War Front: Turning Point
War Front
cenega 1.2.2007 PC
Přiznám se, že zprávy, obrázky a videa týkající se další z řady válečných RTS od Digital Reality, tentokrát s názvem War Front, šly tak nějak mimo mě. Ani demo jsem se nevrhl pořádně ozkoušet. A divíte se? Vždyť Digital Reality mají pověst dobře fungující manufaktury na RTS se stále stejným tématem. Ano, tušíte správně, co pár měsíců vyhodí na trh nějakou tu strategii s tématem 2. světové války. Ať už to byl D-Day, Battle of Bulge či relativně nejpovedenější Desert Rats vs. Afrika Korps, tak nás věru jejich další výtvor nelákal. Nakonec jsem vyfasoval recenzi a po hodinách testování překvapeně zjistil, že War Front rozhodně stojí za to a předčasné soudy se naštěstí ukázaly být mylné.
Jedenáct misí za každou stranu je otázkou zodpověditelnou za nějakých patnáct hodin
Na rozdíl od vážného pojetí předchozích titulů z této stáje, je War Front prezentován s příjemnou nadsázkou, která není vůbec na obtíž. Jde o to, že skutečná historie tu hraje pramalou roli. Autoři si vytvořili dějiny vlastní, které sice mají určité styčné plochy s těmi reálnými, ale v případě potřeby klidně překročí i nepsané hranice historické fabulace. Prostě se připravte na alternativní historii, jež je navíc hodně odlehčená a vtipná. V singleplayeru vyprávěný příběh je hráči představován formou nápaditých in-game sekvencí, kde hlavní roli hrají především charaktery jednotlivých hrdinů. Ti se špičkují, mají vtipné průpovídky a dokáží tak hrůzami války proplout jakoby nic. Vězte, že barvitě vykreslená alternativní historie vás bude bavit. Je to sice stále 2. světová, ale taková mnohem příjemnější.Singleplayer se skládá ze dvou kampaní. Buď se do hry pustíte za Američany nebo za Němce. Abyste si příběh plně vychutnali, vyplatí se projet si obě, jelikož se na různých místech protínají a doplňují. Leckdy tak třeba za Němce vidíte něco z odlišné perspektivy než coby velitel Amíků. Jedenáct misí za každou stranu je otázkou zodpověditelnou za nějakých patnáct hodin, což není moc, ale na druhou stranu ani málo. Zvláště vezmete-li v potaz, že War Front je strategií hodně intenzivní, nesnažící se herní dobu uměle prodlužovat.
Na první pohled se War Front drží ustálených tradic žánru. Na rozdíl od současného trendu válečných strategií se připravte na výstavbu základny i těžbu (jediná surovina je olej, který se ihned mění na peníze), a to prakticky v každé misi. Ačkoliv některé začínají pochodem s omezeným množstvím jednotek, bývá pravidlem, že skrz síť dynamicky měnících se úkolů nakonec stejně dojdete na plácek, kde čeká buď stavební stroj nebo aspoň základna, v níž si ho lze vyrobit. Často však přijdete k už částečně hotovému a zbývá tak jen mírně doladit infrastrukturu a vyrobit dostatečný počet tanků, letadel, artilerie, vojáků atd. Nikdy není třeba se s výstavbou handrkovat příliš dlouho, obvykle je za pár minut hotovo a může se jít na plnění úkolů. Ty jsou rozděleny na hlavní, vedlejší a bonusové, přičemž první jmenované je k dokončení mise nutné splnit. Bývá jich hned několik a na zásadě naskriptovaných událostí se vyvíjejí. Vedlejší jsou dobrovolné, nezřídka je ovšem splníte ani nevíte jak. Design úrovní je totiž kvalitní, tudíž není nutné pochodovat k úkolům mapou tam a zpátky. Nepovinné zakázky leží vždy tak nějak na cestě. Ve většině případů se jedná o výpomoc spojeneckým jednotkám, jež se pak odmění proviantem. Úkoly jsou variabilní a zajímavé, takže se nebojte stále stejných schémat „znič nepřátelskou základnu“, ačkoliv i na taková narazíte. Autoři však většinou prokázali více důvtipu, i když musíme přiznat, že destrukce je hlavní a mnohdy je pouze zahalená v matoucím hávu.
Jde o to, že skutečná historie tu hraje pramalou roli. Autoři si vytvořili dějiny vlastní, které sice mají určité styčné plochy s těmi reálnými, ale v případě potřeby klidně překročí i nepsané hranice historické fabulace.
