroplyš je fajn, ve vozech vybavených touto vymožeností vždy rád postojím...
ČD v tendru vyberou obvyklého dodavatele Pars Nova. Po ohromném úspěchu Regionov a dalších strojů které v depu už nikdo nechce ani opravovat.
Tyto vagony měly ohromnou nevýhodu v tom,že byly nepohodlné a díky špatně řešeným oknům se v nich v létě nedalo vydržet.Ale měly i jednu obrovskou vyhodu, o které se nikde nepíše.A sice podvozek. V devadesátých letech byly v tehdejším Československu pouze dvě řady osobních vagónů,které umělý 160 km/h.Tato byla jednou z nich.Kdyz se tyto vagony objevily v devadesátých letech na Sp Česká Lípa Kolin-bylo to úplně jiné svezení než v tehdejších řadách Bh,Bp či B.
Ani bych neřekl, že to byla taková výhoda. Taková rychlost tu na žádné trati stejně nebyla a myslím, že ty vozy mají tak slabé brzdy, že by takovou rychlostí by mohly jet kdyby byla jen dva vagony be vlaku, aby to ubrzdila lokomotiva.
Ted vypadaji dobre. Chceme je na trat Ova- Frenstat. Misto tech nerekonstruovanych.
Podle fotek teda nic moc. To autobusove usporadani sedacek je proc? Aby se tam dalo nacpat o 4 lidi vic, nez v pri usporadani normalnim?
Tak lidi jsou čím dál větší a silnější a sedadla čím dál menší
Jezdíval jsem tímto typem vagonů z Prahy do Kolína a nebylo to nic moc. Hlavně v létě, kdy nebyla možnost si stáhnout okna, protože byla pouze vyklápěcí.
To nebyla chyba vyrobce. Soudruzi vymysleli predpis, ze stahovaci okna nee, ze jsou "nebezpecna", a ze nove vozy smi mit okna pouze vyklapeci.
Zůstane vůbec funkce nemocniční vůz? Nebo na to už se vůbec dnes nehraje a je to zrušené? Původní honekr měl tak divné dveře a rozestupy sedaček kvůli tomu, že podklad je nemocnice do které jsou naházené sedačky.
Studená válka skončila a než sestavíte lazaretní vlak, tak ty lidi máte dávno rozvezené klasickými sanitkami. Už v době vzniku bylo takové využití hodně teoretické.
Jinak z armádních rezerv byly tyto vozy vyjmuty krátce po roce 2000, takže od té doby se s tím využitím definitivně nepočítá a zůstalo jen to příšerné uspořádání.
Na regionální dopravu snad klima není až tak nutná.
Hezký počin, ale... měl přijít o 25 let dřív, jeho součástí měla být klimatizace a rekonstrukce měla zahrnovat i multifunkční a řídící vozy.
Jinak do regionální dopravy by to chtělo spíš nízkopodlažní jednotky se schopností rychlých obratů a rychlé výměny cestujících, ne tyhle vagony s prudkými schody a nástupními dveřmi rozdělenými madlem.
Podle fotek v rekonstruovaných vozech madlo ve dveřích není.