Need for Speed: The Run přinese útěk na kolech i po svých

aktualizováno 
Zní to šíleně, ale v novém dílu závodní série Need for Speed se skutečně protáhnete na čerstvém vzduchu mimo auto.

Need for Speed The Run

Jack je mužný, mladý a toho času na útěku. A to na závodní hru, kterou Need for Speed: The Run z větší části stále je, překvapivě po svých. Utíká před policisty po střechách a ulicích Chicaga.

V jeden moment dokonce neváhá připlížit se k jednomu ze strážců zákona a zezadu ho v tichosti zneškodnit. Takové bude pokračování série Need for Speed. Série, která vychází pravidelně od roku 1994 a dosud se jí prodalo 115 milionů exemplářů.

Okamžitě po první prezentaci na herním veletrhu E3 v Los Angeles se začaly ozývat hlasy, že to autoři se snahou o inovace přehnali. Pakliže patříte mezi ty, které veletoče v kdysi stabilní sérii udivují, budiž vám vysvětlením skutečnost, že na sérii nyní pracuje hned několik týmů zároveň tak, aby každý rok mohl vyjít alespoň jeden díl.

Podobně tomu bylo již v minulosti, jenže na sérii pracoval pouze jeden tým a ten v ročních cyklech nedokázal držet potřebnou laťku kvality. Rozdělení mezi více vývojářských uskupení má zaručit, že se hráčům pokaždé dostane do rukou prvotřídní produkt, který navíc ponese svébytný rukopis.

Need for Speed: The Run je tak ve vývoji už dva a půl roku. Jádrem pochopitelně zůstává řízení superrychlých a superdrahých bouráků mimo pravidla silničního provozu a za notné pozornosti policie.

Ale na rozdíl od předchozího dílu Hot Pursuit, kde šlo výhradně o závody, bude The Run zasazen do kontinuálního příběhu, na který kladou tvůrci velký důraz a který chtějí dovyprávět interaktivní formou.

Jack je účastníkem nejdelší ilegální závodní série v USA. Začíná se v San Francisku, končí v New Yorku. Mezi tím čekejte (poprvé v historii série) skutečné regiony a města. O různorodost je postaráno: projedete se po kalifornských pouštích, po ledových vrcholcích v Coloradu, ale i v hustě zalidněných aglomeracích. Jednotlivá místa by měla silně připomínat své předlohy.

Jackovi soupeři nejsou jen počítačem ovládaní jezdci, ale postavy s vlastními charaktery, se kterými se budete potýkat delší dobu. Každý správný příběh zkrátka potřebuje i nějaké ty dobře vykreslené záporáky.

Pakliže jste z předchozích řádků nabyli dojmu, že se Need for Speed přiblíží myšlence značky Grand Theft Auto, zapomeňte na to. Ven z vozu se dostanete jen v přesně dané momenty. Například když do vás narazí policejní vůz tak, že nemůžete pokračovat v jízdě. Utíkat tak musíte po svých.

Ve skutečnosti utíká hra za vás. Na hráči je pouze mačkání tlačítek ve správný čas, aby hrdina provedl akci, kterou zrovna provést má. Díky tomu tyto sekvence vypadají velmi efektně, ale větší hráčský přínos nemají.

Stejně tak se čas od času dostanete do situace, kterou bude třeba specificky řešit i na silnici. Například vás bude pronásledovat policejní vrtulník s nažhavenými kulomety. Taková situace si vyžádá zvláštní způsob jízdy.

Takové momenty mají hru náležitě zdramatizovat. Například při nich nebude možné měnit úhel kamery. Autoři to ospravedlňují tím, že hráče nechtějí v tak vypjatých chvílích omezovat a naopak se chtějí soustředit na maximální vizuální pestrost, kterou jim umožňuje jasná znalost toho, co hráč uvidí.

Větší vizuální opulentnost umožňuje engine Frostbite 2, který si autoři vypůjčili z posledních dílů série. Zobrazí opravdu parádní modely vozů a prostředí a vyznačuje se také svými fyzikálními aspekty, které i v Need for Speed: The Run hráčům umožní devastovat ve větší míře okolí tratí i vlastní vozy.

Hra nabídne 300 kilometrů tratí, což je oproti Hot Pursuit s pouhými 80 kilometry znatelný nárůst. Těšit se můžete také na spoustu licencovaných vozů, které patří mezi tradiční silniční esa, i když ne ve všech případech to nutně musí být luxusní značky.

Need for Speed: The Run působí zajímavě, stále ale máme pochybnosti o tom, jestli to bude opravdu výborná závodní hra, jak se na sérii Need for Speed sluší a patří. Studio Black Box, které ji připravuje, totiž dosud stojí za těmi nejméně povedenými díly série. Jeho zástupci to přiznávají a omlouvají to časovou tísní, která tentokrát nehrála roli. Ale přesvědčit nás budou muset v listopadu výsledkem své tříleté práce.

Autor:
  • Nejčtenější

Svět Fortnite vtáhla černá díra. Epic ukázal, jak se má dělat marketing

Jedna z nejpopulárnějších her dnešního světa je již více než dvanáct hodin mimo provoz. Není to kvůli technické chybě,...

Cosplayerku vyloučili ze soutěže, protože ztvárňuje černošskou postavu

Jako cosplayer se můžete stát téměř kýmkoliv chcete. Ostříleným bojovníkem, robotem, zvířetem či dokonce osobou jiného...

Zahrajte si stovky dosových klasik zdarma přímo v prohlížeči

Nezisková organizace Internet Archive rozšířila svoji nabídku o další počítačové hry. Ty největší klasiky minulosti...

Výpadek Fortnite trval víc než den. Hráči se smáli i propadali hysterii

Sociální sítě plní tisíce příspěvků reagující na takzvaný Fortnite Blackout. Někteří hráči berou nucenou pauzu od...

KVÍZ: Poznáte nejslavnější vozidla z počítačových her?

Stejně jako filmoví fanoušci přísahají na Knight Ridera, DeLorean nebo Torino, i hráči počítačových her mají svá...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Deset dní a Slavia mohla zmizet. Miliardář Šimáně exkluzivně vypráví

Jiří Šimáně, jeden z nejbohatších Čechů, koupil před pěti lety zadluženou Slavii. Klub nad propastí. Ta stejná Slavia,...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

V Zombie Army 4 příliš mířit nemusíte, nepřátel jsou nekonečné davy

Zahráli jsme si půl hodiny z chystaného pokračování oblíbené zombie střílečky. Sice nás neohromila originalitou ani...

OBRAZEM: The Legend of Zelda: Link's Awakening je strhující i po 26 letech

Remake dobrodružné hry The Legend of Zelda: Link's Awakening, která původně vyšla na Game Boye, vychází v pátek 20....

Konec experimentům, Trine 4 se vrací ke kořenům série

Vyzkoušeli jsme si chystaný čtvrtý díl oblíbené plošinovky Trine. A ani jsme nemuseli, je to úplně to stejné jako deset...

Iron Man ve virtuální realitě: létat jako superhrdina je naprosto strhující

Sony nám loni nadělila úžasného Spider-Mana a jejich další exkluzivní výlet do světa Marvelu nepůsobí o nic méně...

Najdete na iDNES.cz