Čtvrtek 22. října 2020, svátek má Sabina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 22. října 2020 Sabina

Lidem v České Třebové se nelíbí pět metrů vysoké zdi u koridoru

  8:19
Česká Třebová se jako jeden z posledních důležitých železničních uzlů dočká modernizace železniční tratě, která má začít v polovině roku 2019 a skončit o tři roky později. Jenže radnici se ne všechny úpravy líbí a žádá, aby o změnách mohli rozhodovat obyvatelé.

Oprava železničního uzlu v České Třebové se bude týkat kolejiště. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Projekční společnost SUDOP připravuje návrh podoby, jak by měl jeden z největších železničních uzlů v Česku vypadat po rekonstrukci.

Některé současné návrhy protihlukových opatření na tratích však v České Třebové vzbuzují nevoli cestujících, někteří je pokládají za zbytečné. Starosta Jaroslav Zedník chce, aby projektanti seznámili s podobou rekonstrukce a hlavně protihlukových stěn obyvatele města na veřejném představení projektu.

Společnost totiž navrhuje protihlukové stěny v České Třebové v řadě míst až pět metrů vysoké.

„Jednáme se společností Sudop a snažíme se najít nějaký termín pro veřejné představení plánů rekonstrukce uzlové železniční stanice obyvatelům města. Chceme, aby projektanti Sudopu přijeli a podobu obyvatelům představili,“ řekl starosta.

Změny v projektu oddálily setkání s obyvateli

Toto veřejné představení projektu se mělo uskutečnit už v říjnu, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) je ale musí posunout.

„V průběhu zpracování přípravné dokumentace došlo k několika změnám technického řešení, proto není ještě dokončena,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. „Z tohoto důvodu nelze stavbu představit veřejnosti do konce roku 2017. Takže prezentaci veřejnosti předpokládáme v prvním čtvrtletí roku 2018,“ dodal.

Upozornil, že rekonstrukce železničního uzlu se týká především železničního svršku a spodku a mění se spíše kolejově a technologicky, nástupiště zůstávají ve stávající poloze s minimálními změnami. Vizualizace nové lávky a pohledů na protihlukové stěny dokončí projektanti do konce roku 2017 a představí je veřejnosti právě v prvním čtvrtletí roku 2018.

Podle informací SŽDC má osm z celkem čtrnácti různě dlouhých úseků protihlukových stěn po obou stranách trati v železničním uzlu Česká Třebová mít výšku pět metrů, tři úseky mají mít výšku čtyři metry a zbytek stěn je vysokých tři metry nad úrovní kolejí. Jeden pět metrů vysoký úsek měří téměř kilometr, další úseky jsou ale kratší a různě dlouhé, nejkratší vysoká stěna je dlouhá 96 metrů.

„Protože otázka ochrany proti hluku je v zastavěném území města klíčová, proběhlo během zpracování akustické studie několik jednání s krajskými hygieniky. Podoba, v České Třebové především rozsah a parametry protihlukových stěn odpovídají požadavkům platné legislativy a je podmínkou, aby hygienici vydali k projektu souhlasné stanovisko,“ sdělil Marek Illiaš.

Upozorňuje, že při takzvaném zjišťovacím řízení nedošly od veřejnosti, dotyčných orgánů státní správy, samospráv a odborných institucí žádné nesouhlasné připomínky.

Zástupci SŽDC navštívili Českou Třebovou už letos v květnu, kdy radnici představili základní parametry rekonstrukce železničního uzlu. Ta se bude týkat železnice v České Třebové od odbočky Parník po odbočku Zádulka, součástí bude i úprava trati po stanici Opatov včetně úprav stávající zastávky Semanín. Směrem na Třebovice bude rekonstrukce končit u vjezdu do Třebovic.

Nové kolejiště pozmění ráz nádraží

Přímo na českotřebovském nádraží stavbaři kompletně zrekonstruují kolejiště. Zvýší jeho posazení asi o dvacet centimetrů, aby už pražce neležely přímo na konstrukci podchodů. Tím se zvýší úroveň 1. nástupiště.

