RECENZE: Far Cry 5 na Marsu baví vtipem a nudí zbraněmi

Far Cry 5: Lost on Mars
Playman 17.07.2018 PC, XboxOne, PS4
Tentokrát se vžijeme do role pilota Nicka Rye, kterého kontaktuje gumák Hurk. Potřebuje s něčím píchnout. Nick zrovna jede v autě za rodinou, když v tom se objeví modrá světla a bác, jsme na Marsu. Situaci nám vysvětlí levitující hlava Hurka, jehož části těla jsou rozeseté po celé oblasti.
Zemi se chystá napadnout rasa pavoukovců a jedinou nadějí je naše dvojka hrdinů, kteří jim musí zatnout tipec ještě na Marsu. Cílem je posbírat všechny části Hurkova těla a restartovat terminály na mapě, které obnoví sílu umělé inteligence Anny.
Zatímco ve vietnamském dobrodružství Hours of Darkness (první přídavek) příběh záhy vyšuměl, v Lost on Mars bych ho označil za jeden z pilířů hry. Jednoduchý humor a spousta vtipných i trapných replik vás budou provázet od začátku do konce. Je to klasické béčko, které připomene bezelstné akčňáky z osmdesátek, včetně „naprosto neočekávaného“ twistu. Na druhou stranu, jestli vám kdykoliv dříve kecy Hurka lezly na nervy, Lost on Mars se raději vyhněte galaktickým obloukem.
Nuda na Marsu
Rozjezd vypadá celkem slibně. Pavoukovci se vynořují z písku a působí nebezpečně, přičemž slabé místo mají na zádech. Naštěstí brzy získáme obdobu jetpacku, k tomu si přičtěte menší gravitaci a výsledkem je hopsání, kdy po nepřátelích pálíte pěkně z výšky. Zbraně jsou energetické, nepotřebují náboje, jen chvilku klidu, aby vychladly. Zatím dobrý.
Bohužel celá zhruba pěti až šesti hodinová akce na Marsu se omezuje na restartování devatenácti terminálů a sebrání dvanácti kusů Hurkova těla. Terminály jsou například na vysílačích, na něž se musíte pomocí jetpacku vydrápat, či v továrnách, kde musíte během oprav systémů přežít nájezd nepřátel. Výjimkou je třeba hopsání mezi lasery.
Hraní zpestřují bitvy s královnami, které toho vydrží zatraceně hodně. A popravdě řečeno, moc zábavné to není. Šplhání na vysílače je nepříjemné déjà vu, zatímco ostatní prostory jsou, až na drobné výjimky v podobě observatoře či výzkumného centra, jako přes kopírák.
Ale ani to by mi nevadilo, kdyby vše bylo vynahrazeno pořádným zbraňovým arzenálem. A to se nestalo.
Zatímco příběh se odvázal, u zbraní zůstali tvůrci až nečekaně při zemi. Ano, je tu kousek, který promění slabé nepřátele v explodující krávy, ale vyloženě chybí nějaký ukrutný cloumák, s nímž by se hlouček arachnidů rozprskl do všech stran. Chyběl mi uspokojivý pocit ze střely, gunplay, chcete-li. Střílím sice z futuristické zbraně, ale dojem jsem měl v podstatě stejný, jako u zbraní známých ze základní hry.
Nemyslím si, že Lost on Mars je odfláknuté DLC, jenže bohužel to, co zní dobře na papíře, se tvůrcům nepodařilo zhmotnit ve hře. Je to podobné jako u vietnamského přídavku. Stačilo, aby tvůrci šli o trochu víc do hloubky, aby přidali ještě něco zajímavého. V Lost on Mars bych k tomu ještě přičetl nezajímavé zbraně. Autoři přitom měli volné ruce.
Činžák po proměně fascinuje, v přízemním bytě se cítí jako v domku
Vrátili se z dlouholetého pobytu v Anglii a v pronajatém bytě na Vinohradech to pro ně stále nebylo „jako doma“. Teprve pořízením vlastního bytu v přízemí nuselského činžáku získal starší pár zázemí....
{NADPIS}

{POPISEK}
Remake legendárního RPG je údajně na spadnutí
Ačkoliv se projekt drží v tajnosti, podle zákulisních informací brzy dorazí remake legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion. Předělávka je již údajně prakticky hotová a vydání by mohlo...
Po tisíci hodinách v Cyberpunku 2077 ho překvapilo tajné tlačítko
Vývojáři rádi schovávají do svých her různé skryté vtípky či narážky a hráči je ještě raději objevují. Jeden takový překvapil i řadu hráčů Cyberpunku 2077, kteří si mysleli, že po stovkách hodin ve...
{NADPIS}

{POPISEK}
Činžák po proměně fascinuje, v přízemním bytě se cítí jako v domku
Vrátili se z dlouholetého pobytu v Anglii a v pronajatém bytě na Vinohradech to pro ně stále nebylo „jako doma“. Teprve pořízením vlastního bytu v přízemí nuselského činžáku získal starší pár zázemí....
Budoucnost patří ženským hrdinkám. Najdete je v očekávaných hrách
Spousta vysoce očekávaných her má společný prvek: ženu v hlavní roli. Pojďme si projít tituly bližší i vzdálenější budoucnosti, ve kterých na vás bude čekat videoherní hrdinka.
Skvělý film hned neznamená skvělou hru. Podívejte se, kde se to nepovedlo
Videohry jsou dnes pro filmaře oblíbeným zdrojem inspirace, dříve to však bylo spíše naopak, když vývojáři na jejich práci často vyloženě parazitovali. Pojďte si s námi zavzpomínat na některé z těch...

Věděli jste, že kolagen není jen jeden? Existuje hned 16 druhů
Za vznikem vrásek a ztrátou pevnosti pokožky stojí úbytek kolagenu. Nové sérum VICHY Liftactiv Collagen Specialist 16 přináší revoluční technologii...
Painkiller se vrací. Bezduchá střílečka z pekla láká na nový prvek
Pekelný akční mejdan v očistci Painkiller se letos vrátí a tentokrát se půjde utkat s rozličnými démony až ve třech lidech naráz.