Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

aktualizováno 
Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou cenu do aktuálních trendů, nebo bude mít hra co nabídnout i pamětníkům nesmrtelných prvních dvou dílů?

První dva díly Falloutu patří mezi ty vůbec největší klasiky herní historie a prakticky nenajdete nikoho, kdo by se odvážil o nich pronést křivého slova. Jenže jak už to u takovýchto kultovních značek bývá, cesta z vrcholu vede pouze dolů.

Fallout 76

Fallout 76

Strategická odbočka Fallout Tactics dopadla ještě dobře, ale převod klasického 2D RPG do třetího rozměru už fanouškovskou obec rozdělil. Fallouty 3 a 4 sice mají nesporné kvality, ale většinu z těch věcí, které jsme měli tak rádi na prvních dvou dílech, najdeme jedině v odbočce nazvané New Vegas.

Nyní to vypadá, že se fanouškovská komunita bude štěpit znovu. Chystaný Fallout 76 totiž nenechá kámen na kameni. To není a priori špatná věc, jen je nutné si uvědomit, že z původním konceptem bude mít tento díl společného snad jen to, že se odehrává ve světě po nukleární válce.

Fallout 76

Fallout 76

Během oficiálního oznámení na letošní E3 jsme toho o Falloutu mohli slyšet spoustu, přesto je těžké si udělat nějakou konkrétní představu. Na jednu stranu autoři chtějí naskočit na většinu aktuálních módních vln, jako jsou online kooperace, survival, crafting, stavění základen nebo třeba mikrotransakce. Aby však uchlácholili i dospělejší publikum, slibují i příběhový zážitek pro jednoho hráče. Jestli vám to náhodou přijde jako protimluv, nejste sami. Ve hře totiž prý nebudou žádné postavy ovládané umělou inteligencí (NPC), takže veškerý příběh bude zřejmě prezentován jen hledáním ztracených záznamů, což tedy příliš nadějí nevzbuzuje.

Fallout 76 je zasazený do roku 2102, pouhých 25 let po nukleární válce, která zničila svět. Jeho události předcházejí všem předchozím Falloutům. Díky tomu ještě není zemská atmosféra úplně zdevastovaná, a tak občas můžeme narazit i na nějakou tu zeleň. Hráč se stává jedním z prvních obyvatel, kteří opouštějí slavný Bunkr 76 a vydávají se kolonizovat zdevastovanou Západní Virginii.

Fallout 76

Fallout 76

Autoři slibují čtyřikrát větší mapu, než měl Fallout 4 a ten také zrovna nebyl z nejmenších. O nějakých dopravních prostředcích přitom nepadlo zatím ani slovo.

Fallout není a ani nechce být MMORPG, což znamená, že se v herním světě nebudete pohybovat mezi stovkami či dokonce tisíci jiných hráčů. V jedné instanci jich má být maximálně několik tuctů, přičemž se třemi z nich budete moci zformovat jakousi jednotku. Zato ostatní vám zřejmě nebudou příliš nakloněni. V obměněné podobě se vrací bojový systém V.A.T.S., díky kterému můžete mířit na jednotlivé části těl vašich protivníků. Nebude už však klasicky na tahy, kvůli online prostředí bude muset být zásadně překopán. Můžete se samozřejmě ostatním vyhýbat a hrát sólo, jenže tím se ochudíte o spoustu obsahu.

Fotogalerie

Třeba o společné budování vesnice, které rozvijí nepříliš šťastně uchopenou myšlenku z Falloutu 4. Již postavené osady přitom půjde „sbalit“ a znovu rozestavit jinde, což sice není moc realistické, ale zato velice praktické. Ostatní hráči vám totiž mohou škodit a to dokonce do takové úrovně, že vám na hlavu pošlou další atomovku. Lidstvo je prostě nepoučitelné.

Na rozdíl od ostatních survival her tady smrt nebude znamenat absolutní konec, ale pouze nějaký postih. Když vaše postava zemře, určitě vás to citelně zabolí, ale nepřijdete kvůli tomu o několik desítek hodin předchozího postupu.

Jestli půjde o renesanci značky, nebo naopak o její poslední vyždímání před odkopnutím, se dozvíme už v říjnu, kdy má být spuštěna otevřená beta. Fallout 76 pak vyjde 14. listopadu na PC, X1 a PS4. Veškerý následný obsah bude do hry dodáván zadarmo, nicméně hráči si budou moci za skutečné peníze pořídit virtuální oblečky.

Těšíte se na Fallout 76?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 10. srpna 2018. Anketa je uzavřena.

Ano, a prostředí Falloutu nedám dopustit 641
Ne, ta značka už mě dávno nezajímá 557
Autor:
 

Nejčtenější

Boháč chce uspořádat na opuštěném ostrově battle royale naživo

PlayerUnknown’s Battlegrounds

Populární herní žánr se možná dočká adaptace ve skutečném světě. Stovka soutěžících ozbrojených airsoftovými zbraněmi...

Deset nejvíce frustrujících pasáží z počítačových her

Prey

Počítačové hry jsou výbornou formou relaxace, ovšem stejně jako třeba u sportu se u nich někdy člověk pořádně navzteká....

Brutálně těžký Sekiro je hit, za deset dnů prodal dva miliony kopií

Sekiro: Shadows Die Twice

Akční RPG Sekiro: Shadows Die Twice je tak obtížné, že na něj spousta lidí nemá. Jde o opravdovou hardcore hru pro...

Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed: Unity

Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

Z herní babičky se během tří let stala legenda, objeví se i ve slavné hře

Shirley Curry

Před třemi roky se tehdy devětasedmdesátiletá Shirley Curry stala nečekanou internetovou senzací. Na Youtube totiž...

Další z rubriky

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Budování socialismu jako strategie pro náročné. Dojmy z Workers & Resources

Workers & Resources: Soviet Republic

V chystané budovatelské strategii Workers & Resources nestavíme divy světa, ale šedá paneláková sídliště. Přesto je...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Najdete na iDNES.cz