Víte, že vám k pěkné postavě může pomoct zdánlivě obyčejná polévka? Nabízíme vám tři recepty, díky kterým určitě shodíte nějaké to kilo.

Během zimy si horké polévky vychutnáme rozhodně víc než v parném létě. Navíc nám dodají tolik potřebnou energii, aniž by přitom zatěžovaly organismus. Nabízejí ještě jeden bonus. Pomáhají nám, lžíci po lžíci, přiblížit se vysněné postavě, a to hlavně díky svým zeleným ingrediencím.

Zásadní je správná příprava. Polévky v sobě kombinují to nejlepší ze zelených smoothie a teplých obědových polévek na zahřátí. Výsledku se ve světě říká „soupie“. Název vznikl spojením částí anglických slov soup (polévka) a smoothie. Do těchhle hustých zeleninových krémů se zpracovávají čerstvé suroviny.

Je to nejenom kulinární zážitek, ale získáme také spoustu důležitých vitálních látek, které nám dodají mimořádnou dávku energie. Rychle zjistíme, že se cítíme svěží a jsme akčnější. A jen tak, jakoby mimochodem, se přitom začnou rozpouštět i tukové polštářky na břiše a bocích.

Hubnutí přes noc

Tajemství spočívá ve využití zeštíhlujících vlastností zelených druhů zeleniny. Základní suroviny pro horké „soupies“ obsahují spoustu vitaminů a minerálních látek, proto mají velmi pozitivní vliv na postavu. Například hrášek dobře odbourává tuky, brokolice zpevňuje břišní partie a řeřicha zase pojivové tkáně. S nimi se kombinují další ingredience, které nás zdravě zasytí, takže nám nebude nic chybět.

Abyste se zbavila tuku na těch správných místech, stačí, když nahradíte některé hlavní jídlo jednou polévkou podle našich receptů. Svůj účinek však „soupies“ nejvíc rozvinou večer, protože se optimálně stimuluje spalování tuků během noci. Potřebujete shodit co nejdříve? Pak si dopřejte tyhle polévky dvakrát denně.

Tajemství zeleninových krémů

Spojují v sobě to nejlepší ze smoothie a polévky. Naše vitaminové hity si zaručeně zamilujete.

  • Šetrná příprava
    Zelenina se sice tepelně upravuje, ale ne tak dlouho jako u jiných polévek. Zůstane v ní proto zachováno víc vitaminů.
  • Více chuti a vůně
    Při mixování se ke zředění používá místo vody, jak je tomu u smoothie, zeleninový vývar. Tím polévka získá báječně kořeněné aroma. Samozřejmě nejlepší je použít domácí vývar z nakrájené zeleniny.
  • Krémová konzistence
    Stejně jako u smoothie se zelenina po uvaření jemně rozmixuje. Proto je dokonale krémová a přidávání smetany a podobných přísad je zcela zbytečné. A protože zelenina vařením změkla, nepotřebujete extra výkonný mixér. Postačí obyčejný tyčový.
  • Další vitální látky
    Po rozmixování se do polévky přimíchá další porce listové zeleniny nebo bylinek, případně se jimi ozdobí. Takže se obohatí o další vitaminy, které se částečně ztratily při tepelném zpracování.
  • Energie navíc
    Na povrch polévky dejte ještě před podáváním semínka, oříšky, jogurt, za studena lisovaný olej nebo čerstvou zeleninu. Polévce to dodá nejen na křupavosti, ale doplní ji to o další živiny.