RECENZE: Far Cry 5 se loučí masakrem zombíků, paroduje béčkové filmy

Far Cry 5: Dead Living Zombies
Ubisoft 29.08.2018 PC, XboxOne, PS4
Hlavním hrdinou je tentokrát mastňák Guy Marvel, který otravuje se svými nápady na „perfektní zombie filmy“ známé hollywoodské herce a režiséry. Nakonec ovšem prorazí a pointa není zase tak špatná. Na hráče čeká celkem sedm tematických historek, jejichž společným jmenovatelem jsou oživlé mrtvoly a snad všechna možná klišé z béčkových akčních filmů.
Je libo po vystřílení zombie bezdomovců sněžného muže jako bosse? Proč ne. Tentokrát je přepálená béčkovost záměr, takže jestli vás filmy tohoto typu baví, komiksové předěly si celkem užijete. Pokud vás ale například uráží, že zombie dívčinu, která vás pokousala, nakonec také vyléčíte a pozvete na panáka, pak snad raději ani nečtěte dál.
Marvelovo vyprávění je aktivní součástí všech příběhů. To znamená, že když řekne, že by to chtělo akční scénu trochu okořenit, začnou mezi vlnu zombíků padat výbušné sudy. Vtipný je moment, kdy se Marvel hádá s jiným režisérem, zda se má scéna odehrávat ve dne nebo v noci. V ten okamžik se i ve hře náhle přepíná den a noc.
Po stránce náplně už to taková sláva není. Ačkoliv se historky tematicky liší, cílem je zkrátka dojít z bodu A do bodu B. Jediným novým mechanismem je střílení do jakýchsi zásobníků, po jejichž rozstřílení ustane respwan zombíků. Ty naštěstí nejsou v každém příběhu. Konceptu otevřeného světa, v němž základní hra válí, ovšem expanze využívá jen minimálně. Většinou se pohybujete v klasickém aranžovaném tunelu nebo po malé otevřené mapě.
Z herního hlediska je to čistokrevná akce, prostor pro plíživý postup ve hře není. Namísto toho budete likvidovat vlny klasických zombíků, které čas od času doprovodí nějaká silnější verze, případně zombie zvířata. Často se postavíte za stacionární kulomet a budete zběsile pálit kolem sebe, zatímco vše okolo exploduje. Všechny příběhy lze hrát i v kooperaci a posléze i znovu na nejvyšší skóre. A ještě jedna drobnost: pokud zemřete, hrajete od začátku.
Začínáme na farmě, projdeme se přes most plný zombíků, zatímco na hřbitově si užijeme zombie variaci na příběh Romea a Julie. Boj na střeše proti zombíkům a jinému gangu je po herní stránce trapas. Naopak Vražedné klima v přírodní scenerii alespoň trochu akcentuje otevřený svět. V Rychle a zlověstně nás kousne zombie a v časovém limitu se musíme probojovat do nemocnice pro lék. Tato pasáž zahrnuje i delší jízdu v autě. A nakonec tu máme finálovou tajnou laboratoř.
Herní doba na první průchod je do dvou hodin a musím říct, že některé pasáže mě celkem bavily. Problém je, že dnes už zkrátka očekávám komplexnější design než například malou mapu, na níž se průběžně spawnují nepřátelé. Poslední DLC se prodává za 7,99 eura a podle mého za koupi nestojí. Pokud už ho ovšem máte, jako jednohubka – proč ne.
Příliš extrémní i na 18+. Nový horor málem zakázali
Chystaná hororová hra Silent Hill f kandiduje na pozici nejděsivějšího hororu mezi chystanými tituly. Je vůbec prvním dílem této série, který si i na domácím trhu vysloužil přístupnost až od osmnácti...
{NADPIS}

{POPISEK}
Činžák po proměně fascinuje, v přízemním bytě se cítí jako v domku
Vrátili se z dlouholetého pobytu v Anglii a v pronajatém bytě na Vinohradech to pro ně stále nebylo „jako doma“. Teprve pořízením vlastního bytu v přízemí nuselského činžáku získal starší pár zázemí....
Po tisíci hodinách v Cyberpunku 2077 ho překvapilo tajné tlačítko
Vývojáři rádi schovávají do svých her různé skryté vtípky či narážky a hráči je ještě raději objevují. Jeden takový překvapil i řadu hráčů Cyberpunku 2077, kteří si mysleli, že po stovkách hodin ve...
{NADPIS}

{POPISEK}
Málo času, měnící se podklady. Autor vzpomenul strasti vývoje filmové hry
Peter Jackson’s King Kong patří mezi vůbec nejlepší adaptace filmových blockbusterů do herní podoby, nerodil se ale snadno. Umělecký ředitel projektu Florent Sacré pro magazín Retro Gamer nedávno...
Příliš extrémní i na 18+. Nový horor málem zakázali
Chystaná hororová hra Silent Hill f kandiduje na pozici nejděsivějšího hororu mezi chystanými tituly. Je vůbec prvním dílem této série, který si i na domácím trhu vysloužil přístupnost až od osmnácti...
Činžák po proměně fascinuje, v přízemním bytě se cítí jako v domku
Vrátili se z dlouholetého pobytu v Anglii a v pronajatém bytě na Vinohradech to pro ně stále nebylo „jako doma“. Teprve pořízením vlastního bytu v přízemí nuselského činžáku získal starší pár zázemí....
Budoucnost patří ženským hrdinkám. Najdete je v očekávaných hrách
Spousta vysoce očekávaných her má společný prvek: ženu v hlavní roli. Pojďme si projít tituly bližší i vzdálenější budoucnosti, ve kterých na vás bude čekat videoherní hrdinka.
Skvělý film hned neznamená skvělou hru. Podívejte se, kde se to nepovedlo
Videohry jsou dnes pro filmaře oblíbeným zdrojem inspirace, dříve to však bylo spíše naopak, když vývojáři na jejich práci často vyloženě parazitovali. Pojďte si s námi zavzpomínat na některé z těch...