- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vezl jsem tam (do Vinohradské) před půl rokem mámu s vyvrknutým kotníkem. Nebyla objednaná, čekárna byla nacpaná k prasknutí a byli jsme za 50 minut pryč.
Co jsem viděl, tak všechen personál lítal jako hadr na holi a podle mně to tam odsejpalo....
ale nejsou schopni rozšířit ortopedickou ambulanci...
Všichni si uděláme zdravotní kurs a doktorům pak jen pošleme peníze.
Abych vyvedla z omylu lékařskou komoru i pacienty, není pravda, že objednaní mají přednost. Byla jsem s dcerou na traumatologii, objednána tři měsíci dopředu. Přišly jsme na čas a čekaly tři hodiny. Když jsem se šla sestřičky zeptat, zda-li na nás nezapomněla, řekla, že už jen chvíli. Tak chvíle trvala hodinu. Byly jsme vpuštěny do kabinky o velikosti 0,8 x 1,20 m a čekaly dalších 50 minut. Nemusím asi říkat, jaký vzduch tam panoval, dcera i já máme nízký tlak, jedna seděla chvíli na zemi, druhá na židli. Když pan doktor zavolal - další, otevřela jsem dveře kabiny a dožadovala se ošetření v té malé komůrce, ze které jsme sotva znavené vylézaly. Doktor se ospravedlňoval tím, že on nás do kabiny neposadil, že tam měl 3 rentisty atd. atd. a že napříště bude studovat manažerství, aby si dokázal lépe zorganizovat práci.
No uznejte, že tomu není opravdu co vytknout... stalo ve FKsP Ostrava
Hm, tak tak. Já jsem se zase pousmála nad tím, že v Motole nepřipadá v úvahu, že by jste čekali :-D.
Máme čerstvou zkušenost se zlomeninou. Dcera si zlomila ruku a byla odborně a rychle ošetřena jako akutní případ v sobotu. Po 5 ti dnech nás objednali na kontrolu. Přišli jsme ráno mezi prvními (něměli jsme určený čas) a celková čekací doba na objednanou kontrolu byla 5,5 hodiny...
Byly tam 2 ordinace a v obou lékaři přijímali dohromady lidi s akutním zraněním, pacienty z nemocnice na vyšetření, viděla jsem tam malá miminka na kontrolu s kyčlemi a do toho objednaní pacienti na pouhou kontrolu. Pořadí také určoval patrně lékař a výsledkem bylo, že v podstatě všichni měli přednost před těmi, co šli na kontrolu, protože ty už přeci nic nebolí. S tím souhlasím, ale nechápu, proč se to lépe nezorganizuje. Proč neošetřují zvlášť akutní případy a zvlášť kontroly. 2 lékaři minimálně tam byli a oba brali vše dohromady. Čeká nás ještě další kontrola a sundání sádry.
je evrgrínem mezi stížnostmi na zdravotnictví. Ale věřte nebo ne, za dlouhé čekání skutečně nemůže ten doktor, který právě v ordinaci dělá. Jestli má pracovat odpovědně, tak to prostě chce svůj čas. A není jeho chybou, že je pacientů moc.
Na jedné pražské poliklinice si pacientky opakovaně stěžovaly na dlouhé čekání u gynekoložky. Jinak se jí nedalo nic vytknout. Po nějaké době se poliklinice podařilo sehnat dalšího gynekologa (dalo to docela fušku) a smlouvu se zdravotní pojišťovnou na jeho pracovní místo (to byla ještě větší fuška). Pár týdnů vládla spokojenost a první doktorce se trochu ulehčilo. Ale nový doktor si s pacientkami nějak nepadl do noty a ty se začaly vracet k paní doktorce. Teď má pan doktor čekárnu poloprázdnou a u paní doktorky je pořád nával. A zase si pacientky stěžují. Hádejte na koho.
FNKV je pajzl, kde snad ani po smrti nechci ležet. Byl jsem tam po autonehodě - vnitřní krvácení, kont. ledviny - 2 hodiny čekání na RTG, 2 hodiny na chirurga, 3 hodiny na urologa, nakonec mi urolog povídá, abych mu podepsal revers, že mu to ušetří dost problémů.
hm, a před tím než vám řekl o tom reverzu, co ste mu řekl Vy???
