Stronghold 2 - postavte si hrad!
Ekonomickou stránku hry lze, co do rozvinutosti přirovnat například k Children of Nile. Hlavní důraz je kladen na spokojenost obyvatelstva.
The Path of PeaceEkonomickou stránku hry lze, co do rozvinutosti přirovnat například k Children of Nile. Hlavní důraz je kladen na spokojenost obyvatelstva. Když jsou poddaní nespokojeni, opouštějí vámi spravovanou provincii a práce zůstávají stát. Spokojenost se odvíjí jak od počtu vyprodukovaného jídla, tak od zábavy, kterou jim jste schopni poskytnout. Když je budete „krmit“ jen masem, tak sice hlad mít nebudou, ale ani nebudou nadšení. To by tolik nevadilo, ale když bude takto stagnovat popularita, tak nemůžete zvýšit daně a vybudovat lepší budovy nebo armádu. Pro zvyšování spokojenosti slouží i několik budov (kostel, hospoda atd.), ale ty zase potřebují zásobování určitými surovinami. Zároveň se spokojeností obyvatel taká musíte dbát na popularitu vaší, jakožto vládce, mezi ostatními šlechtici. Základem je pořádání hodů z co nejvíce dostupných surovin (pečené selata, kachny na divoko nebo zelenina – což, jakožto anti-vegetariánka nechápu :-) ), plesů nebo rytířských turnajů. Mise jsou zde vcelku obtížné, ale to jen z důvodu velmi limitujících časů, kdy musíte něco postavit nebo dokázat. Naštěstí je zde možnost nápovědy, kdy se dozvíte co je pro danou misi třeba postavit, aby byla úspěšně dokončena.
|
Na začátku musíte projít malým školením v ekonomice, bez něhož se ani v tomto módu neobejdete. Naučíte se stavět potřebné budovy pro zásobovaní poddaných jako jsou ovocné sady nebo chýše lovců. Ihned poté se na nově vznikající kolonie vrhne horda barbarů pána Olafa a otestuje bojové schopnosti nového lorda. Mise jsou různorodé, ale převážně platí pravidlo že musíte vybudovat fungující ekonomiku a potom vymlátit veškeré protivníky. Občas se ale dostanete do situace, kdy máte určitý počet jednotek a dobýváte ztracené území aniž by byla možnost získání posil. Jednotek není mnoho, ale zase je zde kladen důraz na autentičnost bojů (milovníci fantasy opět mohou uronit slzu, žádné mágy, elfy a podobnou havěť zde nepotkáte). Mezi základní patří kopijníci nebo lukostřelci, dále se setkáte s dobývacími jednotkami, bojovými mnichy nebo žoldáky. Pokud má protivník postavené dřevěné opevnění, tak na něj můžete v klidu zaútočit pěchotou, ale proti zděným hradbám musíte použít těžkou techniku (to je rozdíl oproti původnímu Strongholdu, kde šlo hradby zničit i obyčejným kopijníkem). Na obranu zase můžete využít různé středověké hračičky, jako je například vroucí olej nebo dřevěné klády padající na hlavy dobyvatelů. Jednotky můžete formovat do čtyř různých formací a dávat jim různé příkazy ( obrana, hlídkování atd.), stejně jako v jiných strategiích. Ovládání hry je skrze příkazy, které zadáváte pouze levým myšítkem, pravé slouží k odznačování ( prostě takové Cancel). Tato kampaň je z části nelineární a záleží jen na vás, zda králi pomůžete znovu dobýt jeho území nebo ho obsadíte sami. Siege a ostatní
Pokud chcete od kampaně odpočinout nebo ji máte dohranou, čeká na vás ještě několik režimů. Mezi tyto módy patří i obléhání. Jedná se o historicky doložené bitvy o hrady, kde si můžete zvolit na jakou stranu se postavíte. Nic zde nestavíte, jen se bráníte útočníkům nebo se naopak snažíte prorazit opevněním a udolat vládce hradu. Dále zde naleznete Kingmaker, což je klasické všichni proti všem a nejlepší je král. Tady se uplatníte nejen jako zkušený velitel vojsk, ale budete muset i stavět a zvelebovat panství, aby na vojsko byly prostředky. Grafika, zvuky, hudba
