Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

RECENZE: Příběhová střílečka Past Cure dělá všechno špatně

Mělo jít o příběhovou akční hru kombinující střílení, plížení i logické hádanky. Ani jednu z těchto složek se však nepodařilo udělat správně, a Past Cure je tak jednou z nejhorších her, jaké jsme tu za poslední roky měli.
35

Past Cure

Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4
Výrobce: Phantom 8

  • Na začátku byl zřejmě dobrý nápad
  • Neustále opakování stále stejných činností
  • Spousta začátečnických chyb
  • Příběh nedává smysl

Herní karta

Přitom to zpočátku nevypadá nejhůře. Němečtí Phantom 8 slibovali na příběhu založenou akční sci-fi střílečku. Tedy ne že bych čekal rovnou nový Quantum Break, ale na hru jsem se docela těšil. Ostatně dnes aby byl člověk rád za každou hru bez multiplayeru či kooperace.

Pokud se vám nechce číst celou recenzi, tento obrázek moje pocity shrnuje dostatečně.

Autoři čerpali inspiraci z mnoha zdrojů a do Past Cure dali vše, co se jim líbilo. Jsou tu snové hororové pasáže á la The Evil Within, spousta střílení i soubojů na blízko a samozřejmě dojde i na nějaké to plížení a hrstku logických úkolů.

Jenže dobré přísady ještě nedělají chutný pokrm a co vypadá na papíře slibně, v praxi nefunguje. Zjednodušeně řečeno Past Cure nedělá dobře vůbec nic.

Když zavřete obě oči, zacpete si uši a vypijete lahev tequilly tak vám hra připomene Quantum Break.

Ať se podíváme na jakýkoliv aspekt hry, vše je špatné, nudné nebo trestuhodně zastaralé. Čert vem grafiku, která je sice ošklivá, pomalá a nepochopitelně běží jen v ultraširokém rozlišení, ale budiž, viděli jsme horší. Podprůměrně zpracovaná akční náplň by se nakonec také dala nějak překousnout, i když ovládání je tedy vyloženě za trest. Jenže v Past Cure není vůbec nic, kvůli čemu by stálo zatnout zuby a jít dál. 

Naprosto nejhorší práci odvedli level designéři, jestli tedy někdo takový v týmu vůbec pracoval. Na začátku každé z osmi misí je krátký příběhový filmeček, pak už následuje jen hodinové recyklování jednoho a toho samého postupu v nijak se neměnících kulisách.

O příběhu v recenzi nenajdete ani slovo, protože je tak divný, že ho nedokážu popsat.

Je jedno, jestli jste to zrovna v hotelu, nebo na podzemním parkovišti, prostě procházíte patro za patrem a děláte stále to samé.

Celkový návrh prostředí navíc vůbec nedává smysl. Například v hotelu můžete procházet z jednoho hotelového pokoje přímo do druhého, schody na parkovišti pak nevedou mezi více patry. Pokud by náhodou někomu nebylo na první poheld jasné, že jde jen o ryzí koridor, autoři mu to neustále připomínají trapným upozorněním, že „tudy cesta nevede,“ sotva se jen podívá jinam.

Na rozdíl od hraní Past Cure je zírání do ohně dobrým způsobem, jak relaxovat, zbavit se stresu a uvolnit síly podvědomí.

Veškerá hratelnost vypadá tak, že jdete dopředu a když narazíte na nepřítele, tak se schováte. Pak jen čekáte až se vám dobije automaticky se obnovující „mana“, zapnete si zpomalení času, párkrát vystřelíte a zase se stáhnete zpátky do krytu.

V plížících pasážích je to lautr to samé, jen zpomalení používáte k přesunům z místa na místo. Tento postup zopakujte zhruba stokrát a jste u závěrečného bosse.

Kdyby u hry byl alespoň slušný příběh, jenže bohužel. Postavy se bez většího smyslu jen tak zjevují a zase mizí, hranice mezi snem a realitou je nejasná a přiznám se, že jsem dokonce ani nepochopil, kdo že je hlavní boss a proč mě vlastně chce zabít.

Vážně jsem to dohrál, tady je důkaz!

Aby toho nebylo málo tak je hra úplně rozbitá, jako by snad neprošla ani jedním kolem betatestingu. Teď nemám na mysli bugy a chyby (tedy ne že by ve hře nebyly), ale naprostou nedomyšlenost většiny herních aspektů.

Že se musí v survival hrách šetřit náboji, tak nějak patří k pravidlům žánru, ale že budu muset po deseti minutách hraní restartovat celý level, protože jsem se třikrát netrefil, mi přišlo trochu přehnané.

Hra také s oblibou ukládá postup v neřešitelné situaci. Pokud nemáte náboje, můžete sice před nepřáteli utíkat donekonečna, ale neexistuje žádný způsob, jak se jich zbavit. 

Milí vývojáři, tak se to v roce 2018 opravdu nedělá.

Místo logických úkolů tu pak najdete spíše neférové záseky. Několik desítek minut jsem například zbytečně strávil blouděním, protože hlavní hrdina zarputile odmítal vlézt tam, kam měl. Plížící pasáže jsou pak spíše k smíchu, protože se stačí jen schovat na několik sekund a nepřátelé si jdou zase po svém.

Asi bych mohl porkačovat ještě dlouho, ale myslím, že už jste si udělali představu. Past Cure bohužel dokazuje, že na vývoj hry nestačí jen prosté nadšení pro věc, ale je potřeba mít i talent, dobré nápady a nějaké ty peníze. Ani jednoho se však vývojářům z Phantom 8 zřejmě nedostalo. I když je mi tak jejich snaha vcelku sympatická, nejlepší bude, když všichni zapomeneme, že něco jako Past Cure vůbec existuje.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

35 %

Čtenáři

44 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 27 čtenářů

  • Nejčtenější

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

Byli jsme příliš chudí, abychom měli konzoli, vzpomíná tvůrce herního hitu

Sexy akční hra Stellar Blade je zatím nejpříjemnějším překvapením letošního roku a o jejího...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...