Taky mě zarazilo jak je možné, že funguje jediná ordina ce pro všechny - tj. pro ty co přijdou sami, co je přiveze sanitka i pro ty co jsou na lůžkovém oddělení v nemocnici. Já jsem svojí situaci řešil tak, že když jsem viděl, že je to čekání na x hodin, tak jsem odešel (odbelhal s vyvrknutým kotníkem) a přišel tam podruhé radši v noci, kdy bylo volněji .......Je to systémově úplně špatně a je nejvyšší čas s tím něco dělat.
Pro nemocnici je ambulantní provoz tak trochu práce navíc, nemocniční lékaři se starají v první řadě o hospitalizované nemocné, a hlavně v chirurgických oborech se o ambulanci stará obvykle ten lékař, který je právě "volný". Pro ambulantní ošetření jsou určeny především polikliniky, ne nemocnice. Pokud není důvod předpokládat, že si vás s vaší nemocí nebo úrazem rovnou v nemocnici nechají, jděte na polikliniku.
Naštíplý loket není totéž co zlomená kost či otevřená zlomenina, např. s velkým krvácením. Opravdu asi může spíš počkat, z pohledu laika a snad i lékaře.
Pokud je ambulance přetížená, tak změna pořadí způsobí, že přijdou na řadu dříve jiní lidé. Celkově ale se čekací doby nezmění. Řešení - nabrat více lékařů (nejsou), poslat pacienty jinam. Velký zájem zase svědčí o zájmu o dané zařízení.
Přetíženost pracoviště, to je něco, co laická veřejnost asi zcela diskusemi nevyřeší. U jiných specializací mám zkušenost, že ne vždy lékař s prázdnou čekárnou je ten nejlepší. U těch velmi dobrých taky čekám dlouho, ti méně šikovní tento problém naopak nemívají.
Moje řeč. Vždycky všechno nejvíc řeší ti, kteří tomu nejméně rozumí.
že pacienti ze záchranky mají ve VN přednost. Když moji maminku upadající do bezvědomí přivezla RZS, pobyla na příjmu více než 6 hodin i za našich neustálých urgencí. My jsme sice hlásili srdeční slabost (máma je těžký astmatik a kardiak, u doktora je každý týden a takhle jí její obv. dr. potíže vysvětlila) a finále jsem VN vděčná, že jí zachránili život, protože odhalili, že je to plicní embolie (proto jsem si také na přístup nestěžovala), ale ona mohla být po 6 hodinách v té čekárně klidně mrtvá. Ve finále nastoupili doktor se setrou do dveří ordinace a na celou čekárnu vytroubili máminu diagnózu a osobní údaje nejen její, ale i moje jako osoby blízké. Profesní vyhoření není argument - kdybych svou práci dělala takhle, tak mě vyhodí. Když je to nebaví, ať to nedělají.
Teď píšeš ať to nedělají. Zkus se vžít do té situace, že by ti maminka upadala do bezvědomí, a nebyl tu nikdo kdo by se o ni odborně postaral.
ale ta "nej" byla, když jsem seděl s planými neštovicemi (dcera si je přinesla jako bonus z dětského střediska k očkování) v čekárně u praktické lékařky od 7:00 až do 14:00 a horečkou 40 stupňů C, i přes nápis, že pacienti s teplotou jsou přijímáni přednostně a občasné nesmělé upozornění, že mi opravdu není dobře a na řadu se takto "přednostně" dostal jen proto, že sestra, která kamsi nesla nějaká lejstra málem uklouzla na loužičce potu, který ze mne nakapal na podlahu. Jinak bych tam asi čekal ještě déle až všichni "objednaní" (většina z nich se po zavedení poplatků již tak často neobjednávala) pacienti, kteří přicházeli až po mě, obdrží své stále se opakující recepty. Pak jsem strávil v ordinaci 2 minuty (slovy dvě minuty) a s ujištěním, že mám "krásný přímo školní případ planých neštovic" a receptem na tekutý pudr jsem se odpotácel domů. Asi nějak vzbuzuji dojem, že k lékaři chodím pro legraci - i když odborný personál jistě věděl, že nejsem v ohrožení života.
Tak to, že neštovice si tělo léčí samo a že stačí používat tekutý pudr ví skoro každý.