- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asi bych to spíš nazval jako "nejhloupější generace učitelů". Ale oni za to tamk úplně nemůžou.
Mozna bude DOST tezke odmitnout clanek "Ceskemu elfovi", protoze ac pusobi na VS, nema zadne teoreticky ani odborny zaklad pro ZS (opravdu je to rozdil, prekvapive).
To by pak tak zvany 'fact check' ceskych elfu mohl docela MF docela bolet.
Lžete! Jakýpak je tento "Bob Kartous" expert na vzdělávání? Je to drzý hochštapler, který se veze na vlně "boje proti dezinformacím", kterou úspěšně vytváří.
Pan Kartous, co má vystudovanou fakultu sportovních studií a vyučuje na vysoké škole pracoval na Scio, bude problematice ZŠ rozumnět asi tak jako já...
Nesouhlasím s tím, že by děti byly hloupé. Jen jsou jejich mozky totálně přetížené informačním šumem a balastem. Digitálním a pseudosociálním balastem. Nemají už tak dostatek kapacit k "vypnutí a přepnutí". Když jsme my přišli z venku, tak jsme se najedli, přepnuli a šli se třeba učit nebo dělat úkol. Současná generace jen jakoby přelaďuje v bezbřehé změti podnětů. Vůbec jim to nezávidím. Jsem učitel a vidím to dnes a denně. Spoustě z nich mohu jít naproti a podat jim vodítko v podobě nějaké analogie a tím jim dát alespoň signál, že vysvětlovaná věc je reálná a využitelná. Dost často je to ale házení hrachu na zeď, přičemž zeď je nastříkána teflonem a nic se na ní nechytí. Ani moc nemůže. Učitelům dnes přibyla ještě jedna dost nezáviděníhodná úloha. Musí neustále hlídat "startovací okno", kdy nebudou mozky studentů driftovat kamsi a ve vhodnou chvíli něco podsunout a čekat, co to udělá.
Je jedno staré přísloví: "Koně můžete přivést k vodě, pít už musí sám". Stejné je to se školou. Pokud dítě nemá zájem o učení, pak se to za něj nikdo nenaučí.
tak to jiste, jenze jak ma rodic poznat, ze jeho dite umi houby, kdyz ma same jednicky? podle meho nazoru by ucitel nejen mel umet ucit, mel by umet nadchnout pro svuj predmet.
Tady na pána se nadává, ale myslím si, že má do velké míry pravdu. Učitelé v mnoha případech žijí v dobách minulých a nedokáží nebo se nechtějí přizpůsobovat době aktuální a jejím potřebám. A pro češtináře to platí dvojnásob. Ti už svým tvrdohlavým lpěním na seznamu povinné četby z dob krále Klacka zlikvidovali chuť číst u mnoha generací, ne jen u té aktuální.
...taky sem měl problém s "povinnou četbou", ovšem díky ní ( na rozdíl od Vás) mne čtení začalo přitahovat a i v 75 letech čtu neustále.. Ono co je povinné není nikdy dobré, ovšem i povinnosti jsou nutné. Jinak by byla na světě pouze anarchie....
Je tady zajímavý nešvar.
U článků, kde je školská tématika se více koncetruje skupina tzv. klikačů.
Nedokáží říct svůj názor, nedokáží oponovat, ale umí mínusovat.
Vystává otázka, když je to u školského tématu, tak jestli to nejsou učitelé.
To by vysvětlovalo absence tohoto umu u jejich žáků (jejich produktu).
Kaslete na ne ;-) nema smysl se s nimy rozcilovat. Pokud to bude pokracovat tak jak to je ted, dostaneme se do bodu, kdy vsichni, co chteji byt uspesni, budou ceske zakladni skolstvi ignorovat a budou deti davat na soukrome skoly. Mozna to tak bude i stredniho skolstvi - PORG funguje dost dobre, Mensa taky.
jestli to spíš nebude tím, že máme nejhloupější generaci expertů?
Za posledních 30, 50, 100 let se svět strašně změnil. Změnily se požadavky na potřebné dovednosti, na způsoby práce i myšlení. Ovšem způsob výuky, metody hodnocení a většina dalších aspektů základního (i středního) školství se od dob Marie Terezie prakticky nezměnila. Možná bude část problému i v tom.