Po vizuální stránce není skoro co vytknout. Vše se drží dnes již zaběhnutých standardu (Pixel Shader, Bump Mapping) a vypadá hezky. Animace postav je provedena precizně, ale ty stromy, to je běs. Neustále se kinklají ze strany na stranu a výsledný dojem ve mně vzbudil vzpomínky na stolní fotbálek (takový ten jak jsou hráči na pružinkách). Na druhou stranu třeba ničení zdí nebo odlétáváni vojáků po zásahu z dobývacích stojů je ztvárněno dokonale. Pohledy jsou standardní ( kolem dokola a přiblížení ) i nestandardní ( pohled do hradu na probíhající slavnosti, pohled z věže atd.). Do každé obývané budovy lze nahlédnout a kontrolovat tak práci poddaných. Zvuk i hudba vystihují dobovou atmosféru a celkově navozují příjemné prostředí.
Po vizuální stránce není skoro co vytknout. Vše se drží dnes již zaběhnutých standardu (Pixel Shader, Bump Mapping) a vypadá hezky.
HratelnostHratelnost je kolísavá a hodně záleží na přístupu hráče. Některé mise jsou dosti zdlouhavé kvůli nutnosti vybudování fungující ekonomiky a až poté se můžete vrhnout na bitevní pole. A jindy zase máte misi dohranou za chviličku, i když už jste vcelku daleko. Třeba ochrana hradu sira Greye v budovatelské kampani byla záležitost cca na 10 min. Příjemný je i fakt, že budování staveb probíhá rychle, budova je postavena ihned po umístění, jen je třeba počkat, než ji obydlí nějaký osadník. 13.5.2005 oznámila společnost Cenega, že Stronghold 2 vyjde s českými titulky, takže i ti, kteří angličtině nevládnou si přijdou na své. Verdikt
Oproti minulému dílu se vcelku moc nezměnilo, pokud nepočítáte kosmetické úpravy a opravy některých nesmyslů, ale hratelnost zůstala. A to je vesměs to nejpodstatnější. Tak tedy vzhůru na nevěřící barbary a vůbec všechny, kteří se hodlají protivit vůli svého vládce. Za krále … !?
>> TIP: Zahrajte si dobývání hradu jako plnou hru zdarma! <<
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 1366 čtenářů
S černým samurajem v Japonsku tvrdě narazili. Vydavatel se omlouvá
Připravovaná hra Assassin’s Creed Shadows zasazená do feudálního Japonska vyvolala nevoli zejména...
Zaplatil půl milionu, aby si mohl chvíli zahrát s populární streamerkou
Fanoušek vydražil v internetové aukci možnost zahrát si počítačové hry s populární streamerkou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hráč dostal ban na deset let, hned po návratu navázal na původní hádku
Uživatel oblíbeného internetového fóra Something Awful dostal v roce 2013 zákaz na sto tisíc hodin...
Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé
Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá
Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...
Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé
Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...
Fortnite zmizí z obchodu Samsungu, objeví se ovšem jinde na iOS i androidu
Společnost Epic, která provozuje komerční megahit Fortnite, se podělila o své plány ohledně...
Vyšla obří modifikace Falloutu 4, fanoušci na ní dělali přes pět let
Po mnoha odkladech vyšel neoficiální datadisk pro hru Fallout 4. Poprvé v historii série se v něm...
Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá
Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...
NÁKUPČÍ AUTOMOBILŮ - OLOMOUC (A12493)
AURES Holdings a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
40 000 - 60 000 Kč