Úpravami projdou i další nástupiště, projektanti počítají s tím, že pro zajištění veřejného bezbariérového přístupu na nástupiště zpřístupní dosud jen služební podchod s výtahy.

Rekonstrukce se dočkají i současné podchody pod tratí. Projektanti počítali zprvu s dvěma variantami přeměn podchodu u Korada, nedávno ale rozhodli, že zde vystaví most pro pěší.

 Další podchod u hotelu Padevět, který vede k firmě CZ LOKO, čeká také změna. Tento podchod nelze kvůli vysoké výšce k úrovni nádraží nahradit lávkou, proto projektanti navrhli jeho demolici a výstavbu nového podchodu těsně vedle něho.

Autor:
  • Nejčtenější

Muži nařízli značku, aby vytáhli tisícovku. Uspěla až hlídka s vysavačem

Sloupek dopravního značení poničila dvojice mužů, která se v Pardubicích snažila dostat k tisícikoruně. Bankovku...

Byla to totální zhovadilost, vzpomínají v Živanicích na duel s Vyšehradem

V českém fotbale se rodí možná největší kauza v jeho novodobé historii. Nyní již bývalý místopředseda svazu Roman Berbr...

Pěšky až do nebe. Resort chystá visutou lávku, jednu z nejdelších na světě

Premium Před deseti lety byla Dolní Morava zapomenutou vískou na kraji světa uprostřed nedotčené přírody. Teď je z ní jedno z...

Zakleté Pardubice. Klub stíhá rána za ranou. Patří vůbec Dědkovi?

Pandemie koronaviru zastavila extraligu hned poté, co tým Dynama Pardubice přečkal karanténu. Hrát se bude možná za...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z mlýna chtěli mít v Moravské Třebové atrakci, podle statika je na zbourání

Roky chátrající starý mlýn v sousedství moravskotřebovského zámku se oživení jen tak nedočká. Ruina, kterou město loni...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

  • Další z rubriky

Silničáři nechali škrtnuté i platné směrovky, řidiči v Pardubicích bloudili

Zmatení řidiči otáčející se v křižovatce či před zákazem. To je obrázek, který způsobila víkendová změna organizace...

Taxisův příkop je po 30 letech zralý na úpravu, rozhodovat budou experti

Pardubický Dostihový spolek možná přistoupí k úpravě skoků na závodišti. Vytvoří tým odborníků, kteří vyhodnotí...

Lidé nemohli na výstavu, obrazy tak putovaly v oknech galerie jako na orloji

Když nemohou lidé dovnitř za kulturou, přišly obrazy za lidmi. Pracovníci vysokomýtské městské galerie se rozhodli nově...

Oprava bývalého Prioru vázne, Tesco bude v Pardubicích až za dva roky

Před rokem se bývalý Prior zavřel. Dnešní součást Paláce Pardubice se měla opravit a v těchto dnech znovu otevřít....

Randstad s.r.o.
Manažer kvality s AJ

Randstad s.r.o.
Pardubický kraj
nabízený plat: 50 000 - 60 000 Kč

Cukrářka Iveta Fabešová se rozvádí. Přišla o své provozovny

Cukrářka Iveta Fabešová (36) se na sociálních sítích svým fanouškům svěřila, že se s manželem rozvádějí. Kvůli tomu...

N-word jsem měla vypustit, omluvila se z rasismu nařčená Čvančarová

Jitka Čvančarová (42) se ocitla pod palbou kritiky mnoha uživatelů sociálních sítí. Při imitování raperky Cardi B v...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

V 47 letech zemřela herečka Daniela Krhutová, pohádková Marie Růžička

Po dlouhé nemoci zemřela herečka a zpěvačka Daniela Krhutová, bylo jí 47 let. Její nejznámější rolí byla Marie Růžička...

Chtěla jsem udělat něco zapovězeného, říká k pornu Tarra White

Má za sebou úspěšnou kariéru ve filmech pro dospělé, její vztahy s rodinou na Moravě však poznamenala. „Příbuzní se...