Zbývá dodat, že mapy jsou menších rozměrů, takže se všude dostanete v cuku letu. Místa, kde se něco děje nebo má dít, jsou navíc jasně označena, čímž pádem hned víte, kam své síly vrhnout. Často na prolomení nepřátelské obrany nestačí jen jedna vlna útoku. Potom oceníte rychlost výroby jednotek, která se záhy postará o novou armádičku. Mluvíme tu o desítkách jednotek, občas se na bojišti střetnou i stovkové armády.War Front se nebojí ani výstřelků v oblasti designu a funkcí jednotek. Zpočátku vás zarazí akorát vojáci s jetpackem, kterých zpočátku využívají Němci a narazíte na ně i v prvních misích za Američany. Pak je dlouhou dobu klid a válka probíhá konvenčními prostředky, jako jsou reálné tanky. Až v závěrečných fázích kampaně se vám rozkryjí možnosti neokoukaných technologií typu mechové, tanky, co se dokáží zahrabat, případně disponující zmrazovací zbraní. Nesmíme zapomenout ani na hrdiny, například německý drsoň Hellmann se svým raketometem je skvělý. Každý hrdina má čtyři vylepšovatelné schopnosti, které si aktivuje s tím, jak mu rostou zkušenosti. Ty se zvyšují i řadovým jednotkám, ale zde nejde o nic moc významného, obzvláště když si ty nejlepší ani nemůžete vzít do další mise. V těch masách jednotek se navíc jedna s maličko lepšími vlastnostmi okamžitě ztratí, takže není třeba nad ní truchlit.
Velký potenciál War Frontu skýtá i multiplayer. Zde se do hry dostává třetí frakce – Rusové. Ti v kampaních hrají velkou roli, ovšem jen jako nepřátelé, vlastní tažení nemají, což je trochu škoda, protože na síti či ve skirmishi rychle zjistíte, že jde dost možná o nejzábavnější stranu. Každopádně jsou všechny tři partaje dobře vyvážené, tedy aspoň co jsme měli možnost posoudit z několika desítek odehraných her.
|
Zbývá dodat, že mapy jsou menších rozměrů, takže se všude dostanete v cuku letu.
Z recenze je jasně patrné, že se nám War Front: Turning Point hodně líbil. Sice se stále jedná hlavně o válečnou strategii, ale autoři se snažili o zahrnutí zábavných i originálních prvků a nám nezbývá než konstatovat jejich opodstatněnost, jež jedině zvyšuje celkovou kvalitu hry. Příznivci strategií by tak s tímto titulem neměli šlápnout vedle.Nejbohatší člověk světa byl přistižen při podvádění ve hrách, nenese to dobře
Nejbohatší člověk světa Elon Musk chtěl během streamování předvést hráčům své umění v aktuálním herním hitu Path of Exile 2, místo toho si však uřízl pěknou ostudu. Ukázalo se totiž, že jeho...
Nadšenec vytvořil dřevěné PC, které se nemusí stydět dát ani do obýváku
Herní počítače už jsou dnes běžnou součástí domácího vybavení, jejich většinou futuristický design a mohutné LED podsvícení je však diskvalifikují od toho, aby si je esteticky uvažující jedinci...
{NADPIS}
{POPISEK}
Český youtuber přiznal závislost na hazardu. Prohrál přes milion korun
Svou závislost na otevírání loot boxů neboli beden s náhodnými předměty popisuje český youtuber Petr Brunner alias Bender. Závislost ho podle jeho slov za poslední rok a půl vyšla na víc než milion...
Vývojáři Baldur’s Gate 3 slaví úspěch modifikací. Doporučují zvětšení prsou
Studio Larian se na sociálních sítích pochlubilo, že si fanoušci jejich hitu Baldur’s Gate 3 stáhli již sto miliónů modifikací. Z tisíců všemožných neoficiálních vylepšení ovšem sami nečekaně...
{NADPIS}
{POPISEK}
Vyzkoušeli jsme unikátní zábavní centrum v srdci Prahy
Loni zrekonstruovaný objekt obchodního domu Máj přinesl pohled na zcela jiný koncept, než byli zákazníci předtím navyklí. Výraznou novinkou je zábavní projekt Levels, optimisticky rozmáchlý přes celá...
Fortnite udělal z několika hráčů milionáře
Prodej vlastního digitálního obsahu ve Fortnite vydělal úzké skupině hráčů pohádkové jmění. Epic Games přiznaly, jaké výdělky měli tvůrci obsahu v této hře za minulý rok.
KVÍZ: Poznáte ikonické nepřátele z devadesátkových videoher?
Neměli jsme je rádi, ale nelze na ně zapomenout. Co herním monstrům z devadesátých let oproti těm moderním chybělo na inteligenci a grafických detailech, to doháněla množstvím a sveřepostí, nic jako...
Antibiotika nemusejí jen pomáhat, příliš časté užívání škodí.
Antibiotika lze považovat za velký zázrak medicíny. Dokážou rychle a účinně pomoci. Na druhou stranu, pokud se s nimi zachází nevhodně a užívají se...