Virtuální modelky budoucnosti Margo, Zhi a Shudu v kampani pro značku Balmain.

Virtuální modelky budoucnosti Margo, Zhi a Shudu v kampani pro značku Balmain. | foto: Profimedia.cz

Digitální modelky hvězdami módní kampaně. Bude jim patřit budoucnost?

  • 0
Zdá se, že modelkám z módních časopisů zvoní hrana. Čím dál více pozornosti se dostává jejich kolegyním vytvořeným pomocí grafických programů v počítači. Nejprve to byla influencerka Lil Miquela, nyní přichází s armádu virtuálních modelek francouzská módní značka Balmain.

Známé tváře jsou pro většinu módních i kosmetických značek základním předpokladem úspěšné kampaně. Vedle hereček, zpěvaček a modelek však zákazníci stále častěji slyší i na influencerky a blogerky. Čím oblíbenější daná žena či dívka je, tím lépe se kousky prodávají. 

Francouzská značka oblečení Balmain si s tvářemi nové kampaně poradila po svém. Zatímco běžně pracuje s modelkami jako je Gigi Hadidová nebo Kendall Jennerová, tentokrát do ní zapojila trojici počítačem vytvořených žen, kterou nazývá „armáda virtuálních modelek“. 

„Každý, kdo bud chtít rozšířit řady naší Balmain armády, je vítán. Stačí sdílet náš neutuchající zápal pro dobrodružství, stejně jako virtuální ikony Margo, Zhi a Shudu, ve kterých se odráží krása, rockový styl a sebejistota,“ zní slogan na webových stránkách značky.

Kreativní ředitel značky Olivier Rousteng nechal digitálním kráskám skrze speciální 3D program vygenerovat oblečení na míru. Vizáž modelek si vzal na starost fotograf Cameron-Jamese Wilson. Britský umělec už v roce 2017 stvořil nejznámější z nich, černošskou supermodelku nové generace Shudu. Jako inspirace mu posloužilo několik skutečných žen, například herečka Lupita Amondi Nyong’o, australská modelka Duckie Thot, sudánská modelka Alek Wek a model panenky Barbie představující jihoafrickou princeznu.

Pozornost na sebe Shudu strhla poté, co se na sociálních sítí objevil obrázek, na kterém je nalíčena rtěnkou kosmetické řady zpěvačky Rihanny Fenty Beauty. Nyní má nová digitální supermodelka na svém instagramovém profilu už přes 144 tisíc sledovatelů.

Není však první imaginární ikonou módního průmyslu. Ještě o rok dříve než Shudu se na sociálních sítích zabydlela módní influencerka  Lil Miquela. Uchvátila především mileniály, a to i díky tomu, že se na fotografiích prezentuje v modelech předních světových značek jako je například Dior, Gucci nebo Supreme. Dnes má její profil neuvěřitelných 1,4 miliony sledovatelů a její podobizna pronikla i do tištěných magazínů. Dokonce skrze své stvořitele, kterým je losangelský startupový projekt Brud, rozdává online rozhovory.