Lidem v České Třebové se nelíbí pět metrů vysoké zdi u koridoru

  8:19aktualizováno  8:19
Česká Třebová se jako jeden z posledních důležitých železničních uzlů dočká modernizace železniční tratě, která má začít v polovině roku 2019 a skončit o tři roky později. Jenže radnici se ne všechny úpravy líbí a žádá, aby o změnách mohli rozhodovat obyvatelé.

Oprava železničního uzlu v České Třebové se bude týkat kolejiště. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Projekční společnost SUDOP připravuje návrh podoby, jak by měl jeden z největších železničních uzlů v Česku vypadat po rekonstrukci.

Některé současné návrhy protihlukových opatření na tratích však v České Třebové vzbuzují nevoli cestujících, někteří je pokládají za zbytečné. Starosta Jaroslav Zedník chce, aby projektanti seznámili s podobou rekonstrukce a hlavně protihlukových stěn obyvatele města na veřejném představení projektu.

Společnost totiž navrhuje protihlukové stěny v České Třebové v řadě míst až pět metrů vysoké.

„Jednáme se společností Sudop a snažíme se najít nějaký termín pro veřejné představení plánů rekonstrukce uzlové železniční stanice obyvatelům města. Chceme, aby projektanti Sudopu přijeli a podobu obyvatelům představili,“ řekl starosta.

Změny v projektu oddálily setkání s obyvateli

Toto veřejné představení projektu se mělo uskutečnit už v říjnu, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) je ale musí posunout.

„V průběhu zpracování přípravné dokumentace došlo k několika změnám technického řešení, proto není ještě dokončena,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. „Z tohoto důvodu nelze stavbu představit veřejnosti do konce roku 2017. Takže prezentaci veřejnosti předpokládáme v prvním čtvrtletí roku 2018,“ dodal.

Upozornil, že rekonstrukce železničního uzlu se týká především železničního svršku a spodku a mění se spíše kolejově a technologicky, nástupiště zůstávají ve stávající poloze s minimálními změnami. Vizualizace nové lávky a pohledů na protihlukové stěny dokončí projektanti do konce roku 2017 a představí je veřejnosti právě v prvním čtvrtletí roku 2018.

Podle informací SŽDC má osm z celkem čtrnácti různě dlouhých úseků protihlukových stěn po obou stranách trati v železničním uzlu Česká Třebová mít výšku pět metrů, tři úseky mají mít výšku čtyři metry a zbytek stěn je vysokých tři metry nad úrovní kolejí. Jeden pět metrů vysoký úsek měří téměř kilometr, další úseky jsou ale kratší a různě dlouhé, nejkratší vysoká stěna je dlouhá 96 metrů.

„Protože otázka ochrany proti hluku je v zastavěném území města klíčová, proběhlo během zpracování akustické studie několik jednání s krajskými hygieniky. Podoba, v České Třebové především rozsah a parametry protihlukových stěn odpovídají požadavkům platné legislativy a je podmínkou, aby hygienici vydali k projektu souhlasné stanovisko,“ sdělil Marek Illiaš.

Upozorňuje, že při takzvaném zjišťovacím řízení nedošly od veřejnosti, dotyčných orgánů státní správy, samospráv a odborných institucí žádné nesouhlasné připomínky.

Zástupci SŽDC navštívili Českou Třebovou už letos v květnu, kdy radnici představili základní parametry rekonstrukce železničního uzlu. Ta se bude týkat železnice v České Třebové od odbočky Parník po odbočku Zádulka, součástí bude i úprava trati po stanici Opatov včetně úprav stávající zastávky Semanín. Směrem na Třebovice bude rekonstrukce končit u vjezdu do Třebovic.

Nové kolejiště pozmění ráz nádraží

Přímo na českotřebovském nádraží stavbaři kompletně zrekonstruují kolejiště. Zvýší jeho posazení asi o dvacet centimetrů, aby už pražce neležely přímo na konstrukci podchodů. Tím se zvýší úroveň 1. nástupiště.

Úpravami projdou i další nástupiště, projektanti počítají s tím, že pro zajištění veřejného bezbariérového přístupu na nástupiště zpřístupní dosud jen služební podchod s výtahy.

Rekonstrukce se dočkají i současné podchody pod tratí. Projektanti počítali zprvu s dvěma variantami přeměn podchodu u Korada, nedávno ale rozhodli, že zde vystaví most pro pěší.

 Další podchod u hotelu Padevět, který vede k firmě CZ LOKO, čeká také změna. Tento podchod nelze kvůli vysoké výšce k úrovni nádraží nahradit lávkou, proto projektanti navrhli jeho demolici a výstavbu nového podchodu těsně vedle něho.

Autor:

Nejčtenější

Do kauzy krvácejícího Adama promluvil hejtman, náměstek nemocnice odstoupil

Adámek s maminkou.

Krajští politici poprvé zasáhli do řešení případu osmiletého chlapce, který má kvůli krvácení po operaci mandlí a...

Nemocnice nabídla šestimilionovou zálohu na odškodné za operaci mandlí

Adam Vyčítal

Pardubická nemocnice nabídla rodině chlapce, který je po operaci mandlí a pozdějších komplikacích v kómatu, šest...

Svitavy skryly chytrý záchod v lese, odemkne ho esemeska i karta

Chytrý záchod montovala dodavatelská firma v lese poprvé.

Svitavy dlouho řešily, jak se v příměstském lese protkaném naučnou stezkou vypořádat s nářky zejména žen, kterým v...

Nemocnice musí vydat dokumentaci k případu hocha v kómatu po operaci mandlí

Otec Adama Vyčítala, který po operací mandlí a následném krvácení upadl do...

Nemocnice Pardubického kraje musí podle rozhodnutí odvolacího soudu vydat rodičům část zdravotní dokumentace chlapce,...

VIDEO: Policisté „otevírali“ kolonu před autem s rodící ženou

Policisté dělali eskortu rodící ženě, na sál dorazila včas

Děsivá představa každého nastávajícího otce, že nestihne dovézt včas ženu do porodnice, se málem vyplnila Michalu...

Další z rubriky

Pardubičtí Piráti chtějí chránit lesopark na Dukle před hlukem zelenou zdí

Lesopark se stal po revitalizaci „srdcem Dukly“.

Lesopark na pardubickém sídlišti Dukla má jedinou nevýhodu. Z jedné strany ho ukončuje rušná silnice I/37. Podle Pirátů...

Tisíce zubů z pryskyřice nahrazovaly štěrk pod zahradní dlažbou

Majitelé nasbírali podle svého vyjádření deset kbelíků umělých zubů.

Překvapení zažili noví majitelé domu ve vsi na Svitavsku, když se pustili do oprav zahradní dlažby. Jako podkladový...

Pardubická taxislužba pro seniory se chytila, brzy zajede do nových míst

Pardubická penzistka Milada Pavlíková bude Senior taxi využívat k cestám za...

Senioři v Pardubicích budou moci i nadále využívat službu Senior taxi, která funguje už rok pod značkou Vi3. Dobře se...

Najdete na iDNES.cz