- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Co podle vás tato náhlá změna přinese českému školství? Nebo ještě lépe – českému školákovi?
Snad vše bude trvat dost dlouho, aby se v dětech obnovila schopnost učit se samostatně, s chutí. Přirozeností člověka je učit se. Ať se teď každý rozhlíží, co se mu chce v životě nejvíc učit. Můžeme zjistit, co nám působí radost a dává klid a důvěru. Co prožíváme, je velký zážitek. A zážitek je okamžik hlubokého učení. Každé dítě se teď učí samo, stejně jako si každý dospělý dává své úkoly sám. Zároveň současná situace nahrává tomu, aby rodiče poznali, o čem škola je, a společně s dětmi a učiteli vymysleli, jak udělat vzdělávání co nejvíce smysluplné a životodárné. Ví se, že v trojúhelníku dítě–rodiče–učitel je potřeba víc přemýšlet a bavit se, jak má škola pro 21. století vypadat. Nyní je k tomu vhodná příležitost.
Připojte se ještě dnes a